خانهاخبار
اسپاتیفای ۵۹۰ نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند

اسپاتیفای ۵۹۰ نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند

موج اخراج و تعدیل کارکنان شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی به اسپاتیفای رسید و این شرکت اعلام کرد که 6 درصد از کارکنانش را اخراج خواهد کرد.
۱۴۰۱/۱۱/۴

اسپاتیفای روز دوشنبه ۲۳ ژانویه اعلام کرد که ۶ درصد از کارکنان خود را به منظور کاهش هزینه‌ها تعدیل خواهد کرد. با این اقدام، اسپاتیفای نیز به جمع شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری نظیر آمازون، مایکروسافت و گوگل می‌پیوندد که در ماه‌های اخیر و در واکنش به چشم‌انداز روندهای اقتصادی در جهان اقدام به اخراج بخشی از کارکنانش می‌کند.

image

بر اساس نامه‌ای که در وبسایت این شرکت منتشر شده، دانیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای مسئولیت اخراج کارکنان را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که این اقدام را برای آینده شرکت «ضروری» می‌داند.

او نوشته است: «به مانند بسیاری از مدیران، امیدوار بودم که بتوانیم با اتخاذ تدابیری در برابر طوفان‌های شدیدی که همه‌گیری کرونا ایجاد می‌کند مقاومت کنیم و می‌پنداشتم که می‌توانیم تجارت جهانی گسترده خود را با تبلیغات گسترده و طرح‌های جدید در برابر این طوفان‌ها ایزوله کنیم.در حال حاضر به این درک رسیده‌ام که من بیش از اندازه جاه‌طلب بودم.»

به گزارش سی‌ان‌ان، شرکت اسپاتیفای که در حوزه موسیقی فعالیت می‌کند و در استکهلم (پایتخت سوئد) مستقر است تا تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ نزدیک به ۹۸۰۰ کارمند داشت. ۵۹۰ نفر از کارکنان این شرکت حالا شغل خود را از دست داده‌اند و اسپاتیفای می‌گوید این اقدام، کارآمدی و سرعت تصمیم‌گیری و انجام کارها را در شرکت افزایش خواهد داد.

شرکت اسپاتیفای در گزارش مالی سه ماهه سوم سال گذشته اعلام کرده که تنها در فصل پاییز ۲۴۸ میلیون دلار ضرر کرده است و دلیل اصلی این ضرر قابل توجه، افزایش ناگهانی هزینه‌های اجرایی است.

در بیانیه این شرکت که خطاب به کارکنان صادر شده آمده است: «همانطور که می‌دانید تلاش زیادی انجام گرفت تا با کاستن از هزینه‌ها از تعدیل کارکنان بپرهیزیم اما در نهایت این تلاش‌ها به نتیجه نرسید.»

بر اساس این گزارش در طول سال ۲۰۲۲ ارزش سهام اسپاتیفای تقریبا نصف شد اما از ابتدای سال ۲۰۲۳ ارزش سهام این شرکت روند صعودی پیدا کرد و با رشد ۴ درصدی توانست چشم‌انداز پیش روی خود را بهبود بخشد. با این وجود کارشناسان می‌گویند اسپاتیفای در صورت عدم بازنگری در سیاست‌های مالی در آینده با مشکلات جدی مواجه می‌شد.

طی ماه‌های گذشته تعدادی از شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی به مرور سیاست‌های استخدامی دوره شیوع ویروس کرونا را تغییر دادند. در دوره اوج همه‌گیری کرونا، نیاز به ارائه سرویس‌های آنلاین به طور قابل توجهی افزایش یافته بود و شرکت‌ها برای پاسخگویی به این نیازها تعداد کارکنان خود را افزایش دادند. این شرکت‌های بزرگ، اکنون و در واکنش به افزایش نرخ تورم و همچنین کاهش تقاضا در پی فروکش کردن موج‌های همه‌گیری در صدد کاهش تعداد کارکنان خود برآمده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)