خانهاخبار
ال جی یک گوشی آزمایشی برای نشان دادن نمایشگر رول شونده خودش ساخته است

ال جی یک گوشی آزمایشی برای نشان دادن نمایشگر رول شونده خودش ساخته است

گوشی رول‌شدنی ال‌جی می‌توانست به رقیبی جدی برای فرم فکتور گوشی‌های تاشو بدل شود!
۱۴۰۱/۶/۳۱

گوشی رول‌شدنی ال جی که می‌توانست به یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین گوشی‌های سال 2021 بدل شود، تنها به تعداد محدود برای کارمندان این شرکت عرضه شد که با خروج ال جی از بازار گوشی‌های هوشمند مصادف شد. حتی تصاویری اندک و ویدئویی کوتاه نیز از این گوشی خاص در دسترس قرار گرفت ولی پس از مدتی دستگاه رول‌شدنی ال جی به طور کامل محو شد و به فراموشی سپرده شد.

 

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، یک کانال یوتیوبی مستقر در کره جنوبی دست به آنباکسینگ و بررسی این گوشی هوشمند در قالب ویدئویی ده دقیقه‌ای زده است که نگاهی دقیق‌تر و جزئیات بیشتری از آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ویدئو به مانند دیگر ویدئوهای جعبه‌گشایی با پکیج دستگاه آغاز می‌شود که به مانند خود گوشی از طرف چپ به سمت راست باز می‌شود. در جعبه گوشی ال جی کابل شارژ USB، آداپتور شارژ و البته خود دستگاه قرار دارد.

image

گوشی رول‌شدنی ال جی به صورت عادی به مانند یک گوشی معمولی است که برخلاف محصولات تاشو بازار اصلا ضخیم نیست. البته وزن 285 گرمی آن می‌تواند برای برخی از کاربران نکته منفی به حساب آید. برجسته‌ترین قابلیت گوشی ال جی در بخش نمایشگر آن هویدا می‌شود جایی که شاهد یک نمایشگر معمولی 6.8 اینچی P-OLED با لبه‌های خمیده هستیم. حالا اما با حرکت سوایپ (کشیدن انگشت) افقی به سمت راست، نمایشگر بزرگ‌ می‌شود و به اندازه 7.4 اینچی با نسبت تصویر 3:2 دست پیدا می‌کند.

 

شایان ذکر است که برخی از برنامه‌های نصب شده در این گوشی مانند یوتیوب به طور خودکار با این قابلیت هماهنگ بودند و قادر بودند حالت تبلت به خود بگیرند. حتی والپیپرهای هوم اسکرین نیز با بزرگ‌ شدن صفحه افزایش پیدا می‌کنند و به طور خودکار با نمایشگر جدید 7.4 اینچی منطبق می‌شوند. رول شدن نمایشگر نیز به نرمی و روانی انجام می‌شود ولی باید اشاره کرد که نمایشگر اضافی این گوشی کاملا تخت نیست و حتی در برخی از جهات نیز می‌توان متوجه این موضوع شد. البته به نظر می‌رسد در حالت استفاده معمولی کاربر متوجه آن نخواهد شد.

image

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این گوشی طراحی بدون کلید فیزیکی آن است که به دیگر گوشی لغو شده ال جی یعنی ولوت 2 پرو شباهت دارد. درگاه سیم‌کارت گوشی نیز در جای عجیبی قرار دارد و تنها با باز شدن نمایشگر قابل دسترس خواهد بود. از نظر مشخصات فنی، گوشی رول‌شدنی ال جی از تراشه اسنپدراگون 888، 12 گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی 256 گیگابایتی بهره می‌برد. در پنل پشتی این گوشی نیز دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی قرار دارد.

image

image

 در نهایت باید اشاره کرد که پنل پشتی گوشی ال جی میزبان نمایشگری است که می‌تواند ویجت‌ها و پیام‌ها را نشان دهد. نکته جالب گوشی ال جی این است که این نمایشگر در واقع نمایشگر اصلی این گوشی است! این نمایشگر حتی برای ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی نیز کاربرد دارد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)