خانهاخبار
باز هم علائم تجاری جدیدی مرتبط با هدست اپل ثبت شد!

باز هم علائم تجاری جدیدی مرتبط با هدست اپل ثبت شد!

سریال ثبت نام‌های تجاری مختلف مرتبط با هدست اپل و سیستم عامل آن همچنان ادامه دارد و مشخص نیست که این همه نام به چه درد اپل می‌خورد.
۱۴۰۲/۳/۲

به دنبال خبر امروز صبح در خصوص ثبت علامت تجاری xrOSPro درست قبل از رویداد WWDC، علامت‌های تجاری دیگری که ظاهرا مرتبط به اپل است، دیده شده است.

اولین مورد «realityproOS» است که دیروز در نیوزیلند بایگانی شده و توسط یک وکیل ثبت اختراع به نام نارلی کالوپاهانا مورد توجه قرار گرفته است. این بایگانی هم توسط همان شرکت Immersive Health Solutions LLC انجام شده که سال گذشته برای محافظت از عباراتی مانند «Reality One» و «Reality Pro» ثبت نام کرده بود. شایعه شده است که این عبارات نام بالقوه هدست‌های آینده اپل هستند.

image

 

پرونده جدید «realityproOS» به پرونده اول ماه می در جاماییکا برای تعیین اولویت اشاره می‌کند، تاکنیکی که معمولا توسط اپل برای پنهان کردن تلاش‌های اولیه برای ثبت یک نام تجاری استفاده می‌شود، زیرا پروسه ثبت علامت تجاری در کشور جاماییکا به صورت آنلاین نیست و نمی‌توان آن را کشف کرد.

دومین ثبت علامت تجاری که در روزهای اخیر انجام شده «realOS» است، اصطلاحی که سال گذشته توسط یک شرکت واسطه به نام Realityo Systems LLC به طور گسترده در اروپا ثبت شد تا جنبه‌های مختلف رایانه‌ها و سیستم‌های عامل را پوشش دهد. این شرکت نیز سال گذشته پس از اینکه مشخص یک پرونده برای realityOS در اواخر سال ۲۰۲۱ ارسال کرده است، مورد توجه قرار گرفت.

در چند هفته گذشته Realityo Systems پرونده‌های اضافی را در کشورهای دیگر برای اصطلاح realOS با توصیف بسیار محدودتر «سیستم عامل‌های کامپیوتر، سیستم عامل‌های کامپیوتری برای مدار‌های مجتمع» ارسال کرده است.

از سوی دیگر یک علامت تجاری برای realOS در آمریکا وجود دارد که متعلق به سال ۲۰۰۶ و شرکت فوجیتسو بوده، اما قبل از اینکه در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) توسط Realityo Systems خریداری شود، چندید بار دست به دست شده است.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از این علایم تجاری، به ظاهر با سیستم عامل اپل مرتبط هستند و در روزهای اخیر بسیار فعال بوده‌اند، بعید است که اپل قصد داشته باشد از همه آنها به صورت عمومی استفاده کند؛ اما با این حال جالب است که ببینیم در نهایت اپل کدامیک از آنها را در رویداد توسعه دهندگان ۱۵ خرداد ماه رونمایی می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)