خانهاخبار
اولین تصاویر از دکمه‌های متفاوت آیفون ۱۵ پرو منتشر شد

اولین تصاویر از دکمه‌های متفاوت آیفون ۱۵ پرو منتشر شد

افشاگر معروف ShrimpApplePro در توییتر تصاویر دکمه‌های غیرمکانیکی آیفون ۱۵ پرو را منتشر کرده، که از روی آن می‌توان تصور کرد که دقیقا به چه صورت خواهند بود.
۱۴۰۲/۱/۲

همانطور که پیش‌تر هم شایعه شده بود، طبق تصاویر لو رفته CAD که در یک ویدیو در نسخه چینی اپلیکیشن تیک تاک به اشتراک گذاشته شده و توسط افشاگر معروف ShrimpApplePro در توییتر منتشر شده است، نسل بعدی آيفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دارای دکمه‌های یکپارچه لمسی تنظیم صدا و دکمه بی‌صدا کردن خواهند بود.

به جای دکمه‌های جداگانه برای افزایش صدا و کاهش صدا، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو انتظار می‌رود که دارای یک دکمه بلندتر (از نظر طولی) برای تنظیم میزان صدا باشند. در همین حال سوییچ قطع صدا هم که از زمان آیفون نسل اول در سال ۲۰۰۷ وجود داشته است، برای اولین بار قرار است طراحی‌اش تغییر کند، دکمه‌ای همه کاربران آیفون از آن برای روشن یا خاموش کردن زنگ آیفون استفاده می‌کنند.

image

 

شایعه شده است که هر دو دکمه تنظیم صدا و قطع صدای زنگ، از طراحی یکپارچه لمسی غیرمکانیکی بهره خواهند برد. در این دکمه‌ها به جای حرکت فیزیکی، بازخورد لمسی ارائه خواهد شد که حاصل تعبیه دو موتور تپتیک اضافی در داخل آیفون برای شبیه سازی احساس حرکت دکمه هستند؛ برای درک بهتر این موضوع می‌توان آن را به دکمه هوم در جدیدترین آیفون SE یا ترک پد فورس تاچ در مک بوک‌های مدرن تشبیه کرد.

همانطور که سایر تصاویر CAD در این ویدیو نشان می‌دهند، مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچنان دو دکمه فیزیکی صدا و سوییچ قطع صدا دارند. اپل طبق معمول انتظار می‌رود سری آیفون ۱۵ را در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی کند.

در اخبار مرتبط دیگری در این مورد، سانی دیکسون منتقد فن‌آوری نگاهی به پنل‌های شیشه‌ای ادعا شده برای آیفون ۱۵ ارائه کرده است؛ تصاویر این پنل‌ها چند روز قبل منتشر شد و حکایت از حاشیه بسیار باریک نمایشگر در سری پرو آیفون آیفون ۱۵ داشت و البته داینامیک آیلند را برای مدل‌های استاندارد نشان می‌داد که می‌توان تا حد زیادی این موضوع را قطعی دانست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)