خانهاخبار
گوشی‌های مجهز به Wi-Fi 7 از سال ۲۰۲۴ به بازار می‌آیند

گوشی‌های مجهز به Wi-Fi 7 از سال ۲۰۲۴ به بازار می‌آیند

نسل بعدی فن‌آوری وای فای یعنی وای فای 7 سرعتی بین ۳۰ تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه خواهد داشت که تحولی کم‌نظیر در این عرصه است.
۱۴۰۱/۶/۳۱

بر اساس گزارش جدیدی از خبرگزاری دیجی تایمز، اولین گوشی‌های هوشمندی که از وای فای 7 پشتیبانی می‌کنند، از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ شروع به کار خواهند کرد.

تکنولوژی وای فای 7 می‌تواند از کانال‌های ۳۲۰ مگاهرتز استفاده کند و از فن‌آوری مدولاسیون دامنه چهارگانه 4K که به آن به اختصار «QAM»  می‌گویند، پشتیبانی می‌کند که در نهایت تا ۲٫۴ برابر سرعت بیشتری را نسبت به وای فای 6 با همان تعداد آنتن ارائه می‌کند.

image

 

طبق اعلام اتحادیه وای فای، وای فای 7 که به عنوان نسل بعدی تکامل یافته این تکنولوژی شناخته می‌شود، انتظار می‌رود حداقل سرعت ۳۰ گیگابیت بر ثانیه را داشته باشد و حتی می‌تواند به ۴۰ گیگابیت بر ثانیه نیز برسد. این سرعت برای نسل بعدی هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، پخش ویدیوی 8K و کنسول‌های بازی به اندازه‌ای سریع است که می‌تواند به راحتی نیازهای آنها را مرتفع کند.

وای فای 6E دارای سرعت ۹٫۶ گیگابیت بر ثانیه و وای فای 5 حداکثر سرعت ۳٫۵ گیگابیت بر ثانیه را دارد، بنابراین وای فای 7 در هنگام راه اندازی پیشرفت قابل توجهی در این صنعت خواهد بود. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان اجرای وای فای 7 توسط اپل منتشر نشده است، اما لازم به ذکر است که اپل حتی وای فای 6E را که از سال ۲۰۱۹ در دسترس بوده است، استفاده نکرده است. دستگاه‌های اپل همچنان از وای فای 6 استفاده می‌کنند و این احتمال وجود دارد که اپل تا زمان راه اندازی وای فای 7 از وای فای 6 استفاده کند و به طور کامل از وای فای 6E صرفنظر کند.

وای فای 7 قبل از اینکه به گوشی‌های هوشمند راه پیدا کند، ابتدا به روترها و نوت بوک‌ها می‌آید. در ماه ژانویه (دی) شرکت مدیاتک فن‌آوری وای فای 7 را به نمایش گذاشت و اینتل نیز اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ از وای فای 7 در لپ تاپ‌هایش استفاده کند، اما می‌توان گفت همه‌گیر شدن این فن‌آوری در سال ۲۰۲۵ در بازارهای اصلی اتفاق می‌افتد. کوالکام هم در حال کار بر روی گزینه‌های تراشه وای فای 7 است، که انتظار می‌رود در همان بازه زمانی ذکر شده آن را روانه بازار کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)