خانهاخبار
گوگل پیکسل فولد برای رقابت مستقیم با گلکسی زد فولد ۵ عرضه خواهد شد

گوگل پیکسل فولد برای رقابت مستقیم با گلکسی زد فولد ۵ عرضه خواهد شد

بر اساس گزارش‌ها، گوگل قصد دارد دستگاه تاشوی خود را همزمان با سامسونگ عرضه کرده و به جنگ مستقیم شرکت کره‌ای برود.
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

شرکت گوگل اکنون در حال آماده‌سازی است تا بالاخره امسال اولین گوشی تاشوی خود را معرفی کند. همچنین ممکن است عرضه این دستگاه در سه ماه تابستان باشد. دقیقا زمانی که سامسونگ قصد دارد از گلکسی زد فولد ۵ رونمایی کند.

image

 

The Elec، منبع زنجیره تامین سامسونگ گزارش داده که این گوشی که به صورت آزمایشی گوگل پیکسل فولد نام داشته، در سه ماهه جولای تا سپتامبر (مصادف با ماه تیر تا ماه شهریور) وارد تولید انبوه خواهد شد. اطلاعات داخلی نیز حاکی از آن است که سامسونگ دیسپلی سفارشات نمایشگر‌های ۷.۵۷ اینچی با پنل OLED تاشو و صفحه نمایش پوششی ۵.۶ اینچی را برای گوگل پیکسل فولد دریافت کرده که در ماه جولای یا آگوست (مصادف با ماه تیر یا مرداد) به طور انبوه شروع به ساخت آن‌ها خواهد کرد.

مشخصات گوگل پیکسل فولد

با توجه به اینکه انتظار می‌رود گلکسی زد فولد ۵ در اواخر آگوست (مصادف با اوایل شهریور) عرضه شود، ممکن است گوگل اولین گوشی تاشوی خود را برای رقابت با بهترین گوشی سامسونگ برنامه‌ریزی کرده باشد. با توجه به اینکه خط تولید سامسونگ تا کنن چند گوشی را پشت سر گذاشته است و توانسته توانایی خود را در بازار به اثبات برساند، شاید این کار گوگل چندان مناسب نباشد. البته که گزارش شده گوگل ۲ بار (یک بار در سال ۲۰۲۱ و یک بار در سال ۲۰۲۲) گوشی تاشوی خود را به تعویق انداخته است. به همین دلیل شاید گوگل اکنون توانسته یک تاشوی تمام‌عیار از ارزش بالا از نظر نرم‌افزار و مزایای مولتی تسکینگ تولید کرده و برای همین قصد دارد به جنگ مستقیم سامسونگ برود.

این به آن معنا بوده که گوگل پیکسل فولد باید با جدیدترین و بهترین مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در زمان عرضه به دست کاربران برسد. اما متاسفانه به گزارش منابع زنجیره تامین، گوگل قصد دارد اولین گوشی هوشمند تاشوی خود را با مشخصاتی که مدت‌ها در مورد آن صحبت می‌شد عرضه کند.

اکنون باید منتظر نمایشگر تاشو داخلی ۷.۶ اینچی و صفحه نمایش خارجی ۵.۶ اینچی در این گوشی باشیم. اما نه از آخرین نسل پنل‌های OLED که سامسونگ قصد دارد از آن‌ها برای گلکسی زد فولد ۵ استفاده کند. همچنین انتظار می‌رود بار پردازشی این گوشی بر دوش تراشه گوگل تنسور G2 باشد. چیپستی که از نظر هوش مصنوعی و پردازش تصویر عملکردی عالی دارد، اما پیش‌بینی می‌شود توان شکست دادن اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را نداشته باشد. تراشه‌ای که سامسونگ احتمالا در گوشی‌های تاشوی خود از آن‌ها استفاده خواهد کرد.

رابط گوگل فولد در اندروید 14L

با این حال، گوگل قبلا یک نسخه اختصاصی L را برای اندروید ۱۲ برای انجام چند کار در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو ارائه کرده بود. برای همین انتظار می‌رود اندروید ۱۴ که در کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O 2023 که در ماه می (مصادف با اردیبهشت ۱۴۰۲) معرفی خواهد شد، به این سنت ادامه دهد.

همچنین انتظار می‌رود گوگل در زمان معرفی این نرم‌افزار تاکید زیادی بر کاربردی بودن این محصول روی گوشی‌های تاشو کند. عاملی که باعث می‌شود معرفی گوگل پیکسل فولد در تابستان را قوت ببخشد.

زمانی که اندروید 12L معرفی شد، شایعات می‌گفتند گوگل در زمان معرفی در واقع نکاتی را برای عرضه گوگل پیکسل فولد ارائه داده است. اما اکنون که معرفی و عرضه این گوشی با تأخیر مواجه شده، این گوشی احتمالا با سیستم عامل 14L عرضه خواهد شد. اکنون دیگر تقریبا تنها چیزی که از این گوشی باقی مانده، طراحی و رندرهایی است که کاربران را بسیار هیجان‌زده خواهد کرد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)