خانهاخبار
۸ گوشی از ۱۰ گوشی پرفروش ۲۰۲۲ آیفون بوده‌اند!

۸ گوشی از ۱۰ گوشی پرفروش ۲۰۲۲ آیفون بوده‌اند!

کانترپوینت در گزارش جدید خود ادعا کرده است که از ده گوشی پرفروش سال ۲۰۲۲ هشت عدد از آن‌ها تعلق به سری آیفون بوده است.
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

براساس گزارش جدید وبسایت تحلیلی و آماری کانترپوینت، اپل در سال ۲۰۲۲ موفق به ثبت عملکرد خارق‌العاده‌ای در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند داشته است و محصولات سری آیفون در جلب نظر کاربران بسیار موفق ظاهر شده‌اند. در این راستا، کانترپوینت در گزارش جدید خود به بررسی ده گوشی پرفروش بازار در سال ۲۰۲۲ پرداخته است که هشت عدد از آن‌ها متعلق به سری آیفون غول فناوری آمریکایی بوده است. 

image

 

در جایگاه اول لیست کانترپوینت، نسخه استاندارد سری آیفون ۱۳ یعنی آیفون ۱۳ قرار گرفته است که حدود ۵ درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند و حدود ۲۸ درصد از فروش سری آیفون را به خود اختصاص داده است. همچنین این گوشی پرچمدار در بازه زمانی‌ ماه‌های میلادی سپتامبر سال ۲۰۲۱ تا اوت ۲۰۲۲ پرفروش‌ترین گوشی بازارهای چین،‌ آمریکای شمالی،‌ انگلستان، آلمان و فرانسه بوده است. 

رده دوم لیست گوشی‌های پرفروش کانترپوینت متعلق به گوشی پرمیوم آیفون ۱۳ پرو مکس است که حدود ۲٫۸ درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشته است. نسل جدید این گوشی یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس در پله سوم ایستاده است و حدود ۱٫۷ درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۲ را کسب کرده است. این گوشی پرمیوم به اولین مدل پرو مکس سری آیفون بدل شده است که از نسخه‌های پرو و استاندارد فروش بهتری را تجربه کرده است. 

image

سامسونگ گلکسی A13 به لطف قیمت پایین و مشخصات فنی معقول در رده چهارم قرار گرفته است و در جایگاه پنجم نیز آیفون ۱۳ پرو جای گرفته است. آیفون ۱۲ که اکتبر سال ۲۰۲۰ معرفی شد نیز در لیست کانترپوینت حضور دارد و با کسب سهم ۱٫۵ درصدی فروش جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. برخلاف زمان زیادی از که از معرفی سری آیفون ۱۲ گذشته است، نسخه استاندارد این سری همچنان یکی از گوشی‌های محبوب بازار‌های چین،‌ ژاپن و آمریکای شمالی به حساب می‌آید. رتبته‌های هفتم و هشتم نیز در اختیار آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو است. 

در نهایت باید اشاره کرد که گوشی‌ میان‌رده سری آیفون موسوم به آیفون SE 2022 نیز رده نهم را کسب کرده است در حالی که جایگاه دهم را گلکسی A03 به خود اختصاص داده است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی

۱۴۰۱/۱۲/۱۶
بقیه قابل رقابت با آیفون نیستن و به زودی ورشکست میشن

مجتبی

۱۴۰۱/۱۲/۱۶
چه باحال سری آیفون 13 از چهارده فروش جهانی اش بیشتر بوده فکر کنم مشکل رجیسترینگ آیفون 14 جهانی باشه :))))