خانهاخبار
سامسونگ موتور جستجوی بینگ را جایگزین گوگل نخواهد کرد

سامسونگ موتور جستجوی بینگ را جایگزین گوگل نخواهد کرد

به تازگی مشخص شده که شرکت سامسونگ برنامه‌هایش برای استفاده از موتور جستجوی بینگ در محصولات بعدی خود را کنار گذاشته است.
۱۴۰۲/۲/۳۰

به گزارش خبرگزاری وال استریت ژورنال، شرکت سامسونگ تصمیم گرفته تا همچنان از موتور جستجوی گوگل در محصولات خود استفاده کند و خبری از جایگزینی آن با بینگ نخواهد بود. مرورگر اینترنت سامسونگ که به طور پیش فرض روی تمامی گوشی‌های این شرکت نصب شده؛ از زمان عرضه نسل اول گوشی‌های گلکسی اس، موتور جستجوی گوگل را به همراه داشته است.

image

 

گزارش خبرگزاری نیویورک تایمز که در ماه گذشته منتشر شده و خبر از احتمال جایگزینی موتور جستجوی گوگل با بینگ در محصولات سامسونگ را می‌داد؛ بسیاری از کارمندان گوگل را غافلگیر کرد. درآمد گوگل از حق امتیاز استفاده از موتور جستجوی خود در مرورگر اینترنت سامسونگ، به ۳ میلیارد دلار در سال می‌رسد!

به ادعای وال استریت ژورنال، سامسونگ از عدم محبوبیت مروگر اختصاصی خود آگاه بوده و انتظار داشته تا تغییر موتور جستجوی آن، چندان مورد توجه قرار نگیرد. اما این شرکت به دلیل حفظ رابطه مثبت خود با گوگل و پیشگیری از گمانه زنی‌های متفاوت در بازار؛ تصمیم گرفته تا همچنان حق امتیاز استفاده از این موتور جستجو را به گوگل بپردازد.

image

 

با توجه به پیشتازی گوگل در بین موتور‌های جستجو، تصمیم قبلی سامسونگ برای استفاده از بینگ واقعا عجیب به نظر می‌رسد. البته، احتمال داشته که جاه‌ طلبی‌های اخیر مایکروسافت در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در موتور جستجوی خود، موجب جلب توجه سامسونگ شده باشند. در سوی دیگر همانند آنچه انتظار می‌رفت؛ گوگل نیز از قافله عقب نمانده و در رویداد اخیر I/O 2023، خبر از اضافه شدن هوش مصنوعی به موتور جستجوی خود را داد. این شرکت همچنین از مدل زبانی گسترده جدید خود با نام PaLM 2 رونمایی کرده و دسترسی به چت‌بات گوگل بارد را نیز برای تمامی کاربران میسر کرد.

خبرگزاری وال استریت ژورنال در بخش پایانی گزارش خود، به این امر اشاره کرده که همچنان احتمال تغییر موتور جستجوی پیش فرض در محصولات سامسونگ وجود داشته و بعید نیست که در سال‌های آتی، شاهد تغییر رویکرد فعلی سامسونگ و استفاده از بینگ باشیم.

image

 

نظر شما درباره این تصمیم سامسونگ چیست؟ آیا به موتور جستجوی پیش فرض مرورگر اینترنت سامسونگ اهمیت داده یا همانند اکثر کاربران، از گزینه‌های دیگری مانند گوگل کروم استفاده می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)