خانهاخبار
مدیاتک قصد دارد با تراشه جدید خود، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را به گوشی‌های میان‌رده بیاورد

مدیاتک قصد دارد با تراشه جدید خود، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را به گوشی‌های میان‌رده بیاورد

در طول معرفی سری جدید چیپست‌های مدیاتک، چیپست میان‌رده جدید این شرکت مرز بین گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار را بیش از پیش کم می‌کند.
۱۴۰۱/۱۱/۲۹

مدیاتک اخیرا از یک سری چیپست میان‌رده جدید به نام سری دایمنسیتی ۷۰۰۰ رونمایی کرده است. یکی از تراشه‌های این خانواده که دایمنسیتی ۷۲۰۰ نام دارد، دارای دو هسته Arm Cortex-A715 و شش هسته Cortex-A510 است. این پردازنده باعث می شود قابلیت تصویربرداری ۲۰۰ مگاپیکسلی به گوشی‌های میان‌رده راه پیدا کنند.

image

 

مدیاتک اکنون از یک پردازنده جدید برای گوشی‌های هوشمند در بازه میان‌رده رونمایی کرده است: دایمنسیتی ۷۲۰۰. این پردازنده، دنباله تراشه‌های دایمنسیتی ۹۲۰۰ و دایمنسیتی ۸۲۰۰ که در سال گذشته معرفی شدند خواهد بود. همچنین دایمنسیتی ۷۲۰۰، اولین تراشه معرفی شده از خانواده تراشه‌های دایمنسیتی ۷۰۰۰ است.

این تراشه از یک فرآیند ۴ نانومتری TSMC مشابه چیپست پرچمدار ۹۲۰۰ استفاده کرده و نوید ویژگی‌های تصویربرداری هوش مصنوعی، بهینه‌سازی‌های قدرتمند بازی، بهبود سرعت 5G و عمر باتری بهتر را می‌دهد.

دایمنسیتی ۷۲۰۰ بر روی دو هسته قدرتمند Arm Cortex-A715 که از نسل دوم هسته‌های ArmV9 هستند سوار شده و بار شش هسته Cortex-A510 خود، وعده سرعت کلاک تا ۲.۸ گیگاهرتز را داده است. وظایف این تراشه بیشتر توسط واحد پردازش هوش مصنوعی مدیاتک (APU) با نام مدیاتک APU 650 پشتیبانی شده که باید وظایف هوش مصنوعی و پردازش AI-fusion را بهبود بخشد.

در طول معرفی این تراشه، مدیاتک تأیید کرد که چیپست جدید گوشی‌های هوشمند میان‌رده، گوشی‌های بهره برده از این پردازنده را بهبود بخشیده و تجارب آن‌ها را در زمینه بازی و عکاسی تقویت خواهد کرد.

سیچ چن، معاون مدیر کل تجارت ارتباطات بی‌سیم مدیاتک گفت:

«مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰۰ برای گیمرهای موبایل و علاقه‌مندان به عکاسی که به دنبال راهی مقرون‌به‌صرفه برای کاهش حداکثری عمر باتری گوشی‌های خود بدون کم‌کاری در عملکرد هستند، ضروری و بهترین انتخاب خواهد بود.»

این چیپست با پشتیبانی از پردازنده گرافیکی Arm Mali-G610 MC4 در کنار فناوری مدیاتک Hyper Engine 5.0، نرخ فریم نرم‌تر و سریع‌تری را برای بازی‌ها به ارمغان می‌آورد. فناوری مدیاتک Hyper Engine 5.0 با استفاده از نرخ متغیر مبتنی بر هوش مصنوعی (VRS)، صرفه‌جویی در مصرف انرژی در طول بازی کردن را برای گوشی‌ها فراهم خواهد ساخت.

از نظر قابلیت‌های عکاسی، دایمنسیتی ۷۲۰۰ برای پشتیبانی از عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی عرضه است که یک خبر امیدوارکننده برای هر دستگاهی در بازه میان‌رده به شمار می‌رود. به خصوص که اخیرا شاهد حضور چنین دوربینی در گلکسی اس ۲۳ اولترا بودیم. این تراشه شامل مدیاتک Imagiq 765 و یک HDR-ISP از نوع ۱۴ بیتی بوده که بیشتر به ضبط ویدیوهای 4K کمک کرده و بهبودهای اضافی را در دوربین به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر آن، این تراشه اتصال 5G را بهبود بخشیده و مانند دایمنسیتی ۸۲۰۰، مودم استاندارد 5G 3GPP Release-16، این تراشه را به سرعت حداکثر ۴.۷ گیگابیت بر ثانیه مجهز می‌کند. سایر گزینه‌های اتصال این پردازنده شامل پشتیبانی از وای‌فای 6E، بلوتوث ۵.۳، بلوتوث LE Audio و Dual-Link True Wireless Stereo Audio برای صدا هستند. این چیپست همچنین از 2CC Carrier Aggregation و Dual 5G SIM با VoNR دوگانه در مناطق پشتیبانی شده برخوردار خواهد بود.

مدیاتک می‌گوید که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گوشی‌های هوشمند جدید مجهز به این چیپست به زودی در سراسر جهان عرضه شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)