خانهاخبار
آی او اس ۱۶ و خداحافظی با آيفون X

آی او اس ۱۶ و خداحافظی با آيفون X

آیفونی که پایه گذار آیفون‌های مدرن امروزی بود، از سال آینده بازنشست می‌شود!
۱۴۰۱/۸/۱۵

همان طور که می‌دانید، نسخه عمومی iOS 16 مدت زمان زیادی است که در دسترس کاربران قرار گرفته و به صورت پیش فرض، آیفون ۸ تا آخرین نسل از آیفون در شرایط فعلی، یعنی آیفون ۱۴ را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. ظاهرا اگر اتفاق خاصی روی ندهد، آی او اس ۱۶ آخرین نسخه از سیستم عامل آيفون خواهد بود که برای iPhone X عرضه می‌شود و به این ترتیب، باید با این گوشی هوشمند دوست داشتنی خداحافظی کنیم.

مطمئنا بسیاری از تحلیلگران و طرفداران اپل با این موضوع موافق هستند که آیفون X پس از نسخه اصلی این محصول که در سال ۲۰۰۷ رونمایی و عرضه شد، یکی از مهم ترین گوشی‌های هوشمند اپل به حساب می‌آید و احتمالا در خرداد ماه سال ۱۴۰۲، اپل به صورت رسمی با این محصول فوق العاده (از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری) خداحافظی خواهد کرد.

البته مانند همیشه، ممکن است اتفاقاتی در این میان رخ داده و اپل کاربران این محصول را سورپرایز کرده و یک سال دیگر نیز از آیفون X پشتیبانی به عمل آورد. به همین دلیل به طور قطع نمی‌توان گفت که زمان آپگرید به گزینه‌های بالاتر فرا رسیده است یا خیر.

image

فردی در حال کار با آیفون X

آیفون ۱۰ اولین محصولی نبود که به ناچ مجهز بود، اما تأثیر گذارترین گزینه در این حوزه به حساب می‌آید و پس از عرضه آن، شرکت‌های زیادی اقدام به تولید محصول با زبان طراحی iPhone X کردند. اپل می‌توانست مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند، سنسور تاچ آیدی را به سمت راست بدنه و درون دکمه پاور انتقال داده و به این ترتیب شاهد یک آیفون با نمایشگر تمام صفحه باشیم. اما تیم کوک و سایر متخصصان اپل چیزی با عنوان فیس آیدی (تکنولوژی تشخیص چهره) را در نظر داشتند که به این ترتیب فضایی زیادی از قسمت بالای نمایشگر را به خود اختصاص می‌داد. تکنولوژی تشخیص چهره پیش از آیفون X در گوشی‌های اندرویدی وجود داشت، اما اپل با ارائه یک فناوری انقلابی، درست ترین حالت ممکن را در اختیار کاربران خود قرار داد که به صورت کاملا سه بعدی و دقیق، صورت کاربر را اسکن کرده و از این طریق، قفل نمایشگر باز می‌شد.

با گذشت زمان، فناوری تشخیص چهره توانست بسیاری از علاقمندان به تکنولوژی تشخیص اثر انگشت را به سمت خود جذب کند و حالا این افراد، به هیچ عنوان حاضر به بازگشت به گذشته نیستند.

همچنین تا پیش از عرضه iPhone X، کاربران آیفون با دکمه هوم و کاربران اندرویدی نیز با دکمه‌های دیگر با گوشی هوشمند خود در تعامل بودند. اما این محصول با ورود خود، شیوه کار با تلفن همراه را با دگرگونی‌های خاصی مواجه کرد.

بد نیست بدانید که آيفون X اولین گوشی هوشمند اپل بود که با قیمت ۱۰۰۰ دلاری روانه بازار شد و پس از آن، راه برای عرضه آیفون با قیمت‌های بالاتر نیز باز شد. در پایان می‌توان ناچ، قابلیت تشخیص چهره و تغییر نوع کار با گوشی‌های هوشمند را به عنوان بزرگ ترین دستاورد این محصول دانست که ممکن است با عرضه آی او اس ۱۶، به پایان کار خود رسیده باشد.

image

فردی در حال کار با آیفون X 

شما به عنوان خواننده این مطلب، نظرتان در مورد آيفون X چیست؟ اگر در حال حاضر از این محصول استفاده می‌کنید، به نظرتان کدام آیفون می‌تواند در شرایط فعلی جایگزین آن شود؟ نظرات خود را با ما و دیگران خوانندگان در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

امین

۱۴۰۱/۱۱/۲۵
سلام خسته نباشید من سال قبل ایفون ایکس و با آی او اس 16داشتم مانند ایفون 14بود با ضربه به پشت عکس صفحه می گرفت و... الان هم ایفون 14 پروم کس دارم و مثل ایفون ایکس با آی او اس 16هست واز دوتاش راضیم

علی

۱۴۰۱/۸/۱۷
K