خانهاخبار
نسخه اختصاصی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو احتمالا به زودی از انحصار سامسونگ خارج خواهد شد

نسخه اختصاصی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو احتمالا به زودی از انحصار سامسونگ خارج خواهد شد

گزارشی تازه ادعا می‌کند که مدل اورکلاک شده تراشه پرچمدار کوالکام که در سری گلکسی اس ۲۳ به کار رفته است، به زودی در دسترس دیگر تولیدکنندگان نیز قرار خواهد گرفت.
۱۴۰۲/۳/۲

عملکرد پردازشی از مهمترین ویژگی‌های یک گوشی هوشمند به شمار می‌رود که اکثر کاربران در هنگام خرید گوشی به آن توجه ویژه‌ای دارند. در حال حاضر، اکثر گوشی‌های پرچمدار بازار از قدرت سخت‌افزاری کافی برای راضی نگه‌ داشتن کاربران مختلف بهره می‌برند ولی بر روی کاغد، سه مدل سری گلکسی اس ۲۳ قوی‌ترین گوشی‌های پرمیوم بازار محسوب می‌شوند. در این راستا، سری پرچمدار سامسونگ از نسخه اختصاصی و اورکلاک‌شده تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو موسوم به Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy برخوردار است. این تراشه به صورت انحصاری در اختیار سامسونگ است و کوالکام آن را برای دیگر برندها عرضه نکرده است. 

image

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد نسخه اختصاصی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو به زودی از انحصار سامسونگ خارج خواهد شد و دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قادر خواهند بود از این تراشه در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کنند. افشاگر برجسته چینی به نام Digital Chat Station ادعا کرده است که تراشه اورکلاک‌شده کوالکام به زودی برای شرکت‌های چینی در دسترس قرار خواهد گرفت. با توجه به این که کوالکام به رسم هرساله نسخه بروز شده‌ای از تراشه پرچمدار خود را عرضه می‌کند، انتظار می‌رود تراشه اختصاصی سری گلکسی اس ۲۳ با نام جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل دو در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار بگیرد. 

image

شایان ذکر است تراشه Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy از هسته اصلی با فرکانس ۳٫۳۶ گیگاهرتز بهره می‌برد در حالی هسته اصلی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو قادر است به فرکانس ۳٫۲ گیگاهرتز دست پیدا کند. از آن سو، پردازنده گرافیکی تراشه اختصاصی کوالکام نیز بهبودی جزئی داشته است و از فرکانس ۶۸۰ مگاهرتزی نسخه استاندارد به فرکانس ۷۱۹ مگاهرتز مجهز شده است. پردازشگر سیگنال تصاویر و عملکرد هوش مصنوعی تراشه Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)