خانهاخبار
کدهای موجود در iOS 16.3 نشان از توسعه اپلیکیشن موزیک کلاسیک اپل دارند

کدهای موجود در iOS 16.3 نشان از توسعه اپلیکیشن موزیک کلاسیک اپل دارند

کدهای موجود در نسخه آزمایشی iOS 16.3 نشان از این دارند که اپل احتمالا به زودی برنامه موسیقی کلاسیک خود را عرضه خواهد کرد.
۱۴۰۱/۱۱/۲

اپل با توجه تغییرات کد مخفی که توسط یک کاربر در iOS 16.3 کشف شده، همچنان در حال کار بر روی یک برنامه موسیقی کلاسیک مستقل است. بروزرسانی این نرم افزار در مرحله نهایی آزمایش بتا است و انتظار می‌رود هفته آینده برای بتای عمومی منتشر شود، اما مشخص نیست که این برنامه چه زمانی به عرضه نهایی خواهد رسید.

image

 

برای مثال اپل خطی از متن را که در برنامه استاندارد موسیقی آیفون ظاهر می‌شود، از «A Shortcut to Apple Classical» به «Open in Apple Music Classical» تغییر داده که نشان می‌دهد اپل حداقل به صورت آزمایشی نام برنامه را تغییر داده است. خط دیگری از کدها می‌گوید «این هنرمند را در برنامه طراحی شده برای موسیقی کلاسیک کاوش کنید».

در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰)، اپل اعلام کرد که سرویس موسیقی کلاسیک Primephonic را خریداری کرده و قصد دارد یک برنامه اختصاصی کلاسیک را در سال ۲۰۲۲ منتشر کند، اما این برنامه هنوز راه اندازی نشده است و اپل همچنان در مورد آن سکوت کرده است. Primephonic در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) تعطیل شد و مشترکین آن یک اشتراک شش ماهه رایگان اپل موزیک دریافت کردند.

در بیانیه مطبوعاتی اپل در سال ۲۰۲۱ آمده است:

اپل موزیک قصد دارد سال آینده یک برنامه اختصاصی موسیقی کلاسیک را راه اندازی کند که رابط کاربری برنامه Primphonic در آن ترکیب شده است و طرفداران آن را با ویژگی‌های اضافی بیشتر دوست خواهند داشت.

اپل قول داده که بهترین ویژگی‌های Primphonic را از جمله «قابلیت‌های مرور و جستجوی بهتر بر اساس آهنگساز و رپراتور» و «نمایش دقیق فراداده موسیقی کلاسیک» در برنامه موسیقی کلاسیک خود جای خواهد داد.

نخستین بار ارجاعات پنهان به برنامه موسیقی کلاسیک در نسخه بتا برنامه اپل موزیک برای اندروید و در نسخه بتای iOS 15.5 در سال گذشته کشف شد و البته به دنبال آن، ارجاعات بیشتری به این برنامه در یک فایل XML در سرورهای اپل در کشف شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)