خانهاخبار
اپل پروژه عینک واقعیت افزوده خود را متوقف کرد

اپل پروژه عینک واقعیت افزوده خود را متوقف کرد

اپل در حال کار بر روی عینک واقعیت افزوده‌ای بود که در نهایت در سال ۲۰۲۵ عرضه کند، اما امروز بلومبرگ گزارش داده که این پروژه به طور نامحدود به تعویق افتاده است.
۱۴۰۱/۱۰/۲۸

به گزارش بلومبرگ اپل توسعه عینک واقعیت افزوده خود را که قصد داشت پس از هدست واقعیت ترکیبی‌اش معرفی کند، متوقف کرده است و کار روی این محصول به دلیل مشکلات فنی به تعویق افتاده است.

شایعات حاکی از آن بودند که اپل می‌خواهد یک عینک واقعیت افزوده سبک وزن تولید کند که مشابه عینک هوشمند گوگل گلس باشد. این عینک به جای ارایه تجربیات مجازی فراگیر مانند هدست واقعیت ترکیبی، اطلاعات دیجیتالی را بر روی دنیای واقعی نشان می‌داد، اما ظاهرا اپل نتوانسته سخت افزار لازم را برای تولید یک پوشیدنی سبک وزن که قدرت یک آیفون و عمر باتری کافی را داشته باشد، توسعه دهد.

image

 

اپل ابتدا می‌خواست عینک هوشمند خود را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند اما این پروژه را تا سال ۲۰۲۵ به تعویق انداخت، حالا بر طبق گزارش امروز به نظر می‌رسد که این پروژه به طور نامحدود عقب افتاده است. این شرکت همچنین حجم کار بر روی عینک خود را کمتر کرده است، بنابراین نمی‌توان حتی محدوده زمانی خاصی را در نظر گرفت که این دستگاه در آن زمان عرضه خواهد شد، ولی بلومبرگ می‌گوید که اپل عینک‌های واقعیت افزوده خود را محصولی می‌داند که روزی می‌تواند جایگزین آیفون شود.

به گفته این نشریه معتبر، برخی کارمندان اپل باور ندارند که اپل هرگز عینک واقعیت افزوده‌ای عرضه کند؛ اکثر تیم مرتبط در این حوزه در حال کار بر روی هدست واقعیت ترکیبی اپل هستند که قرار است به زودی تولید انبوه شود، اما هنوز هم برخی هستند که در حال بررسی فن‌آوری‌های لازم برای عینک واقعیت افزوده آینده این شرکت هستند.

اپل به جای توسعه عینک‌های واقعیت افزوده، اکنون بر روی تولید یک هدست واقعیت ترکیبی مقرون به صرفه‌تر متمرکز شده است که برای طیف وسیع‌تری از کاربران جذاب باشد. اولین هدست AR/VR اپل که قرار است امسال عرضه شود، چیزی در حدود ۳۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت، بنابراین اپل می‌خواهد قابلیت‌های مشابهی را با قیمت ارزان‌تر در آینده ارایه دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)