خانهاخبار
فقط به این ۵ چت بات هوش مصنوعی اعتماد کنید!

فقط به این ۵ چت بات هوش مصنوعی اعتماد کنید!

اشتیاق وصف ناپذیر مردم برای استفاده از محصولات هوش مصنوعی به ابزاری برای شرکت‌هایی بدل شده که به دنبال دزدیدن اطلاعات و کلاهبرداری از کاربران هستند.
۱۴۰۲/۲/۱۷

شایرا اوویده، خبرنگار حوزه تکنولوژی روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی نوشت: شوق و ذوق زیاد مردم نسبت به هوش مصنوعی و تمایل کلاهبرداران اینترنتی به استفاده از هر ابزاری که مردم به آن علاقه دارند، در کنار یکدیگر ترکیب خطرناکی هستند. این خطر باید باعث شود شما نسبت به بسیاری از اپلیکیشن‌ها یا ربات‌هایی که مدعی هستند دسترسی‌تان را به ابزارهای هوش مصنوعی معروف نظیر ChatGPT فراهم می‌کنند، محتاط عمل کنید.

توصیه ما این است که از دانلود کردن اپلیکیشن‌های تلفن همراه که مدعی هستند می‌توانید از طریق آن‌ها به ChatGPT دسترسی کنید بپرهیزید. این توصیه به این دلیل است که بررسی صحت ادعای این برنامه‌ها و تشخیص برنامه‌های قانونی مرتبط با ChatGPT از برنامه‌هایی که می‌خواهند با طرح این ادعا درآمدزایی کنند کار آسانی نیست.
در شبکه‌های اجتماعی یا در گوگل بر روی تبلیغات ربات‌های هوش مصنوعی کلیک نکنید.
مراقب افزونه‌های مرورگرهای وب باشید و به آن‌ها برای دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی اعتماد نکنید.

image

 

این توصیه‌ها به این دلیل مطرح نمی‌شود که شما را به شخصیتی پارانوئید در فضای وب تبدیل کند. اتفاقا شما باید کار با چت‌بات‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT، Microsoft Bing و Bard را تجربه کنید. اما مسأله این است که راه‌های زیادی برای سوءاستفاده از هوش مصنوعی به منظور دزدیدن اطلاعات یا پول شما وجود دارد و اعتماد به برنامه‌ها یا ربات‌ها در این زمینه آسان نیست.

کلاهبرداران اغلب تلاش دارند از تکنولوژی‌ها و موضوعاتی که در جامعه به مد روز تبدیل می‌شود استفاده کنند. در سالیان اخیر آن‌ها با استفاده از ناآگاهی مردم نسبت به ارز دیجیتال توانستند سرمایه‌ افراد زیادی را از دستشان بگیرند و اکنون هم چشم طمع به چت‌بات‌های هوش مصنوعی دوخته‌اند.

مصطفی سلیمان، پژوهشگر هوش مصنوعی و یکی از بنیانگذاران شرکت Inflection AI در این باره می‌گوید: «از منظر ایمنی ربات‌های هوش مصنوعی اکنون ما در دوره‌ای شبیه به غرب وحشی بسر می‌بریم.»

حالا اگر می‌خواهید یک تجربه کاربری ایمن در استفاده از محصولات هوش مصنوعی داشته باشید ما به شما توصیه می‌کنیم از طریق وبسایت رسمی شرکت‌های سازنده این کار را انجام دهیم. در ادامه 5 چت بات ایمن و قابل اعتماد هوش مصنوعی را به شما معرفی می‌کنیم:

1. ChatGPT از شرکت OpenAI: با کلیک روی این لینک می‌توانید به وبسایت اصلی این شرکت بروید. هیچ اپلیکیشن معتبری از سوی این شرکت عرضه نشده، هرچند اپ‌های زیادی وجود دارند که مدعی هستند ChatGPT را در دسترس شما قرار می‌دهند.

همچنین می‌توانید لیست رسمی شرکت‌های همکار OpenAI نظیر OpenTable، Expedia، Snapchat، Duolingo و Instacart را ببینید.

2. بینگ: چت بات هوش مصنوعی بینگ اینجا برای همه در دسترس است. شما با مرورگر Edge که متعلق به شرکت مایکروسافت است می‌توانید بهترین تجربه کاربری را از بینگ داشته باشید.

بینگ از طریق اپلیکیشن‌هایی که برای دستگاه‌های اندروید یا IOS طراحی شده است نیز در دسترس است.

3.  بارد: چت بات بارد که از سوی شرکت گوگل توسعه داده شده هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته اما از طریق این لینک می‌توانید به صف انتظار کسانی که خواستار استفاده از این بات هستند بپیوندید.

4. Quora’s Poe AI chatbot: یکی دیگر از چت‌بات‌های ایمن Quora’s Poe AI chatbot است که شرکت آنتروپیک و گروه نرم‌افزاری Claude آن را توسعه داده است.

5. Pi: چت بات Pi که برنامه‌های زیادی برای توسعه در آینده دارد هم در حال حاضر در دسترس است. این چت بات به صورت اپلیکیشن برای iOS عرضه شده اما هنوز اپلیکیشن اندروید ندارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hosen

۱۴۰۲/۳/۵
هنوز وارد نشدم که نظر بدم