خانهاخبار
سامسونگ شاید در ماه آینده از اطلاعات جدیدی در مورد تراشه سری گلکسی اس ۲۵ پرده‌برداری کند

سامسونگ شاید در ماه آینده از اطلاعات جدیدی در مورد تراشه سری گلکسی اس ۲۵ پرده‌برداری کند

شاید در طی معرفی سری گلکسی اس ۲۳، اطلاعاتی درباره چیپست پیشرفته آینده سامسونگ ارائه شود.
۱۴۰۱/۱۰/۱۸

بر اساس شایعات، بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ اکنون در حال توسعه تراشه برای گوشی‌های پرچمدار خود بوده که برای سری گلکسی اس به کار خواهد رفت. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت ممکن است دیگر از تراشه‌های اگزینوس در گوشی‌های هوشمند بالارده خود استفاده نکند. یک شایعه جدید نیز مدعی است که به زودی می‌توانیم اطلاعات بیشتری در مورد پردازنده پیشرفته این شرکت کسب کنیم.

image

 

طبق گفته‌های افشاگر معروف فعال در توییتر به نام Ice Universe، بخش تلفن همراه سامسونگ جزئیات بیشتری را در مورد اولین چیپست موبایل داخلی خود در طول عرضه سری گلکسی اس ۲۳ فاش خواهد کرد. تیم را، مدیرعامل بخش تلفن همراه سامسونگ می‌تواند در رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ که در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۳ (مصادف با ۱۲ بهمن ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد، یک تیزر در مورد این گوشی هوشمند پیشرفته به طرفداران ارائه دهد. گفته می‌شود این چیپست برای سری گلکسی اس ۲۵ که در اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد، توسعه داده شده است.

در حالی که هنوز هیچ اطلاعات دقیق در مورد مشخصات اولین چیپست بالارده سامسونگ به بیرون درز نکرده است، اما بر اساس شایعات این پردازنده با استفاده از فرآیند ساخت نسل دوم یا سوم ۳ نانومتری GAA توسط Samsung Foundry ساخته خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ تیمی متشکل از هزاران مهندس بوده که یک متخصص نیمه‌هادی کهنه‌کار از اپل نیز در بین آن‌ها دیده می‌شود. اگر اولین تراشه این شرکت کره‌ای با موفقیت مواجه شود، احتمالا شاهد ناپدید شدن تراشه‌های اگزینوس برای همیشه از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی و فراموش شدن آن در خاطر طرفداران سامسونگ باشیم.

اما برای تیمی که چیپست‌های اگزینوس را برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ توسعه می‌دهد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در حال حاضر، این تیم توسط بخش System LSI سامسونگ استخدام شده و شایعات نیز ادعا می‌کنند که احتمالا سامسونگ از آن‌ها برای ساخت تراشه‌های نیمه‌رسانا برای خودروها و کمک به برندهای دیگر مانند گوگل برای توسعه تراشه کمک خواهد گرفت. با این حال، در طی چند سال آینده، همچنان می‌توانیم شاهد حضور تراشه‌ها اگزینوس در گوشی‌های هوشمند میان‌رده گلکسی باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)