خانهاخبار
چیدمان دوربین تله‌فوتو و اولتراواید در آیفون ۱۵ پرو مکس تغییر خواهد کرد

چیدمان دوربین تله‌فوتو و اولتراواید در آیفون ۱۵ پرو مکس تغییر خواهد کرد

به نظر می‌رسد اپل به دلیل گنجاندن لنز پریسکوپ مجبور شده تا چیدمان دوربین‌ها را در آیفون ۱۵ پرو مکس عوض کند.
۱۴۰۲/۲/۲۷

افشاگر نسبتا معروف «Unknownz21»، امروز گزارش داده که اپل قرار است چینش سیستم دوربین سه تایی پشتی آیفون ۱۵ پرو مکس را برای جای دادن لنز پریسکوپی دوربین تله‌فوتو تغییر خواهد داد.

امسال برای اولین بار از لنز پریسکوپ برای دوربین تله فوتو در آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده خواهد شد که امکان زوم اپتیکال ۵ یا ۶ برابری را فراهم می‌کند. در مقایسه باید گفت که آیفون ۱۴ پرو مکس (و البته ۱۴ پرو معمولی) زوم اپتیکال ۳ برابری دارد که البته انتظار می‌رود این مورد امسال برای آيفون ۱۵ پرو کوچکتر همچنان حفظ شود.

از آن‌جایی که ماژول دوربین‌های پریسکوپی ساختار افقی و مستطیل شکل دارد، جای دادن آن در آیفون ۱۵ پرو معمولی کار سختی است. برای همین این دوربین به مدل پرو مکس محدود می‌شود و بهترین جا برای آن، جای دوربین اولتراواید فعلی است. 

image

 

هنگامی که آیفون ۱۴ پرو مکس فعلی در جهت افقی با دکمه کناری در بالا (مطابق تصویر بالا) نگه داشته می‌شود، لنز تله فوتو به گوشه بالایی دستگاه نزدیکتر است، در حالی که لنز اولترا واید در زیر بین فلش و سنسور لایدار قرار می‌گیرد. حالا به نظر می‌رسد که اپل چاره‌ای ندارد جز اینکه لنز اولترا واید در آیفون ۱۵ پرو مکس را به گوشه ماژول منتقل کند و دوربین تله فوتو را بین فلش و حسگر لایدار قرار دهد. این موضوع به اپل فضای داخلی بیشتری را برای قرار دادن در اپتیک‌های پیچیده تاشده در سیستم پریسکوپ ارایه می‌دهد.

در لنزهای پریسکوپی، نور وقتی از دریچه عبور می‌کند، با رد شدن از آینه به صورت ۹۰ درجه منحرف می‌شود و به سنسور می‌رسد. 

در لنزهای پریسکوپی نور وقتی از دریچه عبور می‌کند، به یک آینه برخورد کرده و سپس ۹۰ درجه منحرف می‌شود تا به سنسور برسد. دلیل بزرگ‌تر بودن ماژول دوربین‌های پریسکوپی این است که باید بین لنز و سنسور فاصله ایجاد شود تا بتوان زوم را تجربه کرد که در نتیجه، ماژولی بزرگ خواهیم داشت و فضای زیادی اشغال می‌کند.

به دلیل نحوه انعکاس نور در یک زاویه در این سیستم، دریچه لنز تله فوتو باید مربع یا مستطیل شکل باشد که نسبت به لنز تله فوتو دایره‌ای استفاده شده برای آيفون ۱۴ پرو مکس تفاوت خواهد داشت. البته ظاهر بریدگی دوربین به همان شکل دایره‌ای حفظ می‌شود، اما شکل واقعی داخل آن مربع خواهد بود؛ چیزی مشابه لنز پریسکوپی و ظاهر آن در گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ.

بنابراین در مقایسه با آیفون ۱۴ پرو مکس، طراحی کلی دوربین برای آيفون ۱۵ پرو مکس تغییری نخواهد کرد و از لحاظ بیرون بدنه به همان شکل دیده خواهد شد، اما در داخل دستگاه و زیر ماژول دوربین، چیدمان سخت افزاری به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)