خانهاخبار
iOS 16.4 ویژگی بحث‌برانگیز تشخیص تصادف را بهینه‌تر می‌کند

iOS 16.4 ویژگی بحث‌برانگیز تشخیص تصادف را بهینه‌تر می‌کند

ویژگی تشخیص تصادفی که اپل در سری آیفون ۱۴ معرفی کرد، پس از بهره‌برداری باعث شده تا خطاهایی داشته باشد و بعد از تشخیص اشتباه به طور خودکار با اورژانس تماس گرفته شود؛ اپل در چند نسخه iOS 16 سعی بر کاهش این خطا داشته است که iOS 16.4 نیز شامل آن می‌شود.
۱۴۰۲/۱/۴

طبق یادداشت‌های انتشار اپل برای بروزرسانی iOS 16.4، این نسخه شامل بهینه‌سازی‌های بیشتر تشخیص تصادف برای همه مدل‌های آیفون ۱۴ می‌شود که انتظار می‌رود در اوایل هفته آینده برای عموم منتشر شود.

image

 

اپل هیچ جزییات خاصی در مورد این بهینه‌سازی‌ها ارایه نکرده است، اما پس از شکایات بسیار ماموران اورژانس در چندین ایالت آمریکا و کانادا از این قابلیت که باعث هجوم تماس‌های نادرست به مرکز فوریت‌های پزشکی، خصوصا از طرف اسکی‌بازان و اسنوبوردکاران در زمستان شد، این شرکت برای بهبود تشخیص تصادف تدابیری اندیشید. این سومین بروزرسانی است که در آن روی بهبود تشخیص تصادف کار شده است؛ بهینه‌سازی‌های قبلی در نسخه‌های 16.1.2 و 16.1.3 در ماه گذشته عرضه شد.

قابلیت تشخیص تصادف سال گذشته میلادی برای تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ و آخرین مدل‌های اپل واچ راه‌اندازی شد. بر اساس گزارش‌ها، این ویژگی برای تشخیص تصادف شدید خودرو طراحی شده است و اگر کاربر در عرض ۲۰ ثاینه به دستگاه پاسخ ندهد، به طور خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد؛ اما گاهی نیز پیش می‌آید که دستگاه افتادن یک اسکی‌باز یا اسنوبوردسوار را به عنوان تصادف با اتومبیل اشتباه می‌گیرد و به طور خودکار با فوریت‌های پزشکی تماس می‌گیرد و حتی این موضوع در مورد افرادی که در شهر بازی سوار بر یک وسیله بازی بوده‌اند هم دیده شده است. حالا باید دید که بهینه‌سازی‌های iOS 16.4 تا چه به کاهش این خطا کمک خواهد کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)