خانهاخبار
سری هواوی نوا ۱۱ با تراشه اسنپدراگون 778G رسما معرفی شد

سری هواوی نوا ۱۱ با تراشه اسنپدراگون 778G رسما معرفی شد

هواوی نوا ۱۱ الترا اولین گوشی میان‌رده پرمیوم بازار محسوب می‌شود که از فناوری اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند.
۱۴۰۲/۱/۲۸

هواوی امروز با برگزاری رویدادی بزرگ در کشور چین رسما از سری میان‌رده هواوی نوا ۱۱ رونمایی کرد. این سری گوشی‌های هوشمند شامل سه مدل هواوی نوا ۱۱، هواوی نوا ۱۱ پرو و هواوی نوا ۱۱ الترا می‌شود. این سه میان‌رده جذاب از تراشه اسنپدراگون 778G بهره می‌برند که به دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، تنها به پشتیبانی از شبکه 4G محدود شده‌اند. 

هواوی نوا ۱۱ پرو و ۱۱ الترا

تنها تفاوت بین مدل‌های پرو و الترا سری هواوی نوا ۱۱ این است که هواوی نوا ۱۱ الترا از اتصال ماهواره‌ای دوطرفه Beidou برخوردار است که البته سبب می‌شود این گوشی با قیمت بالاتری نیز روانه بازار شود. دیگر مشخصات فنی این دو گوشی هوشمند با یکدیگر تفاوتی ندارند.

image

طبق اعلام رسمی، هواوی نوا ۱۱ پرو و نوا ۱۱ الترا از نمایشگر امولد ۶٫۷۸ اینچی با رزولوشن تصویر ۲۵۶۲ در ۱۲۰۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. این نمایشگر ۱۰ بیتی همچنین از نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. برای کاربرانی که به میزان مقاومت دستگاه خود حساس هستند، هواوی این دو گوشی را در یک نسخه ویژه با محافظ صفحه Kunlun نیز عرضه خواهد کرد. لبه‌های نمایشگر هواوی نوا ۱۱ پرو و نوا ۱۱ الترا مقداری خمیده هستند که باعث در دست گرفتن راحت گوشی می‌شود. 

هواوی نوا ۱۱ پرو و نوا ۱۱ الترا از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر بین f/1.4 تا f/4.0 و قابلیت فوکوس لیزری بهره خواهد برد. برای عکاسی در شرایط نوری کم، دوربین اصلی این دو گوشی به سنسور RYYB نیز مجهز است. دیگر دوربین‌های میان‌رده‌های هواوی شامل لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور دمای رنگی ده‌کاناله است که رنگ‌ها را برای دو سنسور دیگر تطبیق می‌دهد. برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی، این دو میان‌رده جدید از دوربین سلفی دوگانه شامل سنسور اصلی ۶۰ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری (برای تصاویر پرتره) برخوردار است که در ناچ کپسولی‌شکل جای گرفته‌اند. 

image

انرژی موردنیاز هواوی نوا ۱۱ پرو و نوا ۱۱ الترا از طریق باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد شد که از شارژ ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه آداپتور شارژ همراه با این دو میان‌رده عرضه خواهد شد. شایان ذکر است نسخه‌های سبز و مشکی هواوی نوا ۱۱ پرو و نوا ۱۱ الترا از پنل پشتی با چرم مصنوعی به فروش خواهند رسید در حالی که پنل پشتی مدل‌های طلایی و سفید از جنس شیشه خواهند بود. 

هواوی نوا ۱۱ پرو در دو نسخه حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد در حالی که هواوی نوا ۱۱ الترا تنها در یک کانفیگ حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. قیمت دو نسخه هواوی نوا ۱۱ پرو به ترتیب برابر با ۵۱۰ دلار و ۵۸۲ دلار اعلام شده است. هواوی نوا ۱۱ الترا نیز با برچسب قیمتی ۶۵۵ دلاری همراه خواهد شد. 

هواوی نوا ۱۱ 

نسخه استاندارد سری هواوی نوا ۱۱ به نمایشگر۶٫۷ اینچی امولد با عمق رنگی ۱۰ بیتی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد بود. البته نمایشگر این میان‌رده برخلاف دو برادر بزرگ‌ترش با طراحی تخت همراه  شده است. پنل پشتی هواوی نوا ۱۱ میزبان دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور دمای رنگی خواهد بود که از همان ویژگی‌های دوربین هواوی نوا ۱۱ پرو و نوا ۱۱ الترا پشتیبانی می‌کنند. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی دوربین ۶۰ مگاپیکسلی را در اختیار خواهند داشت که در ناچ حفره جای گرفته است. 

image

منبع تغذیه هواوی نوا ۱۱ باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که از شارژ ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند. دیگر ویژگی‌های فنی این گوشی شامل وای‌فای ۶، بلوتوث نسخه ۵٫۲ و سیستم‌عامل HarmonyOS می‌شود. مطابق انتظار، پنل پشتی هواوی نوا ۱۱ از جنس پلاستیک است و با چهار رنگ سبز، مشکی، سفید و طلایی همراه خواهد شد.

image

در نهایت باید اشاره کرد که هواوی نوا ۱۱ در سه کانفیگ حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد. میان‌رده هواوی در مدل پایه با قیمت ۳۶۳ دلاری به فروش خواهد رسید در حالی که نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۴۱۰ دلاری روانه بازار می‌شود. کانفیگ ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی تنها برای رنگ‌های سبز و مشکی و با قیمت ۴۹۵ دلاری در دسترس قرار خواهد گرفت.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)