خانهاخبار
سگا قصد خرید توسعه دهنده سری Angry Birds به قیمت ۱ میلیارد دلار را دارد!

سگا قصد خرید توسعه دهنده سری Angry Birds به قیمت ۱ میلیارد دلار را دارد!

با استناد به گزارش جدیدی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده؛ شرکت سگا در آستانه خرید استودیوی «روویو» با قیمت ۱ میلیارد دلار است.
۱۴۰۲/۱/۲۶

به نظر رسیده که شرکت سگا، قصد خرید توسعه دهنده بازی‌های محبوب Angry Birds یعنی استودیوی «روویو انترتینمنت» به قیمت ۱ میلیارد دلار را دارد. به ادعای خبرگزاری وال استریت ژورنال، خرید این استودیو به احتمال زیاد در اوایل هفته آینده نهایی خواهد شد.

image

 

شرکت سگا یا استودیوی روویو، هنوز بیانیه‌ای رسمی در این رابطه منتشر نکرده‌اند. در چند وقت اخیر، شایعاتی مبنی بر خرید روویو توسط شرکت Playtika با قیمت ۸۰۰ میلیون دلار نیز شنیده شدند؛ اما مذاکرات بین این دو شرکت موفقیت آمیز نبوده و این معامله نهایی نشد. سگا در سال‌های اخیر خرید‌های متفاوتی انجام داده که از جمله معروف‌ترین آنها، می‌توان به استودیوی «اطلس» که تولید فرنچایز Persona را بر عهده داشته و همچنین استودیوی «رلیک انترتینمنت» که عناوین استراتژی Company of Heroes را در کارنامه خود دارند؛ اشاره کرد.

در چند وقت اخیر، شاهد خرید‌های جنجالی بسیاری با قیمت‌های کلان در صنعت گیمینگ بوده‌ایم. شرکت مایکروسافت، قصد تهیه اکتیویژن-بلیزرد با قیمت سرسام آور ۷۰ میلیارد دلار را داشته و در سوی دیگر، سونی نیز استودیوی بانجی (توسعه دهندگان سری Destiny و همچنین سه‌ گانه اصلی Halo) را به جمع استودیو‌های زیر نظر خود اضافه کرد.

image

 

مایکروسافت با خرید اکتیویژن-بلیزرد و کسب امتیاز فرنچایز‌های بسیار محبوبی چون Call of Duty و Candy Crush، توان رقابتی بسیار جدی‌تری در زمینه گیمینگ و همچنین گیمینگ موبایل خواهد داشت. سونی هم سعی داشته تا با ایجاد یک بخش مخصوص توسعه بازی‌های موبایل، سهمی از این بازار پر سود را به خود اختصاص دهد. شرکت «تیک-تو انترتینمنت» نیز که مالک استودیو‌های صاحب نامی چون راک‌استار گیمز است؛ در سال گذشته استودیوی بازی‌های موبایل «زینگا» را به تصاحب خود در آورد.

image

 

فرنچایز Angry Birds که نخستین نسخه آن در سال ۲۰۰۹ منتشر شد؛ یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های موبایل در طول تاریخ محسوب می‌شود. این استودیو، عنوان Rovio Classics: Angry Birds را در ماه مارس سال ۲۰۲۲ منتشر کرد که نسخه اصلی بازی Angry Birds را به همراه تمامی محتوای اضافی آن به همراه دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)