خانهاخبار
برای فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام، سران قوا تصمیم گرفتند

برای فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام، سران قوا تصمیم گرفتند

عیسی زارع‌پور: فیلتر شدن اینستاگرام و تلگرام ربطی به ما یا حتی دولت ندارد و از هر پلتفرم خارجی که قواعد ایران را بپذیرد استقبال می‌کنیم.
۱۴۰۱/۱۱/۱۳

چهارشنبه‌ها روزهای جلسه هیئت دولت و ملاقات خبرنگاران با وزرای کابینه است. در همین راستا عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با رفع فیلتر اینستاگرام و تلگرام گفت که دیشب هم آقای رئیس جمهور در صدا و سیما گفتند از فعالیت هر پلتفرمی استقبال می‌کنیم؛ مشروط بر اینکه حداقل به قواعدی که خودشان دارند پایبند باشند.

image

وی در همین راستا ادامه داد که اخیرا مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا مکاتبه‌ای انجام داده و همین جا هم اعلام می‌کنیم که هر پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد یا به قواعد خودشان پایبند باشند، حتما از آن استقبال می‌کنیم. وزیر ارتباطات همچنین تاکید کرد که در حال حاضر ارتباط صوتی و تصویری در پیام‌ رسان‌های کشور برقرار است و روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی با کیفیت انجام می‌شود و روز به روز هم بر کیفیت‌شان می‌افزایند.

زارع پور تصریح کرد که تمام زیر ساخت‌های وزارت ارتباطات پای کار پیام‌ رسان‌ها آمده تا بتوانند خدمات با کیفیتی را به مردم ارائه کنند. الان چهار تا پنج پیام رسان این کیفیت و قابلیت را دارند و ایتا هم بیشترین اقبال را بعد از روبیکا دارد و به زودی نسخه جدیدش ارائه می‌شود که تماس صوتی و تصویری در آن دیده شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)