خانهاخبار
اپل دستگاه‌های جدیدی را به لیست محصولات منسوخ شده اضافه کرد

اپل دستگاه‌های جدیدی را به لیست محصولات منسوخ شده اضافه کرد

اپل امروز لیست محصولات منسوخ شده و قدیمی خود را با تعدادی مک و یک اپل واچ به روز کرد.
۱۴۰۱/۹/۱۰

اپل امروز لیست محصولات منسوخ شده و قدیمی خود را به روز کرد که نام چندین مدل آیمک متعلق به سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هم در آن به چشم می‌خورد. این مک‌ها پیش‌تر در لیست محصولات قدیمی بودند، اما اکنون دیگر منسوخ شده به حساب می‌آیند و واجد شرایط تعمیر نیستند.

مک‌های منسوخ شده شامل آیمک‌های ۲۱٫۵ و ۲۷ اینچی اواخر ۲۰۱۳، آیمک‌های ۲۱٫۵ اینچی اواسط ۲۰۱۴ و آیمک‌های ۲۷ اینچی رتینا 5K اواخر سال ۲۰۱۴ هستند. آیمک ۲۷ اینچی اواخر سال ۲۰۱۴ اولین آیمک با صفحه نمایش رتینا 5K بود. در آن زمان فیل شیلر گفته بود که این دیوانه‌کننده‌ترین دستگاه مک است که تا به حال ساخته‌ایم.

image

 

اپل ۷ سال پس از فروش آخرین دستگاه این محصولات، آنها را منسوخ اعلام کرده است؛ این در حالی است که تمام خدمات سخت افزاری برای محصولات منسوخ شده دیگر امکان پذیر نخواهد بود و ارایه دهندگان خدمات قادر به سفارش قطعات برای این دستگاه‌های منسوخ شده نیستند. بنابراین آیمک‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ دیگر نمی‌توانند با قطعات اپل تعمیر شوند.

اپل امروز اپل واچ سری ۲ را هم به عنوان یک دستگاه قدیمی معرفی کرد. لیست محصولات قدیمی دستگاه‌هایی را نشان می‌دهد که اپل بیش از ۵ سال پیش و کمتر از ۷ سال پیش توزیع آنها را برای فروش متوقف کرده است. اپل خدمات و قطعات دستگاه‌های قدیمی را تا ۷ سال یا طبق قانون ارایه می‌دهد، اما تعمیرات آنها منوط به در دسترس بودن قطعات است.

هم اپل واچ اصلی و هم اپل واچ سری ۲ حالا در دسته محصولات قدیمی قرار داده شده‌اند؛ محصولاتی که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ عرضه شدند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۴۰۱/۹/۱۱
اپل هیچ قطعه اصلی از خودش نداره. اکثر قطعات قابل تعویض که برای یک آپگرید لازمه مثل رم و هارد ساخت سامسونگ یا شرکتهای دیگه هست. آدم خودش میتونه تهیه کنه. سی پی یوهایی هم که روی این محصولات به اصطلاح خارج از رده هستند هنوز جوابگو هستند. سیستم عامل MacOs montenery هم به شکل غیررسمی قابل نصب حتی روی مک بوکهای 2008 هم هست.
نتیجه اینکه تو تله ی خرید محصول جدید نیفتید، البته اگر مشکل مالی ندارید که نوش جونتون آخرین مدلها رو بخرید و حالشو ببرید.