خانهاخبار
گوشی‌های پیکسل هنوز طرفداران چندانی در سطح جهان ندارند

گوشی‌های پیکسل هنوز طرفداران چندانی در سطح جهان ندارند

به تازگی آماری از فروش گوشی‌های پیکسل گوگل منتشر شده که با وجود عملکرد عالی این گوشی‌ها، نشانگر عدم محبوبیت این محصولات است.
۱۴۰۲/۳/۱

سری گوشی‌های پیکسل گوگل، عموما به واسطه دوربین‌های قدرتمند و رابط کاربری سریع و جذاب خود شناخته شده و در اکثر لیست‌های بهترین گوشی‌های سال حضور دارند. این شرکت همچنین در زمینه گوشی‌های میان رده نیز عملکرد بسیار خوبی را داشته و سری پیکسل a، همواره گزینه‌های بسیار خوبی با قیمت مناسب هستند. با توجه به عملکرد خوب این گوشی‌ها و شهرت برند گوگل، انتظار رفته که سری پیکسل از محبوبیت بالایی بین کاربران برخوردار باشند؛ اما آماری که به تازگی توسط «Statista» منتشر شده، چندان امیدوار کننده به نظر نمی‌رسد.

image

 

به گفته این شرکت که در زمینه تحلیل آمار و داده‌ها فعالیت دارد؛ گوشی‌های پیکسل بیشترین فروش خود را در بازار استرالیا داشته و موفق به کسب سهم ۵.۴ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند در این کشور شده‌اند. این گوشی‌ها همچنین در بازار آمریکا و کانادا که از اهمیت بسیاری برای سازندگان برخوردار است؛ به ترتیب سهم ۴.۶ و ۴.۵ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

همانطور که از این آمار پیداست؛ اوضاع گوشی‌های هوشمند گوگل چندان جالب نبوده و این شرکت در برابر رقبایی چون سامسونگ و اپل، عملا حرفی برای گفتن ندارد. «Statista» همچنین در گزارش خود ذکر کرده که اکثر کاربران، گوشی‌های پیکسل را تنها برای یک بار تهیه کرده و سپس به سراغ برند دیگری می‌روند. مدتی پیش نیز شاهد انتشار گزارشی بودیم که به ادعای آن، ۵۷ درصد از کاربران گوشی‌های پیکسل تمایل به استفاده از برند دیگری را داشتند. این آمار، نشانگر مشکلات گوگل در زمینه حفظ مشتریان بوده و به نظر می‌آید که این غول تکنولوژی، موفق نشده تا کاربران را به برند پیکسل وفادار نگه دارد.

image

 

در سال‌های اخیر، گوشی‌های پیکسل به باگ‌های فراوان خود معروف شده‌اند که این امر نیز لطمه فراوانی به شهرت این برند وارد کرده است. همچنین برخی از سازندگان دیگر گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ، محصولات خود را به مدت بیشتری از نظر نرم افزاری پشتیبانی می‌کنند. مسلما با توجه به اینکه گوگل سازنده اصلی سیستم عامل اندروید است؛ کاربران انتظارات بیشتری از پشتیبانی نرم افزاری این شرکت از گوشی‌های خود را دارند.

البته، لازم به ذکر بوده که پیکسل همچنان برند جوانی به حساب آمده و بازار گوشی‌های هوشمند نیز در حال حاضر اوضاع جالبی ندارد. این شرکت در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های فراوانی را در بخش موبایل داشته و محصولات این شرکت حالا از چیپست‌های اختصاصی طراحی شده توسط گوگل استفاده می‌کنند. چیپست‌های تنسور که نسل دوم آنها در سری پیکسل ۷ به کار رفته است؛ عملکرد بسیار خوبی در زمینه پردازش با هوش مصنوعی دارند.

گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۷، رکورد فروش محصولات پیشین این شرکت را شکسته و همین سهم اندک ۴.۶ درصدی از بازار آمریکا، گوگل را به پنجمین برند پرفروش در این کشور تبدیل کرده است. با وجودی که این شرکت همچنان فاصله زیادی تا اپل با سهم ۴۶ درصدی و سامسونگ با سهم ۲۹ درصدی از این بازار را دارد؛ باید گفت که برند پیکسل در حال رشد بوده و عرضه نخستین گوشی تاشوی این شرکت یا همان پیکسل فولد، بدون شک موجب افزایش محبوبیت این گوشی‌ها در آینده خواهد شد.

image

 

درباره گوشی‌های پیکسل گوگل چه فکر می‌کنید؟ آیا از طرفداران این گوشی‌ها بوده یا عقیده دارید که در بازار گوشی‌های اندرویدی، گزینه‌های بسیار بهتری نیز یافت می‌شوند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)