خانهاخبار
سال ۲۰۲۲ یک سال فوق‌العاده برای اپل واچ بود

سال ۲۰۲۲ یک سال فوق‌العاده برای اپل واچ بود

با وجود سال فوق‌العاده‌ای که اپل در زمینه ساعت‌های هوشمند پشت سر گذاشت، اما اپل واچ سری ۹ نیاز به تغییرات بزرگی دارد.
۱۴۰۱/۱۰/۱۱

اگر بخواهیم برآیند سال گذشته میلادی در مورد اپل واچ را بیان کنیم، شاید فکر کنید باید تمام مدت را در مورد اپل واچ اولترا حرف بزنیم. اما موارد دیگری نیز در مورد این گجت پوشیدنی و دوست‌داشتنی اپل وجود دارد.

image

 

وقتی به اپل واچ اولترا و قابلیت‌های جدید واچ او اس ۲۰۲۲ که فکر کنیم، واقعا می‌توان احساس کرد که تمامی اپل واج‌های قبلی در برابر اپل واچ اولترا از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک شوخی هستند.

اما این به آن معنا نیست که تنها دستاورد اپل در سال جاری، تنها اپل واچ اولترا بوده است. نسل دوم اپل واچ SE و اپل واچ سری ۸ هر دو بروزرسانی‌های قابل توجهی را دریافت کردند. در هر صورت با وجود اپل واچ اولترا، به نظر می‌رسد اپل واچ سری ۸ تنها یک نسخه با ارتقا خیلی کم در مقایسه با اپل واچ سری ۷ بوده است.

در واقع در زمینه اپل واچ امسال، وقتی اپل واچ SE و اپل واچ سری ۸ را با اپل واچ اولترا مقایسه کنید، بسیار شبیه به مقایسه آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو است. البته این به آن معنا نیست که آیفون ۱۴، اپل واچ SE یا اپل واچ سری ۸ کیفیت کافی را ندارند. در اصل به آن معنا است که به اندازه برادر بزرگ‌تر خود، حرفه‌ای و تخصصی نیستند.

اما پس از گذر از دنیای سخت‌افزارها، وارد بخش نرم‌افزار می‌شویم. سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمند اپل توانست اعتباری کافی به اپل واچ اولترا برای پالایش اطلاعات سلامتی کاربران بدهد. بدون شک می‌توان گفت در سال گذشته واچ او اس تأثیر بیشتری از اپل واچ SE و اپل واچ سری ۸ بر روی گجت‌های پوشیدنی اپل داشت. شاید بتوان واچ او اس ۹ را قهرمان گمنام دنیای اپل واچ امسال نامید.

بنابراین، اکنون می‌توانیم به چیزهایی که اپل توانسته با اپل واچ و واچ او اس به آن‌ها دست پیدا کند، نگاهی بیندازیم:

اپل واچ اولترا برجسته است

image

اپل واچ اولترا

جای تعجبی ندارد که اپل واچ اولترا، توانست در دنیای اپل واچ امسال کاملا برجسته باشد. طراحی جدید و مستحکم و ویژگی‌های پیشرفته این ساعت را بیش از سایر گجت‌های پوشیدنی جذاب می‌کند. شاید این ساعت بتواند کاری کند بیش از آنچه به آیفون عادت کرده‌اند، به اپل واچ عادت کنند.

همچنین نویسنده سایت iMore اذعان داشته:

«اکنون من چند ماهی است که از اپل واچ اولترا استفاده می‌کنم. اکنون پس از سال‌ها سرانجام اپل ساعت دلخواه من را برآورده کند. این ساعت واقعا مانند یک جانور است. اپل واچ اولترا از دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سوازی، مسافرت و تمامی ضرباتی که آدم در طول با آن‌ها مواجه می‌شود جان سالم بدر برده و بدون خط و خش مانده است.»

اکنون اپل با این ساعت در حال ورود به قلمرو جدیدی از ساعت‌های هوشمند است و اکنون شاید بتواند Garmin که یک تولیدکننده برجسته ساعت‌های هوشمند است را شکست دهد. تنها کاری که شاید اپل واچ اولترا اکنون نمی‌تواند انجام داده، این است که نمی‌تواند از طریق ویژگی‌های ماهواره‌ای آیفون ۱۴، سرویس Emergency SOS جدید اپل را در اختیار بگیرد.

اپل واچ سری ۸ شاید خسته‌کننده باشد، اما معنادار است...

image

اپل واچ سری ۸

امسال با توجه به معرفی اپل واچ اولترا، اپل واچ سری ۸ چندان مورد توجه واقع نشد. این موضوع شاید باعث شود اپل در اپل واچ سری ۹ بسیار شگفتی ایجاد کند. اما این ساعت توانست دو چیز بدست آورد که معانی زیادی دارد.

اولین چیزی که آخرین نسل اپل واچ استاندارد در سال ۲۰۲۲ به آن دست پیدا کرد، یک سنسور دما بود. در حالی که مردان ممکن است زیاد به این ویژگی توجه نکنند، اما از این سنسور برای پایش دقیق‌تر چرخه قاعدگی در بانوان بسیار کاربری است. همچنین اپل وعده داده با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری، موارد کاربرد و عملکرد این قابلیت را بهبود ببخشد.

دیگر قابلیتی که در اپل واچ سری ۸ مورد استقبال قرار گرفت، قابلیت Crash Detection یا همان تشخیص تصادف است. ویژگی ایمنی جدید اپل به این صورت عمل کرده که به طور خودکار تصادف را شناسایی کرده و با خدمات اضطراری ارتباط برقرار می‌کند. این ویژگی در خانواده آیفون ۱۴ و حتی اپل واچ SE جدید نیز گذاشته شده است. در مجموع این که اپل توانسته چنین قابلیتی را به ساعت‌های هوشمند هم بیاورد، نکته حائز اهمیتی است.

به جز دو مورد ذکر شده، دیگر چیز زیادی در مورد اپل واچ سری ۸ برای گفتن وجود ندارد. در حالی که این قابلیت‌ها برای برخی افراد تنها قابل درک است، اما ویژگی‌های اضافه شده برای کسانی که به آن‌ها نیاز دارند بسیار پراهمیت است. در کل اگر شما اپل واچ سری ۷ دارید و مشکلی ندارد، هیچ دلیل موجهی برای آپگرید کردن به اپل واچ سری ۸ وجود ندارد.

اپل واچ SE 2 نتوانست انتظارات را برآورده کند

image

اپل واچ SE 2

در حالی که امسال به شایستگی همه توجه‌ها به سمت اپل واچ اولترا جذب شده است، نسل دوم اپل واچ SE ممکن است بهترین گزینه امسال با توجه به قیمت و ویژگی‌ها باشد.

در حالی که این ساعت هوشمند بسیار از ویژگی‌های خوب اپل واچ اولترا و اپل واچ سری ۸ را ندارد، اما می‌تواند نیاز روزمره کاربر را به عنوان یک ساعت هوشمند به ویژه در زمینه سلامت و ایمنی برطرف کند.

با وجود اینکه اپل واچ SE 2 تقریبا نصف اپل واچ سری ۸ قیمت دارد، اما همچنان مملو از نوتیفیکیشن‌های ضربان قلب بالا و پایین، اعلان‌های ریتم نامنظم و اعلان‌های تناسب اندام قلبی و ردیابی چرخه است. اپل واچ SE 2 علاوه بر تمام نظارت بر قلب و سلامت، دارای تعداد زیادی ویژگی ایمنی از جمله SOS اضطراری، تشخیص سقوط و تشخیص تصادف است.

تمام این قابلیت‌ها تنها با قیمت پایه ۲۴۹ دلار عرضه شده و اپل واچ SE را به یک ساعت هوشمند با ارزش خرید بسیار بالا تبدیل می‌کند. به طور جدی، این قیمت برای چیزی که اکنون در این ساعت دریافت خواهید کرد، دیوانه‌کننده است.

واچ او اس ۹ بروزرسانی‌های متوسطی دریافت می‌کند

image

اپل واچ

اگرچه شاید در میان این همه ساعت، واچ او اس ۹ کوچک به نظر برسد، اما نباید فراموش کرد که سخت‌افزار بدون نرم‌افزار تنها تکه‌ای فلز است. اگرچه اکنون بسیاری از ویژگی‌های جدید ساعت‌های اپل به سمت دوندگان و ورزشکاران سخت‌کوش و علاقه‌مند به آن‌ها متمایل شده، اما هنوز افرادی وجود داشته که به معنا واقعی دوستدار تکنولوژی هستند و از آن استقبال می‌کنند.

یکی از این ویژگی‌های تازه، برنامه جدید Medications است که به کاربران اجازه می‌دهد میزان و زمان داروهایی را که در حال حاضر مصرف می‌کنند، پیگیری کنند. این برنامه همچنین در صورتی کار می‌کند که شما اطلاعات آن را با اعضای خانواده به اشتراک بگذارید. بنابراین می‌توانید مطمين باشید که اعضای خانواده بدون اطلاع از اینکه کجا هستید، از مصرف یا عدم مصرف داروی شما اطلاع پیدا خواهند کرد.

واچ او اس ۹ همچنین قابلیت ردیابی مراحل خواب را برای کسانی که از قابلیت ردیابی خواب استفاده می‌کنند فعال کرده است. این ویژگی یک سطح اضافی از جزئیات بوده که به شما کمک می‌کند به اطلاعات بیشتری از کیفیت خواب خود دست پیدا کنید.

این سیستم عامل همچنین یک ویژگی جدید برای کسانی که دارای A-Fib هستند و یک طراحی جدید به برنامه Compass اضافه کرده است. جدا از موارد ذکر شده، چیز زیادی برای واچ او اس وجود ندارد. البته این به آن معنا نبوده که اپل نیاز به تلاش زیادی برای بهبود واچ او اس دارد، اما این سیستم عامل در حال حاضر پرجمعیت‌ترین سیستم عامل ساعت هوشمند دنیا است.

با نگاهی به اپل واچ و واچ او اس امسال، دیدن این حجم از پیشرفت اپل در زمینه ساعت هوشمند شگفت‌انگیز بود؛ به خصوص اپل واچ اولترا. در حالی که این ساعت لیاقت همه توجه‌های جذب شده را داشت، اما بی‌انصافی است که نگوییم در حق اپل واچ سری ۸ و اپل واچ SE 2 کم‌لطفی شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)