خانهاخبار
سامسونگ: عکاسی از ماه گلکسی اس ۲۳ الترا به هیچ عنوان تقلب نیست!

سامسونگ: عکاسی از ماه گلکسی اس ۲۳ الترا به هیچ عنوان تقلب نیست!

سامسونگ در جوابیه رسمی خود ضمن رد تقلبی بودن تصاویر ماه ادعا کرد که هوش مصنوعی تنها وظیفه بهبود کیفیت و بافت تصاویر ماه را دارد.
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

چندی پیش یک کاربر در شبکه اجتماعی رددیت ادعا کرد تصاویری که توسط قابلیت Space Zoom گلکسی اس ۲۳ الترا از ماه گرفته شود واقعی نیست. براساس آنچه این کاربر اذعان داشته است، پرچمدار سامسونگ به تصاویر ماه جزئیاتی را اضافه می‌کند که در نسخه اصلی وجود نداشته است و در واقع کیفیت تصویر را به شکل غیر واقعی بهبود می‌بخشد. کاربر موردنظر با انجام یک آزمایش این موضوع را برای دیگر کاربران تشریح کرد. حالا اما سامسونگ جوابیه رسمی خود در این رابطه منتشر کرده است که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم. برای خواندن گزارش اصلی، لطفا به این لینک مراجعه فرمایید. 

image

سامسونگ اعلام کرده است که گلکسی اس ۲۳ الترا هیچ جزئیاتی را به تصویر گرفته شده از ماه اعمال نمی‌کند. در این راستا، فناوری بهینه‌سازی هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۳ الترا ماه را به عنوان سوژه اصلی تصویر شناسایی می‌کند و تصاویر متعدد از آن ثبت می‌کند تا فریم‌های چندگانه ایجاد شود. بعد از انجام این فرآیند، هوش مصنوعی کیفیت، رنگ و جزئیات تصاویر را بهبود می‌دهد و کاربران در نهایت تصاویر بهتری را در اختیار خواهند داشت. برای اعمال نشدن بهینه‌سازی خودکار جزئیات، سامسونگ پیشنهاد داده است که کاربران می‌توانند قابلیت AI-based Scene Optimizer را غیرفعال کنند. 

یکی دیگر از موضوعات حل‌نشده برای کاربران اعمال افکت gaussian blur در تصویر ثبت شده کاربر رددیت بود چرا که این افکت تمام جزئیات تصاویر را حذف کرده است و پردازشگر سیگنال تصاویر هیچ اطلاعاتی برای پردازش تصاویر ماه نداشته است. با این وجود، جزئیات تصاویر نهایی که گلکسی اس ۲۳ الترا ثبت کرده است در مقایسه با نسخه اصلی بسیار بیشتر بوده است. سامسونگ در جواب این ابهام اعلام کرده است گلکسی اس ۲۳ از قابلیت AI/ML برای بهبود جزئیات بافت تصاویر ماه استفاده می‌کند. در واقع، هوش مصنوعی پرچمدار سامسونگ براساس عکس‌های مرتبط به ماه که از قبل دریافت کرده است جزئیاتی را به تصاویر ماه اضافه می‌کند که در واقع وجود نداشته است. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که سامسونگ اذعان داشته است که جزئیات اضافه شده به تصاویر در واقع مواردی هستند که دوربین نمی‌تواند ثبت کند و هوش مصنوعی در این شرایط به کمک دوربین می‌آید تا بهترین تصویر ممکن ثبت شود. در این راستا، سامسونگ باور دارد این قابلیت برای بهبود تجربه عکاسی کاربر است و هیچ تقلبی در کار نیست. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)