خانهاخبار
مینگ چی کو: آیفون ۱۵ پرو دارای لنز پریسکوپ ساخت لارگان خواهد بود

مینگ چی کو: آیفون ۱۵ پرو دارای لنز پریسکوپ ساخت لارگان خواهد بود

مینگ چی کو امروز در آخرین اظهارات خود در خصوص آیفون ۱۵ پرو، گفته که اپل سفارش ساخت لنز پریسکوپ برای آیفون ۱۵ پرو را فقط به Largan داده است.
۱۴۰۲/۱/۱۱

طبق آخرین یادداشت تحقیقاتی مینگ چی کو تحلیلگر اپل، لنز دوربین پریسکوپی که گفته شده فقط مختص آیفون ۱۵ پرو خواهد بود، تنها توسط لارگان تامین کننده قدیمی اپل عرضه خواهد شد.

از اوایل سال ۲۰۲۰، زمانی که کو برای اولین بار به این احتمال اشاره کرد، شایعاتی در مورد لنز پریسکوپ برای آیفون‌ها منتشر شد. این تحلیلگر در ابتدا گفت که لنز پریسکوپ یکی از ویژگی‌های آيفون ۱۴ پرو خواهد بود، اما این اتفاق رخ نداد. از آن زمان، کو معتقد است که این نوع لنز به طور انحصاری برای آیفون ۱۵ پرو عرضه خواهد شد، پیش بینی که جف پو تحلیلگر معتبر دیگر هم به آن اشاره کرده بود.

image

 

در سیستم پریسکوپ، نور وارد شده به لنز تله فوتو توسط یک آینه زاویه‌دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می‌شود. تغییر جهتی که نور در آن حرکت م‌کند، امکان تنظیم طولانی‌تر تله فوتو «تاشده» را در داخل گوشی‌ها فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا بدون هیچ‌گونه تاری، عکس‌های خود را بزرگنمایی کنند.

گزارش امروز کو دو خطری را که تامین کنندگان لنز دوربین اپل در آینده با آن مواجه هستند مورد بررسی قرار می‌دهد؛ یکی سطح بالای موجودی که منجر به ضعیف‌تر شدن سه ماهه دوم امسال برای آنها می‌شود، و دیگری تامین کنندگانی که نمی‌توانند از لنزهای دوربین پریسکوپ سود ببرند.

به گفته مینگ چی کو، میانگین قیمت فروش لنزهای دوربین پریسسکوپ لارگان حدود ۴ دلار (شامل منشورها) است که به طور قابل توجهی کمتر از قیمت ۴٫۵ تا ۵ دلار (یا حتی بالاتر) توافقی بازار است. کو ادعا می‌کند که قیمت ۴ دلار به معنی این است که لارگان نمی‌تواند از لنز دوربین پریسکوپ سودی ببرد.

با نگاهی به آینده این تحلیلگر معتقد است که هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو در سال ۲۰۲۴، از لنز پریسکوپ مشابه مورد استفاده در آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده خواهند کرد و اپل به روند خود در ایجاد فاصله میان مدل‌های استاندارد و پرو باز هم ادامه می‌دهد.

به گفته کو، پیش بینی می‌شود که جنیوس، تامین کننده دیگر اپل هم عرضه لنزهای پریسکوپ را برای آیفون ۱۶ آغاز خواهد کرد؛ در آن زمان قیمت این قطعه حتی پایین‌تر خواهد بود و همین امر بر تامین کنندگان لنز تاثیر منفی می‌گذارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)