خانهاخبار
هواوی در حال توسعه یک قابلیت مشابه داینامیک آيلند اپل است

هواوی در حال توسعه یک قابلیت مشابه داینامیک آيلند اپل است

سری هواوی نوا ۱۱ احتمالا به اولین سری گوشی‌های این برند چینی با ناچ شبیه به داینامیک آیلند بدل خواهد شد.
۱۴۰۱/۱۱/۲۴

اپل در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی از سری پرچمدار و پرطرفدار خود یعنی سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد که نسخه‌های پرو آن با استقبال خوبی مواجه شد. به رسم سال‌های گذشته، انتظار می‌رفت سری آیفون ۱۴ نیز با طراحی مشابه نسخه‌های قبلی خود عرضه شود ولی اپل در اقدامی تحسین‌برانگیز طراحی پنل جلویی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس را تغییر داد و سرانجام ناچ ‌به کار رفته در سری آیفون ۱۳ حذف شد. با کنار رفتن ناچ سری آیفون ۱۳، مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ به بریدگی جدیدی به نام داینامیک آیلند مجهز شدند که در خود سنسور فیس آیدی و دوربین سلفی را جای داده است. 

image

تغییر طراحی آيفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس مورد توجه طیف گسترده‌ای از کاربران قرار گرفت و به دنبال آن دیگر برند‌های بازار نیز در تلاش هستند تا قابلیت مشابه‌ای را برای محصولات خود توسعه دهند. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد برند چینی هواوی در حال ساخت و توسعه قابلیتی مشابه به داینامیک آیلند اپل است که در گوشی‌های آینده این تولیدکننده به کار خواهد رفت. 

طبق این گزارش، سری هواوی نوا ۱۱ به مانند سری آیفون ۱۴ پرو از ناچ کپسولی‌شکل برخوردار خواهد بود و در واقع به اولین سری گوشی‌های هوشمند هواوی بدل خواهد شد که از ویژگی داینامیک آیلند بهره می‌برد. در این راستا، شایعه شده است که هواوی برای مدتی طولانی در حال آزمایش فناوری‌های مختلف برای توسعه ناچ کپسولی‌شکل و حفره‌ای بوده است. در اکثر محصولات هواوی، ناچ کپسولی‌شکل در سمت چپ و بالای نمایشگر جای گرفته است ولی اکنون به نظر می‌رسد ناچ جدید سری هواوی نوا ۱۱ در مرکز نمایشگر قرار خواهد گرفت و عملکردی مشابه داینامیک آیلند خواهد داشت. 

image

شایان ذکر است که قابلیت داینامیک آیلند سری آیفون ۱۴ پرو حالت تعاملی دارد و قادر است با برنامه‌ها و کاربری‌های مختلف سازگار شود. برای مثال، کاربر از طریق داینامیک آیلند می‌تواند تماس را پاسخ دهد و یا رد کند. به علاوه، داینامیک آیلند قادر است تغییر شکل دهد و خود را با برنامه در حال اجرا مانند پخش موسیقی وفق دهد. در این راستا، انتظار می‌رود سری هواوی نوا ۱۱ نیز از این ویژگی‌های مشابه پشتیبانی کند. 

در نهایت باید اشاره کرد که در این گزارش همچنین ذکر شده است که سری هواوی نوا ۱۱ از فناوری پردازش تصاویر XMage نیز بهره خواهد برد که عملکرد دوربین و کیفیت تصاویر را به خوبی بهبود می‌بخشد. به علاوه، سری هواوی نوا ۱۱ احتمالا به مانند دیگر گوشی‌های این برند چینی با سیستم عامل HarmonyOS عرضه خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)