خانهاخبار
از رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟

از رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟

دیگر زمان زیادی تا رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ شرکت سامسونگ باقی نمانده و در این مطلب، می‌خواهیم نگاهی به محصولاتی که احتمالا در این رویداد معرفی می‌شوند؛ بیاندازیم.
۱۴۰۱/۱۱/۹

تا رویداد گلکسی آنپکد شرکت سامسونگ که در تاریخ ۱ فوریه (۱۲ بهمن) برگزار خواهد شد؛ زمان زیادی باقی نمانده و به لطف افشاگران و مطالب لو رفته، دیگر می‌توان گفت که با تمامی جنبه‌های نسل جدید پرچمداران سامسونگ آشنایی داریم. هدف ما از این مطلب، این بوده که یک جمع بندی نهایی از مطالب فاش شده در مورد محصولات جدید سامسونگ داشته باشیم.

 

سری سامسونگ گلکسی اس ۲۳

image

 

همانطور که انتظار آن می‌رود؛ ستاره اصلی این مراسم، پرچمداران جدید سامسونگ یا همان سری گلکسی اس ۲۳ هستند. این گوشی‌ها، شامل نسخه معمولی یا همان گلکسی اس ۲۳، گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۳ الترا بوده و به احتمال زیاد، خبری از معرفی ساعت هوشمند، تبلت یا ایرفون بی‌سیم جدیدی توسط این شرکت نخواهد بود.

پرچمدار اصلی این شرکت یا همان گلکسی اس ۲۳ الترا، همان طراحی نسل پیشین را به همراه دارد؛ اما در رنگ‌های جدیدی مانند زرد کم-رنگ یا نسخه‌ای متفاوت از رنگ سبز روانه بازار خواهد شد. این گوشی همچنان دارای قلم اس-پن بوده و نمایشگری ۶.۸ اینچی با جدیدترین تکنولوژی‌های روز را به همراه دارد. در گلکسی اس ۲۳ الترا، همچنین قرار است تا شاهد استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی و سیستم دوربین چهارگانه باشیم.

image

 

یکی از تغییرات اساسی صورت گرفته در این نسخه، در بخش چیپست آن است. سامسونگ در سری گلکسی اس ۲۳ از نسخه‌ای انحصاری از چیپست کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل دوم استفاده کرده که کلاک اسپید بالاتری نسبت به نسخه‌های معمولی این چیپست دارد. این چیپست که با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده؛ عملکردی بسیار بهینه دارد و می‌توان انتظار بالایی را از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری این گوشی داشت.

دوربین گلکسی اس ۲۳ الترا نیز تغییراتی را به همراه داشته و سامسونگ در این گوشی، از سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی آیزوسل HP2 خود استفاده کرده است. این سنسور، توانایی ترکیب پیکسل‌ها را در حالت‌های متفاوتی داشته و می‌تواند تا پیکسل‌ها را صورت ۱۶ به ۱ با رزولوشن ۱۲.۵ مگاپیکسل یا ۴ به ۱ با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل ترکیب کند. این سنسور جدید، عملکرد بسیار بهتری در نور کم داشته و ویدیو‌های پرتره با کیفیت‌تری نیز ثبت می‌کند. دو دوربین دیگر این گوشی، همچنان مشخصات نسل پیشین را حفظ کرده و سنسور‌های به کار رفته برای آنها نیز یکسان است. البته، سامسونگ بهبود‌هایی نرم افزاری را جهت عملکرد بهتر آنها اعمال کرده است.

image

 

دوربین التراواید گوشی، همانند نسل گذشته ۱۲ مگاپیکسلی بوده و قابلیت فوکوس خودکار را نیز دارد؛ اما سنسور آن جدید بوده و دیگر همانند نسل پیشین یا گلکسی اس ۲۲ الترا نیست. پرچمدار جدید سامسونگ همچنان توانایی زوم ۱۰۰ برابری و حالت عکاسی از ماه را به همراه دارد. اشاراتی نیز به دوربین سلفی گوشی وجود داشته و اینطور که به نظر می‌رسد؛ دیگر شاهد یک سنسور با رزولوشن بالا مانند دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۲ الترا نخواهیم بود.

دو گوشی دیگر در این سری یعنی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی اس ۲۳ پلاس، تفاوت‌های چندانی با نسل پیشین خود نداشته و به اندازه نسخه الترا جذاب نیستند. این دو گوشی، نمایشگر‌های ۶.۱ و ۶.۶ اینچی نسل گذشته را حفظ کرده؛ اما ظرفیت باتری آنها افزایش یافته و به ترتیب، به ۳۹۰۰ و ۴۷۰۰ میلی آمپری رسیده است. نسخه معمولی در این سری، از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی کرده اما نسخه پلاس، پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی را نیز به همراه دارد.

در چند وقت اخیر، شایعاتی مبنی بر احتمال اضافه شده قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای به این گوشی‌ها نیز دیده می‌شد که اکنون، کمی بعید به نظر می‌رسد. گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس نیز از چیپست انحصاری اسنپدراگون ۸ نسل دوم برای گلکسی استفاده کرده و جنس پنل پشتی آنها همچنان از جنس شیشه است. این دو گوشی، در رنگ یاسی جدیدی نیز روانه بازار خواهند شد.

image

 

پیش فروش گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳، احتمالا پس از معرفی این محصولات و در همان روز ۱ فوریه (۱۲ بهمن) آغاز می‌شود. قیمت نسخه آمریکایی این گوشی‌ها، تغییری نکرده است؛ اما کاربران اروپایی باید مبلغ بالاتری را نسبت به سال گذشته برای این محصولات پرداخت کنند. قیمت پایه گلکسی اس ۲۳، معادل با ۸۰۰ دلار بوده و در سوی دیگر، گلکسی اس ۲۳ پلاس قیمت ۱۰۰۰ دلاری داشته و مدل الترا نیز با قیمت پایه ۱۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

در اروپا، قیمت گلکسی اس ۲۳ نسبت به نسل پیشین با افزایش ۱۰۰ یورویی روبرو شده و نسخه پلاس و الترا نیز ۱۵۰ یورو گران‌تر از نسل گذشته هستند. یکی از تغییرات مثبت سامسونگ در این نسل، افزایش حافظه داخلی نسخه پایه این گوشی‌ها به ۲۵۶ گیگابایت بوده است.

 

سری سامسونگ گلکسی بوک ۳

image

 

محصولات دیگری که طی این مراسم معرفی خواهد شد؛ لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت بوده که با نام سری گلکسی بوک ۳ شناخته می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها شامل گلکسی بوک ۳ ۳۶۰، گلکسی بوک ۳ پرو، گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ و نهایتا گلکسی بوک ۳ الترا هستند.

همه این لپ‌تاپ‌ها از نمایشگر‌های لمسی سوپر امولد با رزولوشن ۱۸۰۰×۲۸۸۰ استفاده کرده و نسبت صفحه آنها نیز ۱۶:۱۰ است. سری گلکسی بوک ۳، دارای کیبورد‌های با نور پس زمینه، پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل، دو پورت تاندربولت ۴ و پشتیبانی از استاندارد وای فای 6E هستند. از دیگر امکانات این لپ‌تاپ‌ها، می‌توان به یک پورت USB-A، یک پورت HDMI، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و درگاه کارت‌های حافظه microSD اشاره کرد.

 

در بخش اندازه نمایشگر، باید گفت که گلکسی بوک ۳ ۳۶۰ با نمایشگری ۱۴ اینچی عرضه شده و در سوی دیگر، گلکسی بوک ۳ پرو در نسخه‌هایی با نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچی به فروش می‌رسد. گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ نیز تنها با نمایشگر ۱۶ اینچی قابل تهیه است. این لپ‌تاپ‌ها با پردازنده‌های اینتل Core i5-1340P و Core i7-1360P روانه بازار شده و دارای ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 و حداکثر ۱ ترابایت حافظه PCIe 4.0 SSD هستند. تمامی این مدل‌ها، به همراه سیستم عامل ویندوز ۱۱ ارائه شده و از قابلیت‌های اختصاصی اکوسیستم سامسونگ مانند Multi Control، Quick Share، Private Share و Galaxy Notes نیز پشتیبانی می‌کنند.

مدل‌های ۱۴ اینچی سری گلکسی بوک ۳، دارای باتری‌های ۶۳ وات بر ساعت بوده و مدل‌هایی ۱۶ اینچی نیز باتری‌های ۷۶ وات بر ساعتی را به همراه دارند. تمامی این مدل‌ها، به همراه یک آداپتور ۶۵ واتی USB-C درون جعبه با پشتیبانی از Power Delivery ارائه می‌شوند. گلکسی بوک ۳ ۳۶۰، دارای نمایشگری ۱۴ اینچی بوده و از قلم اس-پن نیز پشتیبانی می‌کند؛ در صورتی که چنین قابلیتی احتمالا در گلکسی بوک ۳ پرو وجود نداشته و احتمالا در نسخه گلکسی بوک ۳ پرو ۳۶۰ شاهد آن هستیم.

image

 

در نهایت، باید به سراغ گلکسی بوک ۳ الترا برویم که پرچمدار لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ دارای پردازنده ۴۵ واتی اینتل Core i9-13900H بوده و کارت گرافیک آن نیز از نوع انویدیا RTX 4070 است؛ بنابراین با محصول بسیار قدرتمندی طرف هستیم. این لپ‌تاپ دارای حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع PCIe 4.0 SSD بوده و به دلیل کارت گرافیک پر مصرف آن، در آن از یک باتری ۷۶ وات بر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۳۶ واتی استفاده شده است.

 

با سپاس از شما که در این مطلب، ما را همراهی کردید. درباره مشخصات احتمالی سری گلکسی اس ۲۳ و لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ یا همان سری گلکسی بوک ۳ چه فکر می‌کنید؟ به عقیده شما، تغییرات صورت گرفته در این از محصولات سامسونگ، کافی و راضی کننده هستند یا خیر؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

رضا

۱۴۰۱/۱۱/۱۰
نه گوشیها و نه لپتاپ ها هیچکدوم واسه ما ایرانیها بصرفه نیستن نسبت ب قیمتایی ک این محصولات به دست ما ایرانیها میرسن به هیچ عنوان گزینه معقول و بصرفه ای برای خرید بحساب نمیان یا باید رفت سراغ نسخه های گذشته این محصولات یا رقبای این شرکت مثل شیائومی ک میتونه همین محصولات رو با قیمت خیلی کمتر در اختیارمون بزاره مطمئنم محصولی مثل گلکسی اس 23 الترا اگر 1200 دلار باشه تا به دست مصرف کننده ایرانی برسه حداقل بالای 60 تا 70 میلیون معامله خواهد شد توی بازار صد درصد اون یکماه اول قیمتش بالاتر از این حرفاست تازه اگر مثل آیفون 14 نشه و اجازه ریجستری بهش بدن و دوباره بلایی ک سر آیفونی ها اومد سر سامسونگیها نیاد / الان آیفون 13 الترا قیمتش رسیده به 95 میلیون تومن توی بازار فقط بخاطر اینکه آیفون 14 ریجستری نمیشه و همه رفتن سمت خرید 13 پرومکس / موندم کدوم ارگان نظارت میکنه روی این قیمتها ک هیچ حساب کتابی نداره توی هر فروشگاهی میری قیمتها چندین میلیون باهم اختلاف دارن یه پوشی دست دوم رو مثلا 45 میلیون میخرن و 60 میلیون میفروشن در عرض چند ساعت یا چند روز 5 میلیون سود توی یه گوشی و هیچ مبنایی نداره خریدو فروشهاشون هر کسی هرجوری بتونه و تا جایی ک بتونه سود میخوره توی فروش بعد اون بقال یا سبزی فروش ک 6 تا شاگرد داره و مثل تراکتور دارن کار میکنن عرق میریزن باید دم به دقیقه تعزیرات بهشون سر بزنه و بخاطر 1000 تومن گرونی یه محصول چندین میلیون براش جریمه بزنن دم به ذقیقه چندین دستگاه نظارتی و بهداشتی و غیره بهشون سر میزنن ک هرجوری هست یه جریمه ای بزنن گذشته از مخارج آب برق گاز مالیات حقوق شاگردان و بقیه چیزها ولی اون مبایل فروش فقط با هزینه اجاره باید سودهای میلیونی بی حساب و کتاب بخوره / واقعا موندم قوانین ما دقیقا توسط کی نوشته و اجرا میشه کیه ک جواب مصرف کننده رو بده

Pendar_M

۱۴۰۱/۱۱/۱۰
سلام محمد جان،
متاسفانه این لپ‌تاپ‌ها هنوز به طور رسمی معرفی نشدند و قیمتشون مشخص نیست؛ اما نسل قبلیشون‌ یعنی سری گلکسی بوک پرو ۲ با قیمت بین ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار به بازار اومدند.
البته، در نسل قبل خبری از نسخه الترا نبود و این نسخه احتمالا به دلیل کارت گرافیک قدرتمند خودش، قیمتی بیشتر از ۲۵۰۰ دلار رو داره.

محمد

۱۴۰۱/۱۱/۱۰
قیمت این لب تاب ها تو بازار ایران چقدر هستش؟؟