خانهاخبار
آیفون ۱۴ با وجود تراشه یکسان، سریع‌تر از آیفون ۱۳ پرو است

آیفون ۱۴ با وجود تراشه یکسان، سریع‌تر از آیفون ۱۳ پرو است

گزارشی جدید می‌گوید برخی تفاوت‌ها باعث سرعت بیشتر آیفون ۱۴ در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو می‌شود.
۱۴۰۱/۱۱/۲۲

زمانی که اپل اعلام کرد که آیفوت ۱۴ از همان پردازنده سری آیفون ۱۳ استفاده می‌کند، نگرانی‌هایی در این باره به وجود آمد. این نگرانی‌ها زمانی اوج گرفت که استفاده نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ از یک تراشه جدید تأیید شد. اما طبق این گزارشی، به نظر می‌رسد کاربران نسخه‌های معمولی سری آیفون ۱۴ نباید در مورد قدرت پردازشی دستگاه خود نگران باشند.

image

 

در حالی که آزمایش‌ها نشان داده‌اند که A16 بایونیک آیفون ۱۴ پرو پیشرفت بزرگی در مقایسه با A15 بایونیک سری آیفون ۱۳ ندارد، اما ممکن است این انتها ماجرا نباشد. یک گزارش جدید نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ علی‌رغم تراشه یکسان، در برخی موارد سریع‌تر از آیفون ۱۳ پرو است.

این گزارش که توسط Sidney Morning Herald منتشر شده، ادعا می‌کند که آیفون ۱۴ استاندارد عملکرد پایدار بهتری در مقایسه با نسخه‌های پرو پارسال دارد. علی‌رغم تراشه یکسان، این برتری به لطف برخی تغییرات داخلی ممکن شده است.

به نظر می‌رسد این تفاوت در پردازش به دلیل تغییراتی بوده که اپل در نحوه اتلاف گرما آیفون ۱۴ به وجود آورده است. در این سری گوشی‌ها، کوپرتینویی‌ها تصمیم گرفته تا به جای جمع شدن گرما درون دستگاه، آن را به بیرون هدایت کنند.

ریچارد دین، مدیر ارشد طراحی آیفون‌های اپل گفته است:

«صفحه ساختاری مرکزی درون آیفون ۱۴، به پخش مداوم گرما بیشتر در تمامی سطح دستگاه کمک می‌کند. این طراحی همچنین اولین برد منطقی اصلی ۴ وجهی را معرفی کرده که باعث شده تمامی اجزای آیفون ۱۴، در فضایی کوچک‌تر متراکم شوند. این موضوع باعث می‌شود ما از هر طرف به برد دسترسی داشته باشیم و تعمیر دستگاه آسان‌تر باشد.»

اما در نهایت، هیچکس نمی‌تواند بگوید که سری آیفون ۱۳ کند هستند، بنابراین ایده استفاده مجدد از تراشه آن در آیفون ۱۴ نباید باعث شود کاربران برای خرید این گوشی مردد شوند. اما گزارشی که اکنون خواندیم باعث می‌شود کاربران به دستگاه خود امیدوارتر شوند.

به نظر می‌رسد مفهوم استفاده از تراشه‌های قدیمی‌تر در آیفون ۱۵ نیز ادامه پیدا کند. شایعات در حال حاضر حاکی از آن هستند که تنها بهترین آیفون‌های اپل دارای یک تراشه ارتقا یافته با نام احتمالی A17 بایونیک بوده و بار پردازشی نسخه‌های پایه، بر دوش چیپست A16 بایونیک خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)