خانهاخبار
ردمی نوت ۱۲ توربو با تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو رسما رونمایی شد

ردمی نوت ۱۲ توربو با تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو رسما رونمایی شد

میان‌رده پرمیوم شیائومی با مشخصات فنی قابل توجه و برچسب قیمتی معقول از راه رسید.
۱۴۰۲/۱/۸

شیائومی سرانجام از عضو جدید خانواده ردمی نوت ۱۲ رونمایی کرد که ردمی نوت ۱۲ توربو نام دارد. این گوشی میان‌رده در عین بهره بردن از مشخصات فنی قابل توجه از برچسب قیمتی مناسب برخوردار است و به عنوان اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو روانه بازار خواهد شد. 

طبق اعلام رسمی شیائومی، ردمی نوت ۱۲ توربو از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با پنل اولد ۱۲ بیتی برخوردار خواهد بود. نمایشگر این گوشی از رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و همچنین قادر است به روشنایی حداکثری ۱۰۰۰ نیتی دست پیدا کند. برای پخش هرچه بهتر محتوا، نمایشگر ردمی نوت ۱۲ توربو از فناوری دالبی ویژن و HDR10 پلاس بهره می‌برد و صددرصد فضای رنگی DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد. خوشبختانه حاشیه نمایشگر ردمی نوت ۱۲ توربو بسیار باریک است به طوریکه نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی برابر با ۹۳٫۴۵ درصد است. 

image

به لطف ۹ لایه داخلی و خارجی ساخته شده از مواد به کار رفته در بدنه هواپیما، ردمی نوت ۱۲ توربو از مقاومت و استحکام بسیار بالایی بهره می‌برد. پنل پشتی میان‌رده ردمی میزبان دوربین سه‌گانه است که حالا جزیره آن حذف شده است و لنزهای دوربین نیز به صورت جداگانه از بدنه بیرون زده‌اند. ساختار دوربین این گوشی شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و سنسور نه چندان کارآمد ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی دوربین ۱۶ مگاپیکسلی را در اختیار خواهند داشت که در ناچ حفره نمایشگر جای گرفته است. 

image

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد،‌ قلب تپنده ردمی نوت ۱۲ توربو تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل دو است که با سه نسخه حافظه رم ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی LPDDR5x و سه مدل حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی UFS 3.1 همراه خواهد شد. برای دفع حرارت از حاصل از فعالیت‌های پردازشی سخت‌افزار، ردمی نوت ۱۲ توربو به سیستم خنک‌کننده اتاق بخار مجهز شده است. انرژی موردنیاز تراشه این گوشی توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۶۷ واتی تامین خواهد شد.

شایان ذکر است که ردمی نوت ۱۲ توربو با اندروید ۱۳ برپایه رابط کاربری MIUI 14 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. برای اتصال سریع‌تر، محصول جدید ردمی از وای‌فای ۶ و شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. برخلاف اکثر گوشی‌های میان‌رده پرمیوم بازار، ردمی نوت ۱۲ توربو به جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون مجهز شده است که برای برخی از کاربران خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که ردمی نوت ۱۲ توربو در کانفیگ پایه رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۲۰۰۰ یوآن (۲۹۰ دلار) در بازار چین عرضه خواهد شد. کانفیگ رم ۱۲ گیگابایتی با دو مدل حافظه رم ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به ترتیب با قیمت‌های ۲۰۹۹ یوآن (۳۰۵ دلار) و ۲۲۹۹ یوآن (۳۳۴ دلار) به فروش خواهد رسید. کانفیگ قدرتمند رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۱ ترابایتی برچسب قیمتی ۲۶۰۰ یوآن (۳۷۷ دلار)‌ را به همراه دارد. ردمی نوت ۱۲ توربو در سه رنگ مشکی، آبی و سفید روانه بازار خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۱/۱۰
گوشی ناز مازیه
فقط گواهی IP نداره
یعنی که ضدآب نیست؛ نمیشه باهاش بری حمام‌و کنار ساحل‌و خرچنگ‌و ???
آفتابِ شن ولی مشکل نداره⛱

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۲/۱/۱۰
گوشیِ خیلی مَخوفو قیمت‌‌معقولیه
؛،
ظاهراً یه نسخه‌ی خاصّ هم برای هواداران هری‌پاتر داده بیرون
ʘ⁠‿⁠ʘ