خانهاخبار
تراشه مورد استفاده در آیفون ۱۵ پرو موجب تقاضای بالای خرید این گوشی خواهد شد

تراشه مورد استفاده در آیفون ۱۵ پرو موجب تقاضای بالای خرید این گوشی خواهد شد

گزارشی جدید به نقل از تامین‌کنندگان قطعات آیفون، اذعان کرده که به دلیل مصرف بسیار کمتر و قدرت بیشتر تراشه ۳ نانومتری A17، تقاضاها برای سری آیفون ۱۵ پرو بسیار بیشتر از مدل‌های قبلی خواهد بود.
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

مدل‌های آینده آیفون ۱۵ پرو ممکن است به دلیل پیشرفت‌های قابل توجه پردازنده A17 که در آن فعال شده است، یعنی اولین تراشه آیفون اپل مبتنی بر فرآیند ۳ نانومتری نسل اول TSMC، تقاضای جایگزین کردن را در بین دارندگان آیفون‌های قدیمی‌تر بیشتر ایجاد کند.

image

 

این برآورد بر طبق گفته تامین کنندگان در زنجیره تامین آیفون اپل مطرح شده است؛ به نقل از آخرین گزارش در این حوزه نشریه دیجی تایمز گفته:

مطابق اطلاعات به دست آمده از منابع معتبر، فن‌آوری ۳ نانومتری پیشرفته (N3E) شرکت TSMC ارتقای مشخصات قابل توجهی را در سری آیفون‌های آینده امکان پذیر می‌کند، لذا تامین کنندگان درگیر در زنجیره تامین آیفون، تقاضای جایگزینی بیشتری را نسبت به قبل، برای مدل‌های ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کنند.

همانطور که اخیرا شنیده‌ایم، انتظار می‌رود اپل امسال از فن‌آوری ۳ نانومتری TSMC برای تراشه A17 Bionic استفاده کند که به احتمال قریب به یقین مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس از آن بهره خواهند برد. گفته می‌شود که اولین فرآیند ۳ نانومتری (که به عنوان N3 از آن یاد می‌شود) نسبت به فرآیند N4 مبتنی بر ۵ نانومتر TSMC که برای ساخت تراشه A16 Bionic مورد استفاده در آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس از آن استفاده شده، ۳۵ درصد بهبود بهره‌وری انرژی را ارایه می‌دهد. فن‌آوری N3 همچنین عملکرد قابل توجهی را در مقایسه با تراشه‌های فعلی تولید شده بر روی گره ۵ نانومتر عرضه خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که با وجود هزینه‌های بالاتری که حتی باعث شده رقبای اپل در حوزه گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ مایل شوند تا زمانی که قیمت‌ها پایین بیاید صبر کنند، اپل ۱۰۰ درصد از سفارش‌های اولیه را برای نسل اول فن‌آوری ۳ نانومتری شرکت TSMC خریداری کرده است.

تراشه‌های سریع‌تر A17 اپل به آيفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس محدود می‌شوند، در حالی که آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از تراشه A16 مورد استفاده در آيفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس بهره خواهند برد. TSMC در نیمه دوم سال جاری نسخه پیشرفته‌تر فرآیند N3، یعنی N3E را به تولید تجاری منتقل می‌کند و انتظار می رود که باز هم اپل اولین مشتری باشد که این فرآیند را اتخاذ کند.

انتظار می‌رود مدل‌های ۲۰۲۳ آیفون ۱۵ پرو به جای پورت لایتنینگ از USB-C، دکمه‌های صدا و پاور غیر مکانیکی، فن‌آوری جدید دوربین پریسکوپ، طراحی بهینه شده و موارد دیگر بهره ببرند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)