خانهاخبار
تبلیغات بیشتری به گوگل پلی استور راه می‌یابند!

تبلیغات بیشتری به گوگل پلی استور راه می‌یابند!

عده‌ای از کاربران متوجه نمایش تبلیغات در بخش نوار جستجوی گوگل پلی استور شده‌اند.
۱۴۰۲/۲/۱۸

بخش عمده‌ای از درآمد شرکت گوگل، از طریق تبلیغات تامین شده و این شرکت در پلتفرم‌های گوناگون خود، فرم‌های متفاوتی از تبلیغات را به کاربران نمایش می‌دهد. اکنون نیز به گفته خبرگزاری 9to5Google، این شرکت قصد اضافه کردن تبلیغات بیشتری به گوگل پلی استور را دارد.

image

 

به ادعای این خبرگزاری، تعدادی از کاربران در بخش بالایی نوار جستجوی گوگل پلی استور، شاهد تبلیغات برخی از اپلیکیشن‌ها بوده‌اند. پیش‌تر در هنگام لمس نوار جستجو، کاربران تنها جستجو‌های پیشین خود را مشاهده می‌کردند. با وجودی که تبلیغات همیشه در گوگل پلی استور و سایر اپلیکیشن‌ استور‌ها وجود داشتند؛ قرار دادن آنها در نوار جستجو، حرکت چندان جالبی از سوی گوگل نبوده و نشانگر اهمیت بیشتر این شرکت به درآمد‌های تبلیغاتی نسبت به تجربه کاربری سرویس‌های خود است.

گوگل در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ نیز با ادعای نمایش اپلیکیشن‌های پیشنهادی، این قابلیت را تست کرده بود؛ اما اسکرین‌شات‌هایی که به تازگی توسط کاربران منتشر شده‌اند؛ نشانگر لیبل تبلیغاتی در کنار این اپلیکیشن‌های پیشنهادی و عدم صداقت گوگل در این زمینه هستند.

image

 

تبلیغات در نوار جستجوی گوگل پلی استور، در حال حاضر تنها برای عده محدودی از کاربران قابل مشاهده بوده و به نظر می‌رسد که گوگل به صورت تدریجی، قصد اضافه کردن آنها به گوگل پلی استور را دارد. امیدواریم که گوگل حداقل این محتوای تبلیغاتی را پس از نتایج جستجو به کاربران نمایش داده و آنها را از بخش بالایی نتایج جستجو حذف کند.

image

 

درباره تبلیغات بیشتری که به گوگل پلی استور اضافه شده‌اند چه فکر می‌کنید؟ آیا عقیده دارید که محتوای تبلیغاتی در گوشی‌های هوشمند، بیش از حد نمایش داده شده یا مشکل خاصی با اینگونه محتوا ندارید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)