خانهاخبار
تاریخ برگزاری رویداد جدید کوالکام رسما تایید شد

تاریخ برگزاری رویداد جدید کوالکام رسما تایید شد

کوالکام در تاریخ ۲۶ اسفند رویدادی را برگزار خواهد کرد که در آن احتمالا شاهد رونمایی از نسخه جدید تراشه سری اسنپدراگون ۷ خواهیم بود.
۱۴۰۱/۱۲/۱۹

شعبه چین برند کوالکام امروز با انتشار پوستری رسما اعلام کرد که جدیدترین رویداد این شرکت در تاریخ ۱۷ مارس سال جاری میلادی مصادف با ۲۶ اسفند برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود شرکت تراشه‌سازی آمریکایی در این رویداد نسخه جدید سری تراشه اسنپدراگون ۷ را معرفی کند که سخت‌افزاری میان‌رده محسوب می‌شود. سال پیش نیز کوالکام از نسل اول این سری موسوم به اسنپدراگون ۷ نسل یک رونمایی کرد. 

در حال حاضر، نام این تراشه مشخص نیست ولی برخی از شایعات اذعان داشته‌اند که تراشه جدید کوالکام با نام اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک عرضه خواهد شد. البته احتمال دارد با توجه به سیستم نام‌گذاری سری اسنپدراگون ۸، این تراشه میان‌رده اسنپدراگون ۷ نسل دو نامیده شود. دیروز نیز شایعه‌ای ادعا کرد تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک احتمالا به عنوان نسخه ضعیف‌شده  تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک روانه بازار خواهد شد. 

image

شایان ذکر است تا به امروز اطلاعات اندکی پیرامون تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک منتشر شده است ولی براساس یک لیست گیک‌بنچ فاش شده، این تراشه با شناسه مدل SM7475 همراه خواهد بود و از هسته اصلی کورتکس X2 با فرکانس ۲٫۹۲ گیگاهرتزی، سه هسته اصلی کورتکس A710 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتزی و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510‌ با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی بهره خواهد برد. پردازنده گرافیکی این تراشه نیز آدرنو ۷۲۵ است با فرکانس ۵۸۰ مگاهرتزی خواهد بود. 

در نهایت باید اشاره کرد که اگر این گزارش درست باشد، تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک به اولین تراشه میان‌رده کوالکام بدل خواهد شد که از هسته کورتکس X2 برخوردار است. شایعه شده است این تراشه احتمالا برپایه لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC توسعه داده خواهد شد که مصرف انری بهینه‌ای را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)