خانهاخبار
علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل چیست؟

علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل چیست؟

یکی از مشکلات رایج در گوشی‌های هوشمند دیر شارژشدن آن‌هاست، به همین دلیل افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند، همواره به دنبال علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل خود هستند...
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

یکی از مشکلات رایج در گوشی‌های هوشمند دیر شارژشدن آن‌هاست، به همین دلیل افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند، همواره به دنبال علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل خود هستند. درواقع این مشکل دلایل مختلفی دارد و ممکن است دلایل آن در هر گوشی متفاوت باشد. به همین دلیل افرادی که گوشی موبایل آن‌ها با این مشکل مواجه شده‌است، باید عوامل مختلفی را بررسی کنند. گاهی اوقات علت دیر شارژ شدن جزئی است و با انجام چند کار ساده برطرف می‌شود. گاهی نیز علت دیر شارژ شدن مربوط به مشکلات سخت‌افزاری است که در این موارد حتماً باید از افراد متخصص در این حوزه کمک گرفته شود.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را با رایج‌ترین علت‌های دیر شارژ شدن گوشی موبایل آشنا کنیم، پس اگر گوشی شما هم با این مشکل مواجه شده‌است، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

image

دلایل دیر شارژ شدن گوشی موبایل کدام‌اند؟

افرادی که به‌طور مداوم از گوشی موبایل خود استفاده می‌کنند، بر روی زمان شارژ شدن آن بسیار حساس هستند، به همین دلیل کوچک‌ترین مشکل در سرعت شارژ شدن موبایل باعث نگرانی آن‌ها می‌شود. دانستن علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل به این افراد کمک می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل به‌وجودآمده را برطرف کنند. دیر شارژ شدن گوشی دلایل متعددی دارد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیرا شاره کنیم:

  • استفاده از شارژرهای نامناسب

یکی از مهم‌ترین دلایل دیر شارژر شدن موبایل، استفاده از شارژرها و کابل‌های نامناسب و بی‌کیفیت است. به همین دلیل اولین چیزی که باید بررسی کنید، این است که آیا کابل شما در شرایط خوبی است یا نه؟ در اکثر مواقع با تغییر شارژر یا کابل مشکل دیر شارژ شدن گوشی به‌راحتی حل می‌شود. برخی از کابل‌ها بعد از مدتی استفاده از آن‌ها، کیفیت خود را از دست می‌دهند و انتقال جریان در آن‌ها کاهش می‌یابد، به همین دلیل شاید افراد متوجهٔ این مشکل نشوند و فکر کنند که مشکل از سخت‌افزار گوشی آن‌هاست. با این حال اولین راه‌حل این است که از شارژر یا کابل دیگری استفاده شود و در صورت حل‌نشدن مشکل، به سراغ روش‌های دیگر بروید.

  • مشکل در منبع برق مورد استفاده برای شارژ

از دیگر از عواملی که می‌تواند بر سرعت شارژ شدن گوشی موبایل تأثیر بگذارد، منبع انرژی مورد استفاده است. برای شارژکردن گوشی‌ها، بهتر است که از شارژ اصلی آن‌ها استفاده شود، زیرا این شارژرها با ولتاژ و جریان گوشی هماهنگ هستند و به‌راحتی آن را شارژ می‌کنند. گاهی اوقات علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل، این است که افراد از منبع انرژی مناسبی استفاده نمی‌کند. به‌عنوان‌مثال، برخی از افراد از پاور بانک یا سیستم کامپیوتری برای شارژکردن گوشی خود استفاده می‌کنند. در این مواقع سرعت انتقال جریان الکتریکی به گوشی بسیار کند می‌شود، به همین دلیل نیز گوشی با سرعت بسیار پایینی شارژ می‌شود. در این مواقع جای هیچ‌گونه نگرانی‌ای نیست با بررسی وضعیت منبع شارژ، افراد به‌راحتی می‌توانند مشکل را شناسایی و برطرف کنند.

  • استفاده از آداپتور نامناسب

یکی دیگر از دلایل اصلی دیر شارژ شدن گوشی موبایل، استفاده از آداپتورهای نامناسب و بی‌کیفیت است، به همین دلیل افراد باید بررسی کنند که وضعیت آداپتور چگونه است؟ آداپتورها وسیله‌ای هستند که از گوشی‌های موبایل در برابر تغییرات ناگهانی ولتاژ محافظت می‌کنند. عملکرد این قطعه تأثیر بسیار زیادی بر سرعت شارژ شدن گوشی موبایل دارد. به همین دلیل ممکن است علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل استفاده از آداپتور نامناسب و بی‌کیفیت باشد.

شایان ذکر است که آداپتورهای بی‌کیفیت نمی‌توانند از گوشی موبایل در برابر تغییرات ناگهانی ولتاژ محافظت کنند و باعث آسیب به آن‌ها می‌شوند، به همین دلیل استفاده از آداپتور سالم و باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

image
  • استفاده از یک باتری فرسوده

استفاده از یک باتری فرسوده می‌تواند علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل باشد. باتری موبایل‌ها معمولاً بعد از مدتی طولانی استفاده از آن و یا در اثر روش‌های شارژکردن نامناسب دچار فرسودگی می‌شوند. این باتری‌ها عملکرد و کارایی خوب خود را از دست می‌دهند. در بیشتر مواقع از نشانه‌های یک باتری فرسوده دیر شارژ شدن آن‌هاست. باتری‌های فرسوده توانایی نگه‌داری شارژ کمتری دارند و به همین دلیل خیلی زود شارژ آن‌ها تمام می‌شود و نیاز به شارژکردن مجدد دارند. در گوشی‌های نسل قدیم، باتری موبایل‌ها به‌راحتی قابل تعویض بودند، اما گوشی‌های نسل جدید به دلیل پلمب بودن باتری آن‌ها، باید باتری موبایل توسط تعمیر کار ماهر تعویض شود..

  • آسیب‌ دیدن یا خوردگی پورت USB

علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل ممکن است مربوط به پورت  USB آن باشد. اگر این پورت در اثر عوامل مختلفی دچار آسیب یا خوردگی شده باشد، سرعت شارژ شدن گوشی تغییر می‌کند، به همین دلیل اگر بعد از چک‌کردن دلایل دیگر بازهم مشکل دیر شارژ شدن گوشی برطرف نشد، باید پورت  USB آن بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود. این کار باید توسط تعمیرکار انجام شود. در برخی موارد لازم است که این پورت به‌طور کامل تعویض شود تا مشکل دیر شارژ شدن گوشی برطرف شود.

  •  اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه

ممکن است علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل، نرم‌افزارهای فعال در پس‌زمینهٔ گوشی باشند که در حال استفاده از انرژی الکتریک باتری هستند. برخی از این اپلیکیشن‌ها نیروی زیادی از باتری را مصرف می‌کنند، به همین دلیل زمانی که گوشی در حال شارژ شدن است، با سرعت کمتری شارژ می‌شود. به عبارتی دیگر می‌توانیم بگوییم که سرعت انتقال جریان تغییری نکرده‌است، بلکه مدت‌زمان لازم برای شارژ شدن کامل گوشی به دلیل استفادهٔ نرم‌افزارها افزایش می‌یابد. در این مواقع، به‌راحتی می‌توان این برنامه‌ها را خاموش کرد یا آن‌ها را در حالت خواب قرارداد.

image

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم علت دیر شارژ شدن گوشی موبایل، به عوامل مختلفی بستگی دارد. افرادی که با این مشکل در گوشی خود مواجه شده‌اند، می‌توانند با بررسی دلایل آن، در بیشتر مواقع مشکل را رفع کنند. گاهی اوقات مشکل دیر شارژ شدن گوشی مربوط به سخت‌افزار آن است که باید توسط تعمیرکار بررسی و برطرف شود. گاهی اوقات نیز با چند تکنیک ساده مشکل برطرف می‌شود و نیازی به تعمیرکار گوشی نیست. در این مقاله چند تا از رایج‌ترین دلایل دیر شارژ شدن گوشی موبایل را بررسی کردیم. با خواندن این مقاله می‌توانید به‌راحتی مشکل گوشی خود را شناسایی کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)