خانهاخبار
جزییات گوشی معرفی نشده آنر مجیک 5 لایت به بیرون درز کرد

جزییات گوشی معرفی نشده آنر مجیک 5 لایت به بیرون درز کرد

امروز در Google Play Console اطلاعاتی نظیر طراحی، چیپست، صفحه نمایش و موارد دیگر از گوشی آینده آنر مجیک 5 لایت و یک مدل پریمیوم از این سری افشا شد.
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

سری آنر مجیک 4 اولین بار در ماه فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) عرضه شد، بنابراین منطقی است که بگوییم تقریبا زمان عرضه سری جدید آن فرا رسیده است. به نظر می‌رسد قرار است مدل پریمیوم مجیک 5 از اسنپدراگون 8 نسل دوم استفاده کند، اما این تمام ماجرا نیست و یک مدل «لایت» مقرون به صرفه از این سری هم وجود خواهد داشت و آن مدل از تراشه کم مصرف اسنپدراگون 695 بهره خواهد برد؛ تمامی این اطلاعات امروز از Google Play Console یا GPC استخراج شده است.

این در حالی است که آنر مجیک 4 لایت نیز از اسنپدراگون 695 استفاده کرده است، اما به نظر می‌رسد این نسخه از تراشه مذکور با قبلی متفاوت باشد. شش هسته کوچک مشتق شده از Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز به جای 1.7 گیگاهرتز از مدل قبلی یکی از این تفاوت‌ها خواهد بود؛ از طرفی دو هسته بزرگ هم مبتنی بر Cortex-A78 به مانند تراشه اثلی با فرکانس 2.2 گیگاهرتز در مجموع وظیفه پردازش انواع عملیات را بر عهده خواهند داشت.

آنر پیش‌تر هم از این چیپست استفاده کرده است، این شرکت در آنر X9 5G از همین تراشه با هسته‌های کوچک خود با فرکانس 1.8 گیگاهرتز استفاده کرده است. به غیر از این تفاوت، تقریبا می‌توان گفت که X9 با آنر مجیک 4 لایت تفاوتی ندارند و اتفاقا این دو به فاصله یک هفته در بازار عرضه شدند.

آنر مجیک 5 لایت (با نام مستعار Honor HNRMO-Q و RMO-NX1) اندروید نسخه ۱۲ را اجرا خواهد کرد و رم آن نیز بر اساس اطلاعات GPC به میزان ۸ گیگابایت خواهد بود. همچنین صفحه نمایش دارای رزولوشن +FHD یعنی ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت تصویر ۲۰:۹ خواهد بود. اندازه نمایشگر گوشی مذکور هنوز مشخص نیست اما مدل ۲۰۲۲ این گوشی دارای صفحه نمایش  ۶٫۸۱ اینچی بود و به احتمال قوی این مدل جدید هم با همین اندازه نمایشگر عرضه شود. از تصویر ارسال شده توسط GPC به نظر می‌رسد که این گوشی دارای صفحه نمایش خمیده خواهد بود، این در حالی است که مجیک 4 لایت صفحه نمایش تخت داشت.

با توجه به اینکه عرضه این گوشی در آینده‌ای نه چندان دور رخ خواهد داد، باید به زودی شاهد جزییات بیشتر در مورد آنر مجیک 5 باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)