خانهاخبار
نسل جدید کروم‌کست در راه است

نسل جدید کروم‌کست در راه است

اینطور که به نظر می‌رسد؛ شرکت گوگل قصد عرضه نسل جدیدی از کرم‌کست با گوگل تی وی را دارد.
۱۴۰۱/۱۰/۲۴

کروم‌کست با گوگل تی وی، یکی از بهترین گجت‌ها برای هوشمندسازی تلویزیون محسوب شده و در کنار قیمت مناسب خود، عملکردی بسیار عالی دارد. شرکت گوگل تا به حال یک نسخه 4K و یک نسخه 1080p از کروم‌کست را روانه بازار کرده و اینطور که به نظر می‌رسد؛ اکنون قصد عرضه نسل جدیدی از این دستگاه را دارد.

image

 

چندی پیش، خبرگزاری 9to5Google با بازرسی کد اپلیکیشن «گوگل هوم»، متوجه اشارات خاصی به یک دستگاه کروم‌کست با نام YTC شدند. لازم به ذکر بوده که نسخه اصلی یا همان 4K کروم‌کست، با نام YTV شناخته شده و نسخه فول اچ دی آن نیز YTB نام گرفته است.

جزئیات بیشتری درباره این دستگاه در دسترس نیست؛ اما به احتمال زیاد، با نسخه جدیدی از همان کروم‌کست 4K با سخت افزار به روزرسانی شده طرف خواهیم بود. کروم‌کست با گوگل تی وی در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده و نسخه فول اچ دی آن نیز در سپتامبر ۲۰۲۲ در دسترس کاربران قرار گرفت.

احتمالا در این نسل، گوگل پشتیبانی از کدک AV1 را به کروم‌کست افزوده است. این کدک، امکان استریم محتوا با کیفیت بالاتر و پهنای باند پایین‌تر را فراهم کرده و گوگل در چند وقت اخیر، تمرکز خاصی روی افزایش پشتیبانی از AV1 در دستگاه‌های اندروید و اندروید تی وی داشته است.

image

 

شاید یکی از مشکلات اصلی کروم‌کست و تلویزیون‌های مبتنی بر گوگل تی وی، مشکل کمبود فضا بوده که تجربه کاربری آنها را به صورت منفی تحت تاثیر قرار داده است. به همین دلیل، امیدواریم که گوگل در نسل جدید کروم‌کست، حافظه داخلی را افزایش داده و پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD را نیز به آن اضافه کند.

درباره احتمال عرضه نسل جدید کروم‌کست چه فکر می‌کنید؟ آیا برای هوشمندسازی تلویزیون خود، از کروم‌کست استفاده کرده یا به سراغ اندروید باکس‌های متفاوت دیگر رفته‌اید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)