خانهاخبار
پنج ویژگی جدید iOS که قرار است در ماه‌های آینده نصیب آیفون شما شود

پنج ویژگی جدید iOS که قرار است در ماه‌های آینده نصیب آیفون شما شود

با وجود اینکه از ابتدای عرضه iOS 16 ویژگی‌های بسیاری در قالب چندین نسخه مختلف برای این سیستم عامل عرضه شده است، اما همچنان ویژگی‌هایی هستند که قرار است امسال به iOS 16 اضافه شوند که ما به مهم‌ترین آنها پرداخته‌ایم.
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

اپل پیش‌تر چندین ویژگی iOS را اعلام کرد که در آینده قرار است به آیفون اضافه شود. برخی از این ویژگی‌ها را می‌تواند در iOS 16.4 معرفی کند، که به زودی وارد آزمایش بتا می‌شود، در حالی که برخی دیگر تا اواخر سال در نسخه‌های دیگر عرضه خواهد شد.

image

 

در زیر پنج ویژگی جدید iOS را که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ راه اندازی شوند، مرور می‌کنیم، ویژگی‌هایی مانند پرداخت پس از خرید (Apple Pay Later) و حساب پس انداز اپل کارت که امکان کسب سود در Daily Cash را فراهم می‌کند.

نوتیفیکیشن‌های داخل سافاری

اپل گفته که نوتیفیکیشن‌های مبتنی بر وب داخل سافاری در سال ۲۰۲۳ به iOS 16 و iPadOS 16 اضافه خواهد شد. این ویژگی به کاربران آيفون و آیپد این امکان را می‌دهد تا درست مانند نوتیفیکیشن‌های ارسال شده از اپلیکیشن‌ها، اعلان‌ها را از وب سایت‌ها از طریق سافاری دریافت کنند.

image

 

ویژگی پرداخت پس از خرید اپل

Apple Pay Later که در ژوئن گذشته (خرداد ۱۴۰۱) در WWDC 2022 معرفی شد، یک ویژگی مالی است که به مشتریان واجد شرایط در آمریکا اجازه می‌دهد خرید را به چهار قسط مساوی طی شش هفته، بدون بهره یا کارمزدی در این بازپرداخت تقسیم کنند. این ویژگی در اپلیکیشن کیف پول (Wallet) تعبیه شده است و برای خریدهای آنلاین و در اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد در دسترس خواهد بود.

image

 

اپل می‌گوید که این ویژگی در یک بروزرسانی نرم افزاری در آینده برای متقاضیان واجد شرایط در آمریکا ارایه می‌شود و خاطر نشان کرده که ممکن است در همه ایالت‌ها در دسترس نباشد. لازم به ذکر است که سال گذشته مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گفته بود که این پرداخت پس از خرید در iOS 16.4 عرضه خواهد شد.

تایید کلید تماس مخاطب در iMessage

در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) اپل یک ویژگی امنیتی جدید را به نام iMessage Contact Key Verification پیش نمایش کرد و گفت که در سال ۲۰۲۳ آن را به صورت جهانی راه اندازی خواهد کرد.

image

 

تایید کلید تماس در برنامه پیام‌های آيفون به کاربرانی که با «تهدیدات دیجیتالی زیاد» مواجه هستند مانند روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و مقامات دولتی این امکان را می‌دهد تا بررسی کنند که فقط با افرادی که قصد دارند پیام رد و بدل کنند. در مکالمات بین کاربرانی که تایید کلید تماس در پیام‌ها را فعال کرده‌اند، در صورتی که یک مهاجم تحت حمایت دولت یا سایر عوامل مخرب موفق شود سرورهای ابری را نقض کند و دستگاه خود را برای استراق سمع مکالمه فعال کند، به کاربران هشدار داده می شود.

به عنوان یک لایه امنیتی اضافی، کاربران تایید کلید تماس iMessage می‌توانند یک کد تایید تماس را به طور شخصی، در فیس تایم یا از طریق تماس ایمن دیگری مقایسه کنند تا تایید کنند که فقط با افرادی که خودشان خواسته‌اند در ارتباط هستند.

حساب پس انداز اپل کارت

در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱) اپل اعلام کرد که کاربران اپل کارت به زودی می‌توانند یک حساب پس انداز جدید باز کنند و نقدینگی روزانه خود را به طور خودکار به آن واریز کنند، که بدون کارمزد، بدون الزامات تعیین حداقل سپرده و حداقل موجودی خواهد بود. این حساب از طریق برنامه Wallet در آیفون مدیریت خواهد شد.

image

 

پس از راه اندازی حساب، تمام مبالغ نقدی دریافتی روزانه از آن نقطه به بعد به طور خودکار به آن واریز می‌شود و شروع به کسب سود می‌کند، مگر اینکه کاربر تصمیم بگیرد که مبلغ روزانه نقدی را به موجودی اپل کش (Apple Cash) خود اضافه کند. اپل کارت برای خریدهای انجام شده روزانه با اپل پی (Apple Pay) به میزان ۲ تا ۳ درصد و برای خریدهای روزانه با کارت فیزیکی ۱ درصد سود پرداخت می‌کند.

با وجود اینکه حساب پس انداز در یادداشت‌های انتشار نسخه iOS 16.1 در ماه اکتبر ذکر شده بود، اما قرارداد مشتری‌ها در این خصوص در ماه دسامبر بروزرسانی شد، البته همچنان این ویژگی عرضه نشده است و به آن دسته از ویژگی‌هایی پیوسته که قرار است در آینده عرضه شود.

نسل بعدی کارپلی (CarPlay)

در رویداد توسعه دهندگان سال ۲۰۲۲ اپل پیش نمایش نسل بعدی پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر آیفون کارپلی خود را ارایه کرد که از نمایشگرهای متعدد، ویجت‌ها و ادغام با عمکلردهای خودرو مانند دسته ابزار، کنترل‌های آب و هوا و رادیو اف ام پشتیبانی می‌کند.

image

 

اپل می‌گوید اولین خودروهایی با پشتیبانی از نسل بعدی این پلتفرم، در اواخر سال ۲۰۲۳ با خودروسازان متعهدی مانند آکورا، آئودی، هوندا، جگوار، لندروور، مرسدس بنز، نیسان، پورشه، ولوو و غیره معرفی خواهد شد. این شرکت قصد دارد در اواخر سال جاری میلادی جزییات بیشتری در مورد نسل بعدی کارپلی را به استراک بگذارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حامد

۱۴۰۱/۱۱/۱۵
ظاهرا چیزهای خوب و مفید و کاربردی و عالی و جالب و ... هستند و متاسفانه هر پنج تاشون اصلا و ابدا به درد هیچ کدوم از ما نمیخوره ?