خانهاخبار
تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شد

تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شد

از گوشی‌های مجهز به تراشه میان‌رده کوالکام می‌توان به ردمی نوت 12T و ریلمی نئو ۵ SE اشاره کرد.
۱۴۰۱/۱۲/۲۰

چندی پیش یک گزارش ادعا کرد که تراشه میان‌رده جدید کوالکام موسوم به اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک در طی ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد. این تراشه که با شناسه مدل SM7475 شناخته می‌شود احتملا به عنوان نسخه ضعیف تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک روانه بازار خواهد شد. کوالکام نیز دیروز اعلام کرد که در تاریخ ۲۶ اسفند یک رویداد جدید برگزار خواهد کرد که در آن به احتمال زیاد شاهد رونمایی از تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک خواهیم بود. حالا اما این تراشه میان‌رده در لیست بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفته است که عملکرد فنی آن را نشان می‌دهد. 

طبق این گزارش،‌ تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب امتیازهای ۱۲۳۲ و ۴۰۹۵ کسب کرده است. برای مقایسه، تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰۰ به کار رفته در iQOO Neo7 در آزمون‌های مشابه امتیازهای ۱۰۴۹ و ۴۰۱۹ را به خود اختصاص داده است. به علاوه، قبلا نیز تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک در بنچمارک آنتوتو قرار گرفته بود که موفق شد امتیاز بالای یک میلیون را کسب کند. 

image

همانطور که شایعات نیز اذعان داشته‌اند، اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک از نظر عملکرد فنی نزدیک تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک خواهد بود چرا که تراشه پرچمدار کوالکام نیز در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای ۱۲۹۵ و ۴۲۱۴ ثبت کرده است. البته پردازنده گرافیکی تراشه جدید کوالکام احتمالا به طرز قابل توجهی ضعیف‌تر از پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک خواهد بود. در این راستا، شایعات اذعان داشته‌اند که اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک به پردازنده گرافیکی آدرنو ۷۲۵ با فرکانس ۵۸۰ مگاهرتزی مجهز خواهد بود در حالی که اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک از آدرنو ۷۳۰ با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتزی بهره می‌برد. 

شایان ذکر است لیست گیک‌بنچ تایید می‌کند اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک از چینش هسته‌های پردازنده مرکزی ۴+۳+۱ برخوردار است. همچنین به نظر می‌رسد این تراشه از هسته اصلی کورتکس X3 با فرکانس ۲٫۹۲ گیگاهرتزی،‌ سه هسته میانی کورتکس A710 با فرکانس ۲٫۵۰ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510 با فرکانس ۱٫۸۰ گیگاهرتزی بهره خواهد برد. 

image

انتظار می‌رود تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک در رویداد ۲۶ اسفند کوالکام معرفی شود و گوشی‌های مجهز به این تراشه نیز در انتهای ماه جاری میلادی و یا اوایل ماه آوریل عرضه شوند. البته افشاگر برجسته چینی به نام Digital Chat Station ادعا کرده است که دو گوشی ردمی نوت 12T و ریلمی نئو ۵ SE جزو اولین گوشی‌هایی هستند که با این تراشه روانه بازار می‌شوند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)