خانهاخبار
هرآنچه که از نمایشگر هوشمند اپل می‌دانیم

هرآنچه که از نمایشگر هوشمند اپل می‌دانیم

اپل مدتی طولانی است که قصد دارد به دسته‌های متفاوت دیگری از محصولات مانند هدست واقعیت ترکیبی، خودرو برقی و یا صفحه نمایش هوشمند ورود کند؛ ما در این مطلب قصد داریم به مورد آخر بپردازیم و ببینیم تا این لحظه چه چیزهایی از این محصول می‌دانیم.
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

بر طبق گزارش‌های متعدد از منابع معتبر، اپل در حال کار بر روی یک نوع لوازم جانبی جدید برای خانه است که به عنوان یک مرکز مدیریت خانه هوشمند طراحی شده است. اپل تی وی و هوم پاد در حال حاضر هاب‌های خانگی هستند و تقریبا همه دستگاه‌های اپل هم می‌توانند تنظیمات هوم کیت را کنترل کنند، اما اپل در حال طراحی یک محصول است که به طور اختصاصی و تخصصی کنترل خانه هوشمند را به دست بگیرد و فرآیند آن را ساده‌تر کند.

image

 

در زیر قرار است به جنبه‌های مختلف این صفحه نمایش هوشمند که اپل در دست توسعه دارد، بپردازیم و ببینیم که این محصول دقیقا به چه کاری خواهد آمد.

طراحی

به گفته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، این صفحه نمایش هوشمند ظاهری شبیه به آیپد خواهد داشت. در واقع او این دستگاه را به یک آیپد ارزان قیمت توصیف کرده که نشان می‌دهد می‌تواند شبیه آيپد نسل دهم اپل باشد.

در مورد اندازه این نمایشگر جزییات مشخصی وجود ندارد، اما برای نصب آن به دیوارها و سایر اشیا ظاهرا یک بست مغناطیسی طراحی شده است، بنابراین می‌تواند در در هر جایی از خانه از جمله مرکزی‌ترین قسمت آن قرار گیرد. طراحی نصب شده، آن را بیشتر از چیزی شبیه به یک آیپد در خانه نشان می‌دهد و به نظر مکانی متمرکز را برای هر کسی در داخل خانه برای کنترل هوم کیت و محصولات مرتبط فراهم می‌کند.

در حال حاضر هر دو دستگاه HomeKit و Matter باید از طریق آیفون، آیپد یا مک کنترل شوند و هر فرد در خانه باید به صورت جداگانه به راه اندازی هوم کیت دعوت شود، که این موضوع در صورت وجود مهمان در خانه به خصوص اگر آن شخص دستگاه اپلی نداشته باشد، می‌تواند دردسرساز باشد.

کارکرد این دستگاه احتمال می‌رود که مشابه نحوه کار هوم پاد و اپل تی وی باشد، به این گونه که احتمالا یک یا چند صفحه نمایش هوشمند خانه می‌توانند برای استفاده در اتاق‌های جداگانه با یکدیگر کار کنند.

قابلیت‌ها

این نمایشگر علاوه بر قابلیت استفاده برای اهداف کنترل خانه هوشمند، امکان پخش ویدیو و برقراری تماس‌های فیس تایم را نیز فراهم می‌کند؛ این محصول یک اسپیکر داخلی خواهد داشت که می‌تواند ننوعی دستگاه هیبریدی باشد که هم کارکرد آیپد را ارایه کند و هم کار هوم پاد را انجام دهد، موضوعی که پیش‌تر هم شایعات زیادی در مورد آن شنیده‌ایم.

قابلیت رقابت

این محصول مدیریت خانه هوشمند که توسط اپل طراحی شده، با صفحه نمایش یکپارچه می‌تواند با سایر دستگاه‌های خانه هوشمند شرکت‌های مانند فیس بوک، آمازون و گوگل رقابت کند. به عنوان مثال، فیس بوک متا پورتال (Meta Portal) را ساخته، دستگاهی که می‌تواند محصولات مبتنی بر الکسا را کنترل کند و امکان تماس تصویری با دوستان و خانواده را فراهم می‌کند.

image

 

آمازون اکو شو (Echo Show) را ساخته، یک نمایشگر هوشمند با یک اسپیکر و یک نمایشگر ۱۰ اینچی که می‌توان از آن برای کنترل محصولات خانه هوشمند، تماشای ویدیو، برقراری تماس و موارد دیگر استفاده کرد. از طرف دیگر شرکت گوگل هم گوگل نست هاب مکس (Google Nest Hub Max) را برای پخش محتوا، گوش دادن به موسیقی و کنترل محصولاتی که با سیستم خانه هوشمند گوگل ادغام می‌شود، ارایه داده است.

با توجه به اینکه به طور تقریبی همه رقبای اصلی اپل یک دستگاه خانگی را عرضه کرده‌اند که به عنوان مرکزی برای کنترل محصولات خانه هوشمند و برقراری تماس‌ها طراحی شده است، یک دستگاه مشابه از طرف اپل به هیچ وجه دور از انتظار نیست.

تاریخ عرضه

گفته می شود اپل تاریخ عرضه نمایشگر خانه هوشمند خود را در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته است، اما هنوز مشخص نیست که به طور دقیق این عرضه در چه برهه زمانی از سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)