خانهاخبار
جدیدترین تراشه کوالکام اسنپدراگون 782G از راه رسید

جدیدترین تراشه کوالکام اسنپدراگون 782G از راه رسید

شرکت کوالکام به تازگی تراشه جدید میان‌رده خود را که در واقع جایگزینی برای +778G است، با بهبودهای نسبی معرفی کرده است.
۱۴۰۱/۹/۲

جدیدترین تراشه شرکت کوالکام اسنپدراگون (728G (SM7325-AF است که به تازگی معرفی شده است و در واقع یک ارتقای نسبی برای اسنپدراگون +778G است. اسنپدراگون 728G به مانند +778G یک چیپست ۶ نانومتری با پردازنده ۸ هسته‌ای Kryo 670 و Adreno 642L است.

image

 

این پردازنده دارای تنظیمات هسته‌های مشابه با اسنپدراگون +778G است، اما تا ۲۰۰ مگاهرتز سریع‌تر از مدل ذکر شده است. به لطف این افزایش نسبی سرعت کلاک، این پردازنده حدود ۵ درصد سریع‌تر است، در حالی که پردازنده گرافیکی آن ۱۰ درصد از اسپدراگون +778G سریع‌تر است. این پردازنده جدید از همان معماری پیشین «Fused AI Accelerator» برخوردار است که پشتیبانی ISP سه گانه ۱۴ بیتی و توانایی پردازش تا ۲ گیگاپیکسل بر ثانیه و رزولوشن تا ۲۰۰ مگاپیکسل را به ارمغان می‌آورد.

مودم موجود بر روی این تراشه هم همان مدل اسنپدراگون X53 با پشتیبانی از Sub-6 GHz و mmWave است، در حالی که وای فای نسخه 6 آن تا سرعت ۲٫۹ گیگابیت بر ثانیه را با ظرفیت کافی در طیف ۶ گیگاهرتز به همراه بلوتوث 5.2 یکپارچه ارایه می‌دهد.

شرکت کوالکام اعلام نکرده است که کدام گوشی‌ها از تراشه جدید اسنپدراگون 782G استفاده خواهند کرد، اما یکی از گزینه‌های احتمالی این پردازنده، گوشی آنر 80 است که به نظر می‌رسد با این پردازنده معرفی شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)