خانهاخبار
نمایشگر‌های microLED اختصاصی اپل را ال جی تولید خواهد کرد

نمایشگر‌های microLED اختصاصی اپل را ال جی تولید خواهد کرد

در روزهای اخیر خبری داشتیم مبنی بر اینکه اپل قصد دارد صفحه نمایش microLED طراحی شده خود را در محصولات آینده‌اش استفاده کند، حال امروز راس یانگ گفته که این نمایشگرها توسط ال جی برای اپل ساخته خواهد شد.
۱۴۰۱/۱۰/۲۴

به گفته راس یانگ تحلیلگر صنعت نمایشگر، صفحه نمایش‌های microLED با طراحی سفارشی اپل برای مدل های آینده اپل واچ توسط ال جی تولید خواهد شد.

یانگ امروز در توییتی توضیح داده که شرکت ال جی دیسپلی در حال ساخت یک خط تولید کوچک برای نمایشگرهای microLED اپل است که برای مدلی از اپل واچ است که قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. طبق گزارش‌ها این مرکز وظیفه تامین پنل‌های microLED بر عهده دارد و در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ افتتاح می‌شود. اوایل این هفته بود راس یانگ گفت که اپل در بهار ۲۰۲۵ یک اپل واچ با نمایشگر microLED معرفی خواهد کرد.

image

به نظر می‌رسد که آخرین اظهارات یانگ، پاسخی به گزارش بلومبرگ باشد که گفته اپل در پایان سال ۲۰۲۴ با نمایشگر طراحی شده microLED خود برای اپل واچ اولترا و با هدف بلند مدت کاهش اتکا به تامین کنندگانی مانند سامسونگ و ال جی، به استقبال این سیاست می‌رود. به گفته یانگ اپل همچنان تا حدودی به شرکای خود وابسته خواهد بود، چرا که فرآیند کامل تولید نمایشگرهای اختصاصی اپل، توسط این شرکت انجام نخواهد شد.

در اوایل این ماه تحلیلگر معروف جف پو هم گفته بود که نسل جدید اپل واچ رده بالا از یک صفحه نمایش microLED بزرگتر از ۲٫۱ اینچ استفاده خواهد کرد که در مقایسه با مدل‌های قبلی اپل واچ با نمایشگرهای اولد، روشنایی بیشتری را ارایه می‌دهد. این مدل احتمالا نسخه جدید از اپل واچ اولترا است که سپتامبر گذشته (شهریور ۱۴۰۱) معرفی شد و دارای صفحه نمایش ۱٫۹۲ اینچ است.

فن‌آوری microLED دارای LEDهای میکروسکوپی است که پیکسل‌ها را تشکیل می‌دهند و رنگ دقیق‌تر، کنتراست بالا برای بهبود HDR و مشاهده در شرایط نوری غیر بهینه، پشتیبانی از زوایای دید وسیع‌تر، کاهش احتمال سوختن صفحه نمایش، تاخیر کم برای نرخ‌های تازه سازی بالاتر و بهبود کارایی را به ارمغان می‌آورند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)