خانهاخبار
سری شیائومی 13 احتمالا 20 آذر ماه رونمایی خواهد شد

سری شیائومی 13 احتمالا 20 آذر ماه رونمایی خواهد شد

سری پرچمدار شیائومی پس از لغو رویداد رونمایی آن حالا به نظر می‌رسد تا چهار روز دیگر معرفی خواهد شد.
۱۴۰۱/۹/۱۶

همانطور که می‌دانیم، سری پرچمدار جدید شیائومی موسوم به سری شیائومی 13 قرار بود در تاریخ 1 دسامبر مصادف با 10 آذر معرفی شود ولی به دلیل درگذشت رهبر سابق حزب کمونیست چین، برند شیائومی تصمیم بر لغو رویداد معرفی این سری پرچمدار گرفت. در این راستا، تا به امروز نیز حساب رسمی این برند چینی در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت آن زمان معرفی سری شیائومی 13 را اعلام نکرده است ولی به تازگی گزارشی منتشر شده است که به زمان رونمایی احتمالی این سری پرچمدار اشاره دارد.

طبق این گزارش، برخی از کاربران اسکرین‌شات‌هایی را از برنامه Mi Store در شبکه اجتماعی چینی Weibo به اشتراک گذاشته‌اند که اذعان دارد سری شیائومی 13 در تاریخ 11 دسامبر مصادف با 20 آذر (یکشنبه هفته آینده) در چین رونمایی خواهد شد. جدا از سری شیائومی 13، دیگر محصولات این برند چینی مانند ساعت هوشمند شیائومی واچ S2، شیائومی بادز 4، رابط کاربری MIUI 14 و اولین کامپیوتر دسکتاپ شیائومی به نام شیائومی مینی هاست (Mini Host) نیز در طی این رویداد معرفی خواهد شد.

شایان ذکر است شایعات و گزارش‌های پیشین بخش بزرگی از مشخصات فنی سری پرچمدار شیائومی 13 را فاش ساخته‌اند. طبق این گزارش، نسخه استاندارد شیائومی 13 از نمایشگر تخت 6.36 اینچی با پنل امولد E6  و نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره خواهد برد. از آن سو، شیائومی 13 پرو نیز به نمایشگر 6.73 اینچی امولد با رزولوشن تصویر QHD+ و لبه‌های خمیده مجهز خواهد بود که از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

قلب تپنده سری شیائومی 13 تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو است که با حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. در این راستا، سخت‌افزار شیائومی 13 از طریق باتری 4500 میلی‌امپر ساعتی با شارژ 67 واتی تغذیه خواهد کرد در حالی که انرژی موردنیاز برای فعالیت‌های پردازشی شیائومی 13 پرو توسط باتری 4820 میلی‌امپر ساعتی تامین خواهد شد که از شارژ باسیم 120 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

image

در بخش دوربین، شیائومی 13 از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی و سنسور 10 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. به علاوه، در پنل پشتی مدل پرو سری نیز دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور پرچمدار 1 اینچی IMX989 جای خواهد گرفت. همراه با این دوربین، لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی نیز به ثبت تصاویر خواهد پرداخت. نرم‌افزار سری شیائومی 13 نیز اندروید 13 بر پایه رابط کاربری MIUI 14 خواهد بود. سری شیائومی 13 احتمالا در نسخه چرمی روانه بازار خواهد شد در حالی که مدل استاندارد در نسخه شیشه‌ای و مدل پرو در نسخه سرامیکی نیز عرضه خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۹/۱۶
بسیاری شاید گمان کنند که منظور از "سرامیک" یعنی همان سرامیکی که ما توی سرویس‌ها و چاله‌سرویس‌ها استفاده می‌کنیم، خیر✋? چنین نیست. بلکه نوعی سرامیک‌فوق‌مرغوب‌‌ و صیقل‌خورده و هوشگِل‌موشگِل است.
نسخه‌ی چرمی هم منظور چرمِ مصنوعی‌ست، نه چرم ساقِ پای شترمرغ ماده و تمساحِ مرداب‌ فلان‌ نواحی