خانهاخبار
ChatGPT در «اسکایریم»؛ نقش هوش مصنوعی در آینده گیمینگ چه خواهد بود؟

ChatGPT در «اسکایریم»؛ نقش هوش مصنوعی در آینده گیمینگ چه خواهد بود؟

به تازگی شاهد انتشار ماد جدیدی برای بازی Skyrim هستیم که با استفاده از ChatGPT، به شخصیت‌های این بازی حافظه بخشیده و امکان مکالمه طبیعی با آنها را فراهم کرده است.
۱۴۰۲/۲/۱۱

با وجودی که سال‌های زیادی از انتشار بازی نقش آفرینی The Elder Scrolls V: Skyrim می‌گذرد؛ این عنوان همچنان در جمع محبوب‌ترین بازی‌های جهان بوده و نام آن همواره در لیست پرفروش‌ترین بازی‌ها به چشم می‌خورد. این بازی که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد؛ دارای ماد‌های بی‌شماری بوده و هر روز شاهد ساخت ماد‌های بیشتری مخصوص این بازی هستیم.

image

 

به گزارش وب‌سایت «PC Gamer»، اخیرا ماد جدیدی برای این بازی منتشر شده که با استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT و موتور متن-به-گفتار «xVASynth»، به NPCها یا شخصیت‌های غیر قابل بازی در این عنوان حافظه بخشیده و امکان مکالمه طبیعی با آنها را فراهم کرده است. استفاده از ChatGPT، موجب این شده که شاهد دریافت پاسخ‌های جدیدی از سوی این شخصیت‌ها باشیم و دیگر خبری از دیالوگ‌های از پیش تعیین شده سابق نیست.

image

 

سازنده این ماد، ویدیویی را نیز از عملکرد آن در کانال یوتوب خود قرار داده است. در این ویدیو می‌توان دید که پاسخ‌های جدید NPCها، حالتی چندان طبیعی نداشته و لود شدن آنها نیز کمی زمان می‌برد؛ اما این امر نیز از جذابیت موضوع کم نمی‌کند. بازی‌های نقش آفرینی، عموما تمرکز زیادی روی دیالوگ و گفتگو با شخصیت‌های دیگر دارند و این پیشرفت، وعده آینده‌ای را می‌دهد که در آن امکان گفتگوی آزاد با شخصیت‌های درون بازی و دریافت پاسخ‌های طبیعی وجود دارد!

image

 

سازنده این ماد که «Art From The Machine» نام دارد؛ در ویدیوی خود روش‌های تعامل متفاوت با NPCها را نشان می‌دهد. برای مثال، وی وارد فروشگاه «وارمیدن» در شهر «وایت‌ران» شده و با استفاده از صدای خود، ساعت کار این فروشگاه را از فروشنده می‌پرسد. این فروشنده همچنین می‌تواند تا ویژگی‌های لوازم خریداری شده را به بازیکن توضیح دهد.

برای مثال اگر یک شمشیر را انتخاب کنید؛ فروشنده که «Ulfberth War-Bear» نام داشته درباره آن چنین می‌گوید:

«این شمشیر از جنس آهن ساخته شده و کیفیت ساخت خوبی دارد. یک «Soul Gem» نیز روی دسته آن قرار گرفته که به شما اجازه می‌دهد تا پس از کشتن دشمنان، روح آنها را درون آن جذب کنید.»

image

 

سازنده این ماد برای بخشیدن حافظه به NPCها، از یک سیستم ساده حافظه در ChatGPT استفاده کرده است؛ وی در پستی که در شبکه اجتماعی ردیت منتشر کرده، به جزئیات بیشتری در این پروسه نیز اشاره می‌کند:

«برای بخشیدن حافظه به NPCها، من از یک سیستم حافظه ساده در ChatGPT استفاده کرده‌ام که در هنگام پایان مکالمات، خلاصه آنها را ذخیره می‌کند. البته، سیستم‌های پیشرفته‌تری مانند «Langchain» هم وجود داشته که امیدوارم در آینده، آنها را نیز در این ماد به کار ببرم.»

این تکنولوژی حتی در این مراحل اولیه، بسیار جذاب به نظر می‌رسد. سوال اصلی ماجرا، این بوده که آیا دیالوگ‌های تولید شده توسط یک هوش مصنوعی، خواهند توانست تا حس و حال طبیعی دیالوگ‌های نوشته شده توسط یک نویسنده واقعی را داشته باشند؟

image

 

در حال حاضر، تقریبا تمامی بازی‌های AAA دارای خط‌های بی‌شماری از دیالوگ‌ هستند که توسط نویسنده‌ها تنظیم شده و سپس صداپیشه‌ها به اجرای آنها می‌پردازند. برای مثال، بازی تحسین شده Read Dead Redemption 2 دارای بیش از ۵۰۰٫۰۰۰ خط دیالوگ بوده که توسط بیش از ۱٫۲۰۰ صداپیشه اجرا شده‌اند!

نام هوش مصنوعی و به خصوص ChatGPT، این روز‌ها در بیشتر اخبار مربوط به تکنولوژی دیده شده و نقش آن در دنیای گیمینگ نیز جدی‌تر شده است. به نظر می‌آید که فعلا باید صبر کرده و ببینیم که به جز استفاده از مدل‌های زبان برای تولید دیالوگ، نقش هوش مصنوعی در آینده صنعت گیمینگ چه خواهد بود؟

image

 

شما درباره این امر چه فکر می‌کنید؟ آیا طرفدار استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌ها برای خلق دیالوگ‌های تمام نشدنی و بخشیدن حافظه گفتگو به NPCها هستید یا عقیده دارید که روش‌های فعلی، نتایج طبیعی‌تری را به ارمغان آورده‌اند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)