خانهاخبار
بازی‌های اندرویدی حالا قابل اجرا در ویندوزهای ۱۰ و ۱۱ هستند

بازی‌های اندرویدی حالا قابل اجرا در ویندوزهای ۱۰ و ۱۱ هستند

سرویس‌های بازی‌های گوگل پلی برای کامپیوترهای شخصی در حال حاضر برای ۱۳ کشور عرضه شده است.
۱۴۰۱/۱۲/۱

ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ بود که گوگل با انتشار خبری هیجان‌انگیز اعلام کرد که بازی‌های اندرویدی برای دستگاه‌های ویندوزی (ویندوز ۱۱) در دسترس قرار خواهد گرفت. در این راستا، کاربران برای اجرای بازی‌های اندرویدی روی کامپیوترهای شخصی خود دیگر نیازی به شبیه‌ساز نخواهند داشت و به طور مستقیم می‌توانند به تجربه بازی‌های مختلف بپردازند. اوایل سال ۲۰۲۲، این قابلیت در قالب یک نسخه بتا بسیار محدود و با بازی‌های اندک به طور رسمی عرضه شد. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، گوگل نسخه بتا عمومی سرویس بازی‌های گوگل پلی برای کامپیوترهای شخصی را ارائه کرد. 

image

 

طبق این گزارش، گوگل اعلام کرده است که اپلیکیشن ویندوزی سروبس بازی‌های گوگل پلی برای کامپیوترهای شخصی با ویندوزهای ۱۰ و ۱۱ سازگار خواهد بود. با بهره‌گیری از این اپلیکیشن‌، کاربران قادر خواهند بود تا بازی‌های عرضه شده برای این سرویس را جستجو کنند و در صورت تمایل آن‌ها را برای دسکتاپ‌ها و لپتا‌پ‌های خود دانلود نمایند. جدا از پشتیبانی از بازی‌های مختلف، سرویس گیمینگ گوگل امکان بازی با صفحه کلید و ماوس و یکپارچه‌سازی اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف را فراهم خواهد آورد.

نسخه بتا محدود سرویس بازی‌های گوگل پلی برای کامپیوترهای شخصی تنها برای سه کشور هنگ‌کنگ، تایوان و کره جنوبی عرضه شده بود ولی حالا این سرویس برای ده کشور نیز در دسترس قرار گرفته است. در حال حاضر، نسخه بتا عمومی سرویس گیمینگ گوگل برای کشورهای ایالات متحده، استرالیا، اندونزی، برزیل، مالزی، سنگاپور، تایلند، فیلیپین، کانادا و مکزیک عرضه شده است. کاربران این کشورهای می‌توانند با مراجعه به صفحه رسمی این سرویس اپلیکیشن بازی‌های گوگل پلی برای کامپیوترهای شخصی را دانلود نمایند. 

image

گوگل همچنین به طور رسمی حداقل سیستم موردنیاز برای اجرای این اپلیکیشن را اعلام کرده است که به قرار زیر است:

  • سیستم عامل: ویندوز ۱۰ ورژن ۲۰۰۴
  • فضای ذخیره‌سازی: حافظه SSD با حداقل ۱۰ گیگابایت حافظه در دسترس
  • کارت گرافیک:‌ اینتل UHD 360 یا پردازنده‌های گرافیکی هم‌رده
  • پردازنده: پردازنده مرکزی با ۴ هسته فیزیکی
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • حساب ادمین ویندوز
  • قابلیت مجازی‌سازی سخت‌افزار باید فعال شود.

شایان ذکر است گوگل اذعان داشته است حدود ۱۰۰ بازی برای سرویس‌های بازی‌های گوگل پلی در مناطق دریافت‌کننده نسخه بتا قابل تجربه است. البته گوگل وعده داده است به طور منظم و در فواصل زمانی بازی‌های دیگری را نیز برای این سرویس در دسترس قرار خواهد داد. در این راستا، به کاربران توصیه می‌شود لیست بازی‌های سازگار را به طور مرتب چک نمایند. 

در نهایت باید اشاره کرد که گوگل زمان مشخصی را برای عرضه رسمی سرویس بازی‌های گوگل پلی برای کامپیوترهای شخصی را مشخص نکرده است و اعلام داشته است که تاریخ عرضه رسمی این قابلیت با توجه به مناطق عرضه شده متغیر خواهد بود. به علاوه، این برند قول داده است سرویس گیمینگ جدید خود تا پایان سال جاری میلادی برای مناطق بیشتری عرضه خواهد شد. همچنین گوگل در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه این سرویس برای سیستم عامل macOS ندارد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)