خانهاخبار
بیل گیتس: هوش مصنوعی قاتل موتور جستجوی گوگل و فروشگاه آمازون خواهد بود!

بیل گیتس: هوش مصنوعی قاتل موتور جستجوی گوگل و فروشگاه آمازون خواهد بود!

بیل گیتس، مدیر عامل پیشین مایکروسافت به تازگی در یک رویداد، از پیشبینی‌های خود در مورد آینده هوش مصنوعی می‌گوید.
۱۴۰۲/۳/۲

«بیل گیتس»، هم بنیان‌گذار و مدیر عامل پیشین شرکت مایکروسافت، طی رویدادی از پیشبینی‌های خود در مورد آینده هوش مصنوعی گفته است. آقای «گیتس» باور داشته که در آینده نزدیک، شرکت‌های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی، دستیار‌های دیجیتالی خاصی را برای افراد طراحی کرده که آنها را به استفاده از برخی سرویس‌‌ها بی‌نیاز می‌کند.

image

 

به گفته «بیل گیتس»، این تکنولوژی در حدی پیشرفته بوده که موجب تغییر رفتار‌های اساسی کاربران شده و برای مثال، کاربران دیگر نیازی به استفاده از موتور‌های جستجو یا خرید کردن از فروشگاه اینترنتی آمازون نخواهند داشت. آقای «گیتس» در ادامه می‌گوید که این دستیار هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، نیاز‌ها و عادت‌های یک فرد را درک کرده و کاربران می‌توانند تا برخی از وظایف خود را به طور کامل به آن واگذار کنند.

وی باور داشته که این هوش مصنوعی پیشرفته، توسط یک استارت‌-آپ یا یکی از غول‌های تکنولوژی توسعه داده می‌شود. آقای «گیتس» به علاقه خود برای توسعه این هوش مصنوعی توسط مایکروسافت اشاره کرده و می‌گوید که برخی استارت‌-آپ‌ها مانند شرکت Inflection.AI نیز از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستند. این شرکت توسط یکی از مقامات ارشد پیشین دیپ مایند به نام «مصطفی سلیمان» بنیان‌گذاری شد.

image

 

به عقیده آقای «گیتس»، تا آماده سازی این هوش مصنوعی زمان زیادی باقی مانده و تا فرا رسیدن این زمان، شاهد افزایش محبوبیت هوش‌های مصنوعی مولد مانند ChatGPT شرکت OpenAI خواهیم بود. وی همچنین در اشاره به فعالیت‌های درمانی بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس، از نقش موثر هوش مصنوعی در حوزه داروسازی نیز سخن گفته است.

با وجودی که ساختار مغز انسان همچنان برای بسیاری از دانشمندان سوال برانگیز است؛ هم بنیان گذار مایکروسافت عقیده داشته که نسل بشر به اختراع دارویی برای درمان بیماری‌هایی چون آلزایمر نزدیک شده و احتمالا در ۱۰ سال آینده، آزمایش‌های انسانی این دارو‌ها آغاز می‌شود.

image

 

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود، به نقش هوش‌های مصنوعی مولد در بازار کار و احتمال جایگزینی بعضی کارکنان با آنها اشاره کرده است. آقای «گیتس» باور داشته که استفاده از روبات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده، برای شرکت‌ها ارزان‌تر تمام می‌شود؛ البته در نهایت وی به شوخی اضافه می‌کند که شرکت‌ها باید مواظب باشند تا این روبات‌ها، دچار آلزایمر نشوند!

نظر شما درباره گفته‌های هم بنیان گذار مایکروسافت در زمینه‌ آینده هوش مصنوعی و پایان کار‌ غول‌هایی چون موتور جستجوی گوگل و فروشگاه اینترنتی آمازون چیست؟ آیا عقیده دارید که گفته‌های وی به حقیقت می‌پیوندند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهران۱۴۹۰

۱۴۰۲/۳/۴
بیل گیتس فرد مطلعی است و معمولا چند سال بعد را زودتر از مردم معمولی می بیند