خانهاخبار
سامسونگ از گلکسی اس ۲۳ الترا رونمایی کرد!

سامسونگ از گلکسی اس ۲۳ الترا رونمایی کرد!

شرکت سامسونگ سرانجام طی رویداد آنپکد ۲۰۲۳، از پرچمدار اصلی خود یا همان گلکسی اس ۲۳ الترا رونمایی کرد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۲

شرکت سامسونگ سرانجام پس از چندین ماه انتشار شایعات، مطالب فاش شده و گمانه زنی‌ها، در رویداد آنپکد ۲۰۲۳ امشب از سری پرچمداران جدید خود، یعنی گلکسی اس ۲۳ رونمایی کرد. اما پرچمدار اصلی این شرکت، در واقع گلکسی اس ۲۳ الترا بوده که طی این مراسم معرفی شد. در نسل جدید پرچمدار‌های سامسونگ، شاهد تغییراتی چندان اساسی نیستیم و این گوشی‌ها شباهت‌های زیادی به نسل پیشین خود دارند.

image

 

گلکسی اس ۲۳ الترا همانند نسل پیشین خود، به همراه نمایشگری ۶.۸ اینچی از نوع امولد 2X با رزولوشن QHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر روانه بازار می‌شود. سامسونگ در پرچمدار جدید خود، از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم برای گلکسی استفاده کرده است. همانطور که از نام این چیپست پیداست؛ کوالکام آن را به صورت انحصاری برای سامسونگ طراحی کرده و شاهد کلاک اسپید بالاتری در هسته‌های این پردازنده هستیم. هسته اصلی کورتکس X3 به کار رفته در این چیپست، کلاک اسپید ۳.۳۶ گیگاهرتز را داشته که از نسخه معمولی اسنپدراگون ۸ نسل دوم با کلاک اسپید ۳.۲ گیگاهرتز بیشتر است. در سوی دیگر، پردازنده گرافیکی ادرنو ۷۴۰ نیز اورکلاک شده و حالا به جای ۶۸۰ مگاهرتز، کلاک اسپید ۷۱۹ مگاهرتزی دارد.

نمایشگر این گوشی، قابلیت جدیدی را نیز به همراه داشته که به آن اجازه می‌دهد تا خود را با شرایط متفاوت نوری در طول روز وفق دهد. به گفته سامسونگ، این امر موجب کاهش مصرف باتری در گلکسی اس ۲۳ الترا شده است. از نظر طراحی، تقریبا باید گفت که تفاوت خاصی با نسل پیشین وجود ندارد؛ البته لازم به ذکر بوده که خمیدگی حاشیه‌های دستگاه مقداری کمتر شده و این گوشی بهتر در دست جا می‌گیرد. به مانند نسل گذشته، این گوشی نیز دارای گواهی IP68 بوده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

image

 

یکی از سیاست‌های مثبت سامسونگ در این نسل از پرچمداران خود، افزایش حافظه داخلی نسخه پایه مدل‌های پلاس و الترا به ۲۵۶ گیگابایت بود. البته، این شرکت میزان حافظه رم نسخه ۲۵۶ گیگابایتی را به ۸ گیگابایت کاهش داده و کاربران باید برای تجربه رم ۱۲ گیگابایتی، نسخه‌ با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی را تهیه کنند.

در گلکسی اس ۲۳ الترا، شاهد به کار رفتن سنسور جدید آیزوسل HP2 سامسونگ نیز هستیم. دوربین اصلی این گوشی، ۲۰۰ مگاپیکسلی بوده و توسط یک دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو دوگانه ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ و ۱۰ برابری همراهی می‌شود. این گوشی همانند نسل پیشین خود، قابلیت زوم ۱۰۰ برابری را نیز داشته که کاربرد اصلی آن، عکاسی از ماه، ستارگان و یا اجسام بسیار دور است.

image

 

دوربین این گوشی، قابلیت ترکیب پیکسل‌ها را به همراه داشته و امکان ترکیب پیکسل‌ها به صورت ۱۶ به ۱ و ۴ به ۱ وجود دارد. کاربران می‌توانند تا با استفاده از گلکسی اس ۲۳ الترا، عکس‌های ۱۲، ۵۰ و ۲۰۰ مگاپیکسلی را ثبت کنند. به ادعای سامسونگ، عملکرد لرزشگیر اپتیکال در این نسل پیشرفت فراوانی داشته و حداقل دو برابر بهتر از نسل پیشین شده است.

یکی دیگر از تغییرات عجیب گلکسی اس ۲۳ الترا، کاهش رزولوشن دوربین سلفی به ۱۲ مگاپیکسل بوده که در مقایسه با دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی نسل پیشین یا همان گلکسی اس ۲۲ الترا، کمی دل‌سرد کننده به نظر می‌رسد. این گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری است و از شارژ سریع ۴۵ واتی، شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

image

 

همانند نسل گذشته، در این نسل نیز شاهد حضور قلم اس-پن با درگاه اختصاصی آن هستیم و این گوشی همچنین دارای سنسور اثر انگشت مافوق صوت و سیستم تشخیص چهره نیز هست. گلکسی اس ۲۳ الترا در رنگ‌های مشکی، کرم، بنفش کم رنگ و سبز به بازار می‌آید. این گوشی در روز ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) و با قیمت پایه ۱٫۱۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

 

درباره پرچمدار جدید سامسونگ و مشخصات آن چه فکر می‌کنید؟ آیا با توجه به حجم بسیار بالای مطالب فاش شده، رویداد سامسونگ برای شما تازگی داشت؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

amir

۱۴۰۱/۱۱/۱۷
کجایی LG، کجایی نوکیا،کجا رفتند سونی اریکسون ها...
کسی قدر طراحی و نبوغ شون رو ندونست

مسیحا

۱۴۰۱/۱۱/۱۶
همونه اس 22 اولتراس یکم آپگرید شده دوربینش اگر نه رم کاهش داده شده اومده رو 8 از 12 دوربین سلفی رو کاهش داده از 32 و 40 آورده رو 12 دیگه گوشی های موبایل به یه بلوغی رسیدن چیزی بیشتر برای عرضه ندارن هی شرکتها با اعداد و ارقام مگاپیکسل دوربین ها بازی میکنن یا سخت افزار رو کاهش و افزایش میدن مشتری تحریک بشه به خرید اگر نه قطعا مدل 23 تفاون چشمگیری با مدل 22 گلکسی نداره در کارهای روزمره مخاطب عمومی .

سیدنادر

۱۴۰۱/۱۱/۱۶
سلام و درود بر شما البته نظر شخصی بنده و تجربه چندین ساله بنده در زمینه کار با گوشی های اندرویدو آی او اس هرچقدر هم شرکت های کره ای و چینی از آیفون کپی برداری کنند به پای اپل نخواهند رسید واقعا اپل چیز دیگری هست

جواد

۱۴۰۱/۱۱/۱۵
سلام مثل اینکه تمرکزش بیشتر رو دوربینه تا فست شارژ...بابا یه 67 وات میزاشتی خوب هر چند برا رقابت باایفون ساخته شده نه خودش و این بزرگترین ضعف اندروییدیاس

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۱۱/۱۳
نه والا
هیچ تازگی هم نداشت
الان یکساله ایوان‌بلس شب‌وروز داره خبر تکمیل می‌کنه!
من معتقدم پارلمان کره بایست یه طرحی ارائه کنه که به موجب آن ایوان‌بلس تبعید بشه! دراینصورت یه گام بزرگی در راستای حفظ اطلاعات و سیاست‌های کلانِ این غول‌فناوری برداشته شده، والله‌اعلم