خانهاخبار
موج اخراج و تعدیل کارکنان غول‌های فناوری

موج اخراج و تعدیل کارکنان غول‌های فناوری

مایکروسافت در روزهای گذشته از اخراج 10 هزار نفر از کارکناش خبر داد. این بزرگترین تعدیل نیرو در این شرکت طی 8 سال گذشته است.
۱۴۰۱/۱۱/۱

مایکروسافت روز چهارشنبه 18 ژانویه به چهارمین شرکت بزرگ در حوزه تکنولوژی تبدیل شد که قصد دارد تعداد زیادی از کارمندانش را به دلیل نگرانی‌های اقتصادی و آنچه استخدام‌های بی‌رویه در دوره همه‌گیری کرونا می‌خواند، اخراج کند.

image

 

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت در این خصوص اعلام کرده است که این کمپانی قصد دارد 10 هزار نفر از کارمندانش را اخراج کند. به گفته او، هدف از این اقدام کاهش هزینه‌ها و بازتعریف اولویت‌های جدید نظیر تمرکز بر حوزه هوش مصنوعی اعلام شده است.

بر اساس آمارهایی که مایکروسافت پیشتر در ژوئن 2022 منتشر کرده بود این شرکت حدود 221 هزار نفر کارمند دارد و اخراج 10 هزار نفر به معنای کاهش نزدیک به 5 درصدی تعداد کارمندان خواهد بود.

با این اقدام، مایکروسافت نیز به سایر غول‌های حوزه تکنولوژی پیوست که پس از چندین سال حرکت به سوی افزایش تعداد کارمندان و استخدام تعداد زیادی نیروی جدید در دوره همه‌گیری کرونا در صدد تعدیل نیروهای‌شان برمی‌آیند.

روزنامه نیویورک‌‌تایمز می‌نویسد:

مایکروسافت و سایر شرکت‌ها با استخدام تعداد قابل توجهی نیروی کارآمد، تلاش کردند تا به تقاضای روز افزون مردم به تکنولوژی در دوره همه‌گیری بیماری کووید 19 پاسخ دهند اما با پایان روند دورکاری‌ها، بازگشت کارگران به دفاتر، افزایش تورم و همچنین کاهش تقاضا در بازار حالا مجبورند رویه خود را تغییر دهند.

براد ریبک، تحلیلگر امریکایی در این باره می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم این یک بحران خیلی بزرگ باشد اما واقعیت این است که شرکت‌ها در حال بازتنظیم سیاست‌های استخدامی‌شان هستند و تلاش می‌کنند با این روش از مشکلات اقتصادی که در آینده ممکن است گریبانگیر آن‌ها شود جلوگیری کنند.»

ساندار پیچای، مدیر ارشد گوگل نیز روز پنجشنبه از اخراج 12 هزار نفر از کارکنان این شرکت خبر داد.

بر اساس گزارش‌ها بودجه مایکروسافت طی سه سال گذشته 58 درصد افزایش یافته بود. یکی از علت‌های این افزایش ناگهانی بودجه استخدام 75 هزار کارمند جدید در این مدت است اما با پدیدار شدن چشم‌انداز رکود اقتصادی در بیشتر کشورهای جهان و پیش‌بینی کاهش سود مایکروسافت این شرکت تصمیم به تعدیل نیرو گرفته است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HamidHS

۱۴۰۱/۱۱/۲
اونا هم مثل ما مشکل اقتصادی دارن پس