خانهاخبار
بیمه ماشین ال نود را در پایان سال 1401 چگونه بخریم؟

بیمه ماشین ال نود را در پایان سال 1401 چگونه بخریم؟

دو بیمه بدنه ال نود و بیمه شخص ثالث ال نود برای جبران هزینه‌های رخ داده در اثر حادثه‌های رانندگی در نظر گرفته شده‌اند...
۱۴۰۱/۱۲/۲۵

دو بیمه بدنه ال نود و بیمه شخص ثالث ال نود برای جبران هزینه‌های رخ داده در اثر حادثه‌های رانندگی در نظر گرفته شده‌اند. این دو بیمه شرایط تحت پوشش قرار دادن خطرات مختلفی را دارند که با توجه به الویت بیمه‌گزار و پرداخت حق بیمه امکان پذیر است. بیمه شخص ثالث دو پوشش جانی و مالی و بیمه بدنه دو پوشش اصلی و اضافی را در نظر خواهند گرفت. برای اینکه بتوانید بهترین بیمه نامه را تهیه کنید توصیه می‌کنیم که از شرایط استعلام و مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه‌ای استفاده کنید.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

image

در بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ال نود اگر راننده در تصادف دچار حادثه‌های رانندگی شود با توجه به قانون، شرکت‌های بیمه تا سقف تعهدات هزینه‌های مالی یا جانی رخ داده را جبران خواهند کرد. در این مطلب درباره بیمه خودرو ال نود توضیحاتی خواهیم داد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه شخص ثالث ال نود

همانطور که می‌دانید بیمه شخص ثالث ال نود، هزینه‌های جبران خسارت تصادف توسط راننده مقصر به اشخاص ثالث را پرداخت خواهد کرد. طبق قانون، تمام خودروها باید دارای بیمه ثالث باشند و در غیر این صورت مشمول جریمه و توقیف خودرو خواهند شد. بیمه شخص ثالث ال نود، دو نوع پوشش خسارت جانی و مالی را تحت پوشش بیمه نامه خود قرار داده و هنگام حادثه، جبران خسارت‌ها را تا سقف تعهدات خود انجام می‌دهد. منظور از بیمه شخص ثالث این است که به شخص اول بیمه‌گزار، به شخص دوم بیمه‌گر و به شخص زیان دیده در حادثه شخص ثالث گفته می‌شود. در حقیقت هر شخص ثالث جز راننده مقصر که مسبب حادثه شده است، تحت پوشش بیمه و خسارت‌های جانی و مالی قرار می‌گیرد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ال نود

در بیمه شخص ثالث ال نود، سقف تعهدات از طریق دیه اعلام شده از سوی قوه قضاییه مشخص خواهد شد. زیرا قوه قضاییه دیه را در ابتدای هر سال اعلام می‌کند و شرکت‌های بیمه موظف هستند تا سقف تعهدات، هزینه‌های رخ را جبران کنند. همچنین در بیمه شخص ثالث ال نود دو پوشش جانی و مالی برای جبران هزینه‌های رخ داده در حادثه‌های رانندگی برای اشخاص ثالث جبران خسارت می‌شوند که به شرح زیر هستند:

پوشش جانی راننده مقصر حادثه با پرداخت حق بیمه قابل خریداری است و سقف تعهدات با توجه به سقف دیه اعلام شده در سال 1401 معادل مبلغ 600 میلیون تومان است. دقت کنید که در این پوشش هرگونه خسارت وارد شده در حادثه رانندگی که سلامت جسم و بدن را دچار آسیب کند، تحت پوشش بیمه نامه خواهد بود. جبران خسارت فوت، شکستگی و هزینه‌های درمانی تحت پوشش بیمه نامه خواهد بود.

پوشش مالی اشخاص زیان دیده شده در حادثه یکی دیگر از پوشش‌های این بیمه نامه است که حداقل مبلغ تحت پوشش 20 میلیون و حداکثر آن تا 400 میلیون تومان تعیین شده است. در پوشش مالی بیمه شخص ثالث ال نود، با توجه به سقف تعهدات هزینه‌های مالی رخ داده در اثر تصادف جبران خسارت خواهد شد.

نرخ و قیمت بیمه شخص ثالث ال 90

در هنگام خرید بیمه شخص ثالث تندر ال 90 باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. این مؤلفه‌ها شامل موارد زیر هستند:

کاربری خودروی L90

در صورتی که از خودروی تندر ال 90 در کاربری غیرشخصی مانند آژانس، تاکسی اینترنتی و خودروی دولتی استفاده شود، بیمه‌گزار باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کند. به این دلیل که میزان تصادفات در چنین شرایطی بیشتر است.

نوع و تعداد سیلندر

تعداد و نوع سیلندر، دو عامل هم از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت بیمه شخص ثالث L90 هستند.

تخفیف عدم دریافت خسارت

عامل تاثیرگذار دیگر بر نرخ بیمه شخص ثالث این خودرو، تخفیف عدم دریافت خسارت است. در صورتی که راننده L90 در طول مدت بیمه شخص ثالث خود از شرکت خسارتی را دریافت نکند، در هنگام تمدید بیمه ماشین، تخفیف عدم دریافت خسارت به او تعلق خواهد یافت. میزان تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث L90 به ازای هر سال معادل 5 درصد است. میزان تخفیف برای سال اول و چهاردهم به ترتیب معادل 5 و 70 درصد است.

عوامل مختلف دیگری هم وجود دارند که می‌تواند به طور مستقیم بر روی قیمت این بیمه نامه تاثیر داشته باشند که این موارد عبارتند از:

  • تخفیف عدم خسارت بیمه نامه
  • مدت اعتبار بیمه نامه
  • سال ساخت
  • سال تولید خودرو
  • تعداد سیلندر
  • کاربری خودرو
  • تخفیفات درنظر گرفته شده از سوی شرکت بیمه

نکته مهم در بیمه ثالث این است که این بیمه نامه هیچگونه تعهدی برای جبران هزینه‌های مالی راننده مقصر ندارد و بهتر است که بیمه بدنه را تهیه کرده تا در صورت بروز حادثه مالی برای راننده مقصر، هزینه‌های رخ داده را به بیمه‌گر منتقل کرد.

image

بیمه بدنه خسارات وارد بر ال 90 را جبران می کند

بیمه بدنه ال نود

برای اینکه بتوان هزینه مالی رخ داده در حادثه‌های رانندگی را جبران کرد، نیاز است که از بیمه بدنه بهره‌مند شد. این بیمه نامه به صورت اختیاری است، اما بیشتر دارندگان وسایل نقلیه زمینی برای جبران هزینه‌های وارد شده به بدنه خودرو از این بیمه نامه استقبال کرده‌اند. بیمه بدنه ال نود زیر مجموعه بیمه خودرو است که با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌گزار قابل خریداری است. این بیمه نامه را به طور معمول برای جبران هزینه‌های مالی رخ داده راننده مقصر یا هزینه‌های مازاد شخص ثالث در نظر خواهند گرفت. همچنین دو پوشش اصلی و اضافی دارد که با پرداخت حق بیمه بیشتر قابل خریداری خواهند بود.

پوشش‌های بیمه بدنه ال نود

بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که با توجه به انتخاب و الویت‌های بیمه‌گزار قابل خریداری هستند. این دو پوشش را می‌توان از تمام شرکت‌های بیمه‌ای خریداری کرد، اما توصیه می‌کنیم که قبل از هرگونه اقدام برای تهیه بیمه بدنه ال نود، شرایط استعلام و مقایسه داشت تا بهترین بیمه نامه را با قیمت مناسب تهیه کرد. بیمه دات کام یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه است که شرایط استعلام و مقایسه طرح‌ها و خدمات شرکت‌های بیمه‌ای را به صورت آنلاین فراهم کرده تا همه افراد بتوانند بدون نیاز به حضور در شرکت‌های بیمه از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند و بیمه‌های مختلف را با بهترین قیمت تهیه کنند.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ال نود

همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، پوشش‌ها برای بیمه بدنه به دو دسته اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند که با پرداخت حق بیمه پایه تمام پوشش‌های اصلی قابل خریداری است و می‌توان تا سقف تعهدات بیمه‌گر، هزینه و خسارت دریافت کرد. اما برای پوشش‌های اضافی نیاز است که حق بیمه بیشتری پرداخت کرد.

از این رو پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ال نود عبارتند از:

  • جبران هزینه‌های وارد شده ناشی از سرقت کلی خودرو
  • پرداخت خسارت برای حادثه‌های ایجاد شده رانندگی
  • جبران خسارت‌های وارد شده به لاستیک، باتری و چرخ‌های خودرو
  • پرداخت خسارات وارد شده بر اثر نجات سرنشینان، انتقال خودرو به پارکینگ و تعمیرگاه پس از حادثه رانندگی
  • دریافت غرامت بر اثر بروز حوادثی مانند: آتش ‌سوزی، انفجار، صاعقه، آسیب به خودرو و وسایل یدکی همراه آن
  • همچنین پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ال نود عبارتند از:
  • شکست شیشه
  • سرقت قطعات خودرو
  • ایاب و ذهاب
  • نوسانات قیمت
  • بلایای طبیعی
  • اسید پاشی و مواد شیمیایی
  • ترانزیت
  • کشیدن میخ
  • حذف فرانشیز

آیا می‌توان بیمه بدنه ال نود را با تخفیف خریداری کرد؟

قبل از اینکه بیمه بدنه را تهیه کنید، نیاز است که یکسری نکات را بدانید. تخفیف‌ها در بیمه نامه بدنه نقش مهمی ‌دارند و افراد زیادی از طریق این تخفیف‌ها برای خرید بیمه نامه ترغیب شده‌اند.

image

سرقت خودرو تحت پوشش بیمه بدنه ال 90 است

تخفیف‌های اصلی در بیمه بدنه

تخفیف‌های بیمه بدنه در دسته بندی‌های زیر تقسیم خواهد شد که عبارتند از:

  • تخفیف سال‌های عدم خسارت با توجه به عدم دریافت خسارت از شرکت بیمه
  • تخفیف بیمه بدنه برای خودرو صفر کیلومتر (تخفیف معادل ۲۰ تا  30 درصد)
  • تخفیف خرید نقدی معادل ۱۰ تا ۲۰ درصد  

نکته: تخفیف عدم خسارت برای بیمه بدنه با توجه به بازه زمانی اعتبار خواهد داشت. در حقیقت اگر بیمه‌گزار از زمان اعتبار بیمه نامه، خسارتی را از بیمه‌گر دریافت نکند، می‌تواند از تخفیف بهره‌مند شود. درصد تخفیف‌های در نظر گرفته شده به تریتب و برای سال‌های متوالی عدم خسارت عبارتند از:

  • یک سال عدم استفاده از خسارت: 25 درصد
  • دو سال عدم استفاده از خسارت: 35 درصد
  • سه سال عدم استفاده از خسارت: 45 درصد
  • چهار سال عدم استفاده از خسارت: 60 درصد

تخفیف‌های فرعی در بیمه بدنه

با تخفیف‌های فرعی که شرکت‌های بیمه‌ای در نظر گرفته‌‌اند، یکسری تخفیف‌ها برای استقبال بیمه‌گزار در نظر گرفته شده تا نرخ فروش بیمه بدنه ال نود را افزایش دهد. این تخفیف‌ها باعث کاهش قیمت بیمه نامه شده و افراد بیشتری را برای خرید تشویق کرده است. تخفیف‌های فرعی در بیمه بدنه عبارتند از:

  • تخفیف‌های خرید گروهی بیمه بدنه خودرو
  • تخفیف خرید همزمان بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از یک شرکت بیمه
  • تخفیف‌های مناسبی با توجه به روزهای خاص سال
  • تخفیف ارزش خودروی نامتعارف و لوکس
  • تخفیف‌های مخصوص بیمه‌گزار‌های بیمه عمر

قیمت بیمه بدنه ال نود در سال 1401 چقدر است؟

قیمت بیمه بدنه به عوامل مختلفی مثل ارزش روز خودرو و پوشش‌های انتخابی، سال ساخت خودرو و میزان تخفیف‌ها بستگی دارد که در شرکت‌های بیمه مختلف هم این شرایط متفاوت است. اما در حالت معمول قیمت بیمه بدنه تندر ال 90 در سال 1401 در حالت پایه از 1 میلیون و 500 هزار تومن تا 2 میلیون و 500 هزار تومان وجود دارد. شما می توانید برای تمدید، استعلام و خرید بیمه شخص ثالث ال نود bimeh.com  به https://bimeh.com/carbody/tondar90 مراجعه نمایید.

به طور کلی بهتر است که برای خرید بیمه بدنه ال نود و بیمه شخص ثالث ال نود از مشاوره کارشناس بیمه بهره‌مند شد تا بهترین بیمه نامه را با قیمت ارزان خریداری کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)