خانهاخبار
کوالکام برای تجهیز گوشی‌های هوشمند به اتصال ماهواره‌ای با برندهای برجسته بازار همکاری می‌کند

کوالکام برای تجهیز گوشی‌های هوشمند به اتصال ماهواره‌ای با برندهای برجسته بازار همکاری می‌کند

برند شناخته‌شده کوالکام دیروز اعلام کرد که با همکاری برندهایی مانند آنر، شیائومی، موتورولا و اوپو فناوری اتصال ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد.
۱۴۰۱/۱۲/۹

هفته گذشته، گزارشی منتشر شد مبنی بر این که شرکت مدیاتک در حال کار قابلیتی است که به وسیله آن ویژگی اتصال ماهواره‌ای را برای گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دهد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، کوالکام اعلام کرد که با همکاری برندهای برجسته بازار قصد دارد قابلیت اتصال ماهواره‌ای را برای گوشی‌های مجهز به تراشه‌های این شرکت عرضه کند.

image

طبق این گزارش،‌ کوالکام با برندهایی مانند موتورولا، شیائومی،‌ ویوو،‌ اوپو،‌ آنر و ناتینگ همکاری خواهد کرد تا قابلیت اتصال ماهواره‌ای برای گوشی‌های مجهز به ویژگی Snapdragon Satellite در دسترس قرار گیرد. این خبر در طی رویداد کنگره جهانی موبایل (MWC) سال ۲۰۲۳ اعلام شد. در این راستا، ویژگی Snapdargon Satellite برای همه مودم‌های RF 5G عرضه خواهد شد و با گذشت زمان نیز برای همه تراشه‌های سری ۴ تا ۸ کوالکام فعال خواهد شد. 

ویژگی Snapdragon Satellite اولین نحوه پیام‌رسانی دوطرفه مبتنی بر ماهواره برای گوشی‌های هوشمند است که در طی رویداد CES به طور کامل معرفی شد. به لطف این قابلیت جدید، کاربر قادر خواهد در مناطقی که پوشش سیگنال تلفن همراه و یا اینترنت وجود ندارد به ماهواره متصل شود و به ارسال پیام پبردازد یا پیام‌ها را دریافت کند. به علاوه، کاربر می‌تواند با اتصال به ماهواره پیام اضطراری نیز ارسال کند. شایان ذکر است ماهواره‌های مدار پایینی زمین از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند و پیام‌ها را به صورت مستقیم ارسال و دریافت می‌کنند. 

image

در نهایت باید اشاره کرد که گوشی‌های آینده شیائومی،‌ ویوو، اوپو،‌ آنر، موتورولا و ناتینگ که از ساختار مودم RF 5G بهره می‌برند از قابلیت Snapdragon Satellite نیز پشتییبانی خواهند کرد. البته برنامه کوالکام برای عرضه اتصال ماهواره‌ای تنها محدود به گوشی‌های هوشمند نخواهد بود و این شرکت قصد دارد قابلیت مذکور را برای دیگر دستگاه‌های هوشمند نیز در دسترس قرار دهد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)