خانهاخبار
مدیر عامل اپل خرید تراشه‌های ۴ نانومتری را تایید کرد

مدیر عامل اپل خرید تراشه‌های ۴ نانومتری را تایید کرد

تیم کوک امروز تایید کرده که اپل قرار است تراشه‌های ۴ نانومتری شرکت TSMC را که در خاک آمریکا تولید می شوند، خریداری کند.
۱۴۰۱/۹/۱۷

به گزارش CNBC، تیم کوک مدیر عامل اپل امروز تایید کرده که اپل قصد دارد تراشه‌های تولید کارخانه‌های شرکت TSMC مستقر در آمریکا را که در آریزونا در حال ساخت هستند، خریداری کند.

image

 

او در هنگام اعلام سرمایه‌گذاری شرکت TSMC ایالت آریزونا که با حضور جو بایدن رییس جمهور آمریکا برگزار شد، در آنجا حضور داشت. کوک گفت که اکنون به لطف تلاش بی‌وقفه بسیاری از افراد، این تراشه‌ها می‌توانند با افتخار مهر «ساخت آمریکا» را بر روی خود ببینند که این لحظه‌ای فوق‌العاده مهم است.

امروز فقط آغاز است. امروز ما تخصص TSMC را با نبوغ بی‌نظیر کارگران آمریکایی ترکیب می‌کنیم. ما در حال سرمایه‌گذاری در آینده‌ای روشن‌تر و قوی‌تر هستیم، ما در حال کاشت بذر خود در صحرای آریزونا هستیم و در اپل مفتخریم که به رشد آن کمک می‌کنیم.

TSMC تمام تراشه‌هایی را که در آيفون‌ها، آیپدها، مک‌ها و سایر دستگاه‌های اپل استفاده می شود، تولید می‌کند. در حال حاضر تراشه‌ها به طور عمده در تایوان تولید می‌شوند، اما این شرکت در حال ساخت دو کارخانه در آریزونا است، زیرا اپل به دنبال انتقال تولید بیشتر تراشه در خاک آمریکا است. TSMC قصد دارد ۴۰ میلیارد دلار هزینه کند که اولین کارخانه در سال ۲۰۲۴ و دومین کارخانه در سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری برسد.

یکی از کارخانه‌های شرکت TSMC در آریزونا در سال ۲۰۲۴ تراشه‌های ۴ نانومتری تولید خواهد کرد و در آینده TSMC قرار است از این کارخانه جهت تولید تراشه‌های پیشرفته‌تر ۳ نانومتری برای اپل استفاده کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)