خانهاخبار
چینش دوربین آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تغییر پیدا خواهد کرد

چینش دوربین آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس تغییر پیدا خواهد کرد

نسخه‌های استاندارد و پلاس سری آیفون ۱۶ از چینش دوربین مشابه آیفون ۱۲ بهره خواهند برد.
۱۴۰۲/۳/۲

براساس گزارشی که توسط افشاگری با نام کاربری URedditor در شبکه اجتماعی توئیتر به اشتراک گذاشته شده است، اپل چینش دوربین دوگانه آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را تغییر خواهد داد. از زمان عرضه آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی، دو دوربین پشتی نسخه‌های غیر پرو سری آیفون به صورت مورب در ماژول دوربین قرار گرفته‌اند. حالا اما این افشاگر ادعا کرده است که چینش دوربین‌ها در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس مشابه گوشی آیفون ۱۲ و به صورت عمودی خواهد بود. 

image

آیفون ۱۲

در حال حاضر مشخص نیست اپل به چه علتی دست به تغییر طراحی دوربین‌های نسخه‌های پلاس استاندارد آیفون ۱۶ خواهد زد چرا که طراحی دوربین موجود در مدل‌های غیر پرو سری آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ مورد توجه کاربران قرار گرفته است و از ظاهر زیبایی نیز بهره می‌برد. در این راستا، تغییر چینش دوربین‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس احتمالا به اپل کمک خواهد کرد تا برخی از قطعات داخل دو گوشی را دوباره جای‌گذاری بکند. به علاوه، URedditor اذعان داشته است این تغییر طراحی باعث خواهد شد تا دو پرچمدار سال آینده اپل به عنوان جدیدترین نسخه سری آیفون شناخته شوند.

شایان ذکر است این افشاگر سابقه چندان مشخصی در زمینه افشای اطلاعات مربوط محصولات فناوی ندارد ولی وبسایت 9to5Google ادعا کرده است که این افشاگر در سال ۲۰۲۰ برخی از جزئیات مربوط به App Clips اپل را به درستی پیش‌بینی کرده بود. اخیرا نیز این افشاگر با انتشار پستی اعلام کرد که لنز پریسکوپی به طور اختصاصی در اختیار آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد بود. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که این گزارش در حد یک شایعه زودهنگام است که نمی‌توان به آن اعتماد کامل داشت و احتمال دارد در آینده اپل برنامه‌های خود برای طراحی سری آیفون ۱۶ را به طور کامل تغییر دهد. اخیرا نیز شایعه‌ای اذعان داشت که آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به ترتیب به نمایشگرهای ۶٫۳ اینچی و ۶٫۹ اینچی مجهز خواهند بود. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۴۰۲/۳/۹
به نظر من این دوربین مورب رو اپل به دلیل اینکه سایز لنزها بزرگتر شده بود نسبت به نسل قبل، برای اینکه ماژول دوربین بخصوص در نسخه مینی آیفون ۱۳ بیش از حد بزرگ نشه و فضای پرت زیادی از ماژول باقی نمونه این کارو کرد چون اگر به صورت خطی طراحی سابق رو انجام میداد با توجه به افزایش سایز لنزها، با یک ماژول مربعی بزرگی همچون آیفون‌های سری پرو ۱۳ و ۱۴ مواجه بودیم که روی نسخه مینی آیفون ۱۳ عملا غیر ممکن بود اون سایز بزرگ ماژول. اما در سری‌های آیفون ۱۴ به بعد دیگه نسخه مینی وجود نداره و اتفاقن خودم قبل معرفی آیفون‌های سری ۱۴ فکر میکردم برگرده به طراحی سابق که به نظرم زیباتر بود. در کل منم با تحلیل این شخص موافقم و فک میکنم اپل برگرده به طراحی دوربین خطی آیفون ۱۱ و ۱۲ فقط با این تفاوت که سایز لنزها و به تبع اون ماژول دوربین بزرگتر بشه. قطعا اینطوری طراحی جذاب‌تری میشه واسه سری‌های نرمال آیفون (سلیقه شخصیم) اما الان من طراحی سری‌های پرو رو خیلی میپسندم اما سری نرمال آیفون ۱۳ و ۱۴ (دوربین مورب) زیاد خوشم نیومد ولی خب اپل هر چی بزنه میفروشه دلیل نیست که حتمن تمام کاربران اپل از این طراحی دوربین مورب خوششون اومده باشه.